Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4556
We got machetes!
Jeg leier en leilighet der de har gitt meg en "del" av internettet og de beholder resten. Når jeg laster ned ved bruk av Steam eller på min PS4 så går det aldri raskere enn 2-3 mb/s. Bruker jeg andre programmer som Epic games og Xbox Live eller Microsoft Live om det er det den heter skyter farten opp og holder seg gjerne stabilt på rundt 15-25mb/s.
Hvorfor er det slik? Kan jeg trikse det til sånn at jeg får samme "høye" hastighet også på steam for eksempel ?
Hva slags lagring har du? Og hvor gammel er PS4? Jeg hadde første opplag PS4 og HDD på de var ganske dårlige. Kan være der problemet ligger.
Steam bruker faktiske megabyte for måling av hastighet imens Microsoft sin store bruker megabit. Én megabyte er 8 megabit, så når Microsoft sin store laster ned med en hastighet mellom 15 - 25 megabit så tilsvarer det steam sin hastighet på 2 - 3 megabyte.

Du får ikke noe mer hastighet, bare en annen måte å måle hastigheten på.
Fordi det er flere på linja samtidig kanskje?
Ps4 er kronisk treg, proen er bedre grunnet den kan bruke 5ghz.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Jeg leier en leilighet der de har gitt meg en "del" av internettet og de beholder resten. Når jeg laster ned ved bruk av Steam eller på min PS4 så går det aldri raskere enn 2-3 mb/s. Bruker jeg andre programmer som Epic games og Xbox Live eller Microsoft Live om det er det den heter skyter farten opp og holder seg gjerne stabilt på rundt 15-25mb/s.
Hvorfor er det slik? Kan jeg trikse det til sånn at jeg får samme "høye" hastighet også på steam for eksempel ?
Vis hele sitatet...
Hadde en ps3 slim engang, og den var det driiittreigt nettverkskort i!

Kan det være det som er problemet? (ja, jeg vet vi snakker om ps4) De andre programmene du pratet om, er det på samme konsollen eller pc?
Sist endret av Paranoid83; 7. november 2021 kl. 09:43.