Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4929
https://motornorway.no/dirtbike-moto...x-pro-fx-250cc
Noen som har erfaring med denne? Eller noen som har peiling på sykler og motor? Har litt lyst til å kjøpe denne til å kjøre med på egen tomt. Lurer på om den er grei?
De er akkurat like gode som prisen tilsier, den funker sikkert fint ved plenkjøring men du kan bare glemme og bruke den hardt.
En 250cc Honda koster rundt 60k til sammenligning.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
De er akkurat like gode som prisen tilsier, den funker sikkert fint ved plenkjøring men du kan bare glemme og bruke den hardt.
En 250cc Honda koster rundt 60k til sammenligning.
Vis hele sitatet...
Takk, har ikke tenkt å kjøre hardt med den, mest å cruise rundt på gress og lette stier. Lurer mest på om motoren er grei. Vanskelig å starte? Dårlig holdbarhet?
Helst sikkert dårlig holberhet i forholdt til kjente merker, men så lenge du steller godt med den så har du jo garantien da.
Er ikke dette en minicrosser / pitbike?

Isåfall så er det stor forskjell på en pitbike og en vanlig crosser. Disse er laget for å cruise rundt og ha det artig i pit’n.

Tåler endel juling, men er selvfølgelig ikke like bra kvalitet som en skikkelig crosser.
Ikke for og knuse drømmen din. men jeg hadde aldrig kasta bort 10000 på en. Virker som regel bra en stund så begynner skruinga. Følg heller med på Finn å se om du kan få kjøpt noe. Denne er det vell rimelig lav sitte høyde på
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Ikke for og knuse drømmen din. men jeg hadde aldrig kasta bort 10000 på en. Virker som regel bra en stund så begynner skruinga. Følg heller med på Finn å se om du kan få kjøpt noe. Denne er det vell rimelig lav sitte høyde på
Vis hele sitatet...
Det jeg tenkte, planen min var å ha en billig sykkel hos besteforeldrene. Jeg får nok følge med på finn ja
https://www.finn.no/119201754

Her har du noe som du får pengene igjen for om 4 år så lenge du holder den tålig. Som alltid starter. Går ufattelig mye bedre en det Kina skvipet.

Sitat av 5FDP Vis innlegg
https://www.finn.no/119201754

Her har du noe som du får pengene igjen for om 4 år så lenge du holder den tålig. Som alltid starter. Går ufattelig mye bedre en det Kina skvipet.
Vis hele sitatet...
Vist ikke du er veldig teknisk så hadde jeg styrt unna 4 taktere.
Og ender du opp med en to takter ikke kjør billig olje i bensinen. Kjøp heller noe fullsyntetisk racing olje.
Sist endret av 5FDP; 22. mai 2018 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
https://www.finn.no/119201754

Her har du noe som du får pengene igjen for om 4 år så lenge du holder den tålig. Som alltid starter. Går ufattelig mye bedre en det Kina skvipet.



Vist ikke du er veldig teknisk så hadde jeg styrt unna 4 taktere.
Og ender du opp med en to takter ikke kjør billig olje i bensinen. Kjøp heller noe fullsyntetisk racing olje.
Vis hele sitatet...
Man får jo mye bedre hvis man kjøper brukt! Jeg vil påstå at jeg er ganske flink på tekniske oppgaver. Jeg har også ganske god tid på å lære meg mekking.
Har en slik, absolutt ikke verdt det.. Kjøp heller en 2 takt 125. Enklere får du ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://www.finn.no/mc/scooter/searc...?q=honda%20mt5

MT5 er jo klassiker som funker, og til relativt billig penge. Om du kan å skru er det lite du ikkje fikser for en tusenlapp på dei der.
Sitat av First-Price Vis innlegg
Har en slik, absolutt ikke verdt det.. Kjøp heller en 2 takt 125. Enklere får du ikke.
Vis hele sitatet...
Hva er det som ikke gjør at den er verdt det?
Det er vell for at det er Kina skvip
Denne sykkelen har 9hk en 125 2-takt har gjerne 40+

Enorm forskjell..
Stod at det var 17hk i Kina beistet med 14 tommers bak felg og 17 fremme som tydeligvis gir maksimal fremkommelighet. Greia med disse er at det som regel starter som det skal i en uke så begynner skruinga. Det gjelder det meste av billige crosser og ATVer. Andre ting er kvalitet på vaiere ruster som regel veldig fort. Fremgafler begynner og ruste fort osv. Det er en grunn til at en ny sykkel koster bare 10000.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Stod at det var 17hk i Kina beistet med 14 tommers bak felg og 17 fremme som tydeligvis gir maksimal fremkommelighet. Greia med disse er at det som regel starter som det skal i en uke så begynner skruinga. Det gjelder det meste av billige crosser og ATVer. Andre ting er kvalitet på vaiere ruster som regel veldig fort. Fremgafler begynner og ruste fort osv. Det er en grunn til at en ny sykkel koster bare 10000.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ca 17hk står det. Jeg leste feil.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
En annen faktor som gjelder slike billige leketøy er deletilgang. Nå ser det faktisk ut som det går å få deler til denne modellen da.

Vet også mye er likt på slike ting, generiske Kina-deler.

Jeg ville holdt meg til et anerkjent merke, ikke bare får du en maskin som er utprøvd i mange år, du finner nok av deler, brukte som nye og oppgraderinger, ikke minst servicemanualer som ikke er skrevet på chinglish.
Det dyreste er ikke alltid det beste, men det billigste er nesten alltid dårligst.

Noen nevner Honda her, og det er ikke uten grunn.
Hele sykkelen er av dårlig kvalitet, etter 4 turer i skogen, hadde kjedet trekt seg så mye at jeg måtte bytte kjedet, elstart brant seg etter noen uker, felgene bøyd.
Mottoren er av bra kvalitet da. Men det er vell det eneste.

Kjøp heller en brukt 2001 125 2takt. Samme pris,, enklere deler. Enklere og skru for en som ikke har gjort det før.
Jeg kan absolutt varmt anbefale Honda, har selv en cr 250 totakter som jeg kjøpte med defekt motor. Bygde motoren med originale/kvalitets deler fra ebay, blant annet original sylinder, topp, wiseco veiv, wiseco stempel. Jeg har virkelig sansen for kjøretøy der det er stor tilgang på reservedeler av god kvalitet da de til tider blir hardt presset. Hadde som sagt over her lett kjøpt en japansk totakter med mindre motor enn en ny kina 4 takt 250. Jeg veier ca 95 kg og selv en 85cc med nesten 30 hk sparker godt ifra, men de blir for lave. En 125 totakt som nevnt over kjører fletta av kina 250 4t. Du kommer til å ha mye mer glede av en kvalitetssykkel som tåler å bli brukt over lengre tid, man hører mye forskjellig angående stempelskifte på totaktere, men det er en fin operasjon for å lære seg mekking og ganske lite komplisert. Intevall mellom stempleskiftet kommer helt an på hvordan kjørestilen er.
Kjøp noe som det nylig har vært service på. Man får det man betaler.

Du ender uansett med at du må skru litt på cross til 10.000. "Kina" sykkel eller ikke.

Noe annet er hvor du har tenkt bruke sykkelen. Heller få som liker cross utenom på bane.
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Kjøp noe som det nylig har vært service på. Man får det man betaler.

Du ender uansett med at du må skru litt på cross til 10.000. "Kina" sykkel eller ikke.

Noe annet er hvor du har tenkt bruke sykkelen. Heller få som liker cross utenom på bane.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri brukt min på bane, og synes den er ypperlig til det meste, kjøring etter sti, tømmerveier, skogen, veien, grustak osv.