Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3099
Er det noen som kan anbefale et ålreit utested med 18-årsgrense i nærheten av Oslo eller Lillestrøm? Jeg er glad i jazz, blues og gammel rock, og vil ikke på steder som kun spiller denne nymotens elektroniske musikken. Da vil jeg heller høre på tysk ompa-musikk hele kvelden

Pluss om de har godt utvalg i øl eller billig øl (eller begge, men det høres ut som en ekstremt sjelden kombinasjon )
Mye gammel rock, metal og dessverre endel emo, [insert et ord]core og screamo på Møllers i sentrum.
Møllers har blitt dårligere å dårligere di siste åra særlig i helegene. men ta deg en tur der på ukedagene så kan da være et ganske greit force sted til Rockefeller.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Nå vet jeg ikke om noen steder som spiller den musikken du spesifikt ber om, men er et par puber i gamlebyen som hvertfall ikke spiller musikken du sikter til. F.eks. Ruinen er en ganske koselig bar som ligger rett ved St. Olavs Hospital. Her spilles det alt fra Beach Boys til Queen.
Ganske sikker på at det er 18 på La Boheme på St.Hanshaugen, jeg drar dit for billig øl (student-rabbat) og billiard i kjelleren. Musikken er ikke noe å skryte av men man kan ikke få i pose og sekk.
Sitat av Drunkdeath Vis innlegg
Møllers har blitt dårligere å dårligere di siste åra særlig i helegene. men ta deg en tur der på ukedagene så kan da være et ganske greit force sted til Rockefeller.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig. Blir utrolig sliten av å være der. Drita emoer og metalheads er noen av de verste å være rundt. Skjønner ikke hvorfor folk tror at de må se ut som Satan sjæl og oppføre seg som drittunger bare fordi de liker en musikksjanger. Og, ja, jeg er metalhead selv, men du gjetter det ikke om du ser meg.

Jeg ser at du nevner gammel jazz, rock og blues. Da tror jeg O'Reillys i Markveien på Grünerløkka kan være tingen for deg. Det er vel egentlig 20 der, i hvertfall i helgene, men jeg har aldri hatt problemer der så lenge jeg kun holder meg til øl. Det er en liten "scene" i ene hjørnet hvor det ofte er musikere som jammer eller har en liten konsert. Musikkelevene fra Foss (som forøvrig er sinnsykt mange av dem) har støtt og stadig noen jam-sessions der. Om du er uinteressert i fotball er vel ikke det helt stedet for deg, da det er ca 30 TV-er der som viser forskjellige kamper.
steder med 18års grense er som regel bedritne. Hadde jeg vært 18 år og dratt et sted ville jeg dratt på martins i lillestrøm. Må være forberet på høy fjortiss faktor og skjærende jente stemmer. Om du spiller din type musikk er jeg usikker på, men tror ikke du har så veldig mye å velge mellom.
Trådstarter
Okey, greit nok. Hvis vi heller tar utgangspunkt i billig øl og 18-årsgrense da - hvordan ser det ut da?
Choice (en «filial» i Pilestredet og en på Grønland) har Oslos billigste øl til 34kr halvlitern.
Mener det er 18. Lite halvbrunt sted. Går i listepop og litt elektronisk, men mener det er en jukeboks på veggen.
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Choice (en «filial» i Pilestredet og en på Grønland) har Oslos billigste øl til 34kr halvlitern.
Mener det er 18. Lite halvbrunt sted. Går i listepop og litt elektronisk, men mener det er en jukeboks på veggen.
Vis hele sitatet...
Det er som oftest stappfullt, umulig å bevege seg der inne, pluss generelt kjipe bartendere... (Min erfaring). Pluss, Ølen har en rar smak der... kan hende den har gått ut på dato?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Det er som oftest stappfullt, umulig å bevege seg der inne, pluss generelt kjipe bartendere... (Min erfaring). Pluss, Ølen har en rar smak der... kan hende den har gått ut på dato?
Vis hele sitatet...
Tror den bare er vanna ut.
Trumpeten (trompeten?) som ligger rett ved østbanehallen er det 54 for halvlitern, bra folk og god stemning. Er karaokebar som har alt fra Afro Man - Because i got high til bob marley til Mikkel Jakobsen, til alt mulig rart egentlig :P 18 år, billig øl og god stemning ^^