Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 3886
Offisiell Trailer:
http://store.steampowered.com/app/1800/

Omtale:
http://www.youtube.com/watch?v=tN93xXfews4

Footage - Underpass fight:
http://www.youtube.com/watch?v=MP5D2N6pKKg

Footage - Planting the bomb:
http://www.youtube.com/watch?v=_GyNLSzYRys

Intervju med Gabe Newll(CS:GO@13:20):
http://videos.pcgames.de/video/3988/...-Gamescom-2011

Høne på cs_italy:
http://twitter.com/#!/csgo_dev/statu...58574990422016


Bekreftede nye våpen og baner:

Weapons:
Decoy Grenade
Molotov
IMI Negev
Taser
Tec-9
Mag-7
Sawed-Off
PP-Bizon

Classic Maps:
dust
dust2
aztec
nuke
inferno
italy

Fordi om våpene ser verre ut enn på CS:S, så er banene sexy!


http://cache.gawkerassets.com/assets...ction01_01.jpg
Sist endret av TylerDurden; 26. august 2011 kl. 11:07.
Det ser helt grusomt ut. At de faktisk klarer å få det til å se verre ut enn CSS er en prestasjon i seg. Molotovs? Decoy nades? Cross-platform? Det kommer nok til å få suksess, fanbasen til Valve er lojal, men dette er nok ikke noe for meg. Holder meg til 1.6.
Så ikke veldig smooth ut, håper dette bare er alpha eller beta footage...
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Så ikke veldig smooth ut, håper dette bare er alpha eller beta footage...
Vis hele sitatet...
Det er det, og som VALVe/Hidden Path har sagt, dette spillet er dedikert til de lojale CS spillerene, de vil høre på oss og rette deretter.
Sist endret av TylerDurden; 26. august 2011 kl. 12:08.
Jeg føler at det faktisk kanskje kan bli bra, tror nok de har lært av feilene sine i CS:S og retta på dem i CS:GO.
sa de ikke at det skal lages i den nye source motoren? Så veldig lite imponerende ut isåfall...
Decoy nade kan være morro, helt til folk lærer seg å se forskjellen på decoy.

Molotov i cs? Nei.
Tech 9 i cs? Nei.
Sawed off? Nei Langt ifra.

Awp quickscope, og ny m4 ja takk.
håper det blir directx 11
Og hvor faen og når faen kunne du hatt bruk for en taser i cs? Tase han som deffer? Bare tull det her. Nå må valve høre på oldschool gutta og få inn elementene vi har bedt om i åresvis.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Som du ser i den ene videoen dreper han med taser.
Taser er ikke noe mer ubrukelig enn TMP.
Første tanke som slo meg ang tazeren var at denne sikkert tar deg på et skudd, men har begrenset rekkevidde.
Dette er jo ett hån mot 1.6 spillere, skjønner ikke hvor vanskelig det kan være og lage ett 1.6 spill med forbedret grafikk, det er jo det de fleste cs gamerne vil ha
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Fikk litt cod følelse av traileren!
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Dette er jo ett hån mot 1.6 spillere, skjønner ikke hvor vanskelig det kan være og lage ett 1.6 spill med forbedret grafikk, det er jo det de fleste cs gamerne vil ha
Vis hele sitatet...
Vel, det kan jo tenkes at valve ikke bare utvikler spill til de som fortsatt spiller 1.6. Alle andre i hele verden hadde syns et slik spill var dørgende kjedelig og ikke kjøpt det, så hvorfor bruke masse penger på å pusse opp et spill som alt har en lojal fanbase?
Valve er nødt til å fornye seg, så får dere som fortsatt spiller 1.6 fortsette med det og slutte å klage på at dere ikke får det som dere vil.
Ærlig talt, dere spiller et spill som kom for over 10år siden, med 3-4 brukbare våpen og 3-4 spillbare maps. Det blir ikke mye penger i kassa om man tilbyr noe slik i dag. Vær glad for at de prøver å møte dere på halveien og hvis det ikke faller i smak så får dere heller vente til CS2 kommer.
Sist endret av Mith; 26. august 2011 kl. 14:56.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Som jeg skulle sagt det selv Mith!

Som CS:S så tar det litt tid å vende seg til noe nytt. Med tiden vil dere nok se at det blir bedre.

Det kommer stadig oppdateringer, så om noe ikke er bra vil det nok bli fikset, dette er fortsatt på utviklingstadiet.
Tja, det kan vel slå litt begge veier det her. Hva skjedde med pro mod? Det virka mer lovende imo.
Shady Banana
Quix's Avatar
Jeg synes det bare er bra at Valve prøver å få en større fanbase fordi hvis de skulle laget det kun til 1.6 fanbasen sin så ville de mest sansynligvis gått i underskudd i samenlignet med dagens FPS marked. Hvis det noensinne blir laget en perfekt 1.6 remake så vil det mest sansynligvis være en gruppe lojale fans som på en eller annen måte får rettighetene til 1.6 fra Valve til å utvikle spillet selv. Valve skjønner at det ikke ligger allverdens i en 1.6 remake så derfor må de være mer ''mainstream''.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Jeg synes det bare er bra at Valve prøver å få en større fanbase fordi hvis de skulle laget det kun til 1.6 fanbasen sin så ville de mest sansynligvis gått i underskudd i samenlignet med dagens FPS marked. Hvis det noensinne blir laget en perfekt 1.6 remake så vil det mest sansynligvis være en gruppe lojale fans som på en eller annen måte får rettighetene til 1.6 fra Valve til å utvikle spillet selv. Valve skjønner at det ikke ligger allverdens i en 1.6 remake så derfor må de være mer ''mainstream''.
Vis hele sitatet...
Hørt om promod?
Shady Banana
Quix's Avatar
Ja det har jeg, men en ''mod'' er ikke det samme som et eget spill med new and improved graphics. Jeg mente bare at hvis det skal lages en 1.6 remake med ''ny og fresh'' grafikk så vil ikke det være Valve som står bak det, ikke i nærmeste framtid hvertfall.
Som en 1.6 spiller ble jeg overrasket og glad med en gang jeg hørte at Valve vil lage et nytt CS som skal være lovende(ikke som CS:S) men når jeg senere fikk vite at de skulle la konsoll spillere også få være med ble jeg skeptisk.

Har spilt en del Promod også, men siden det er folk som jobber med det på fritiden sin blir det mye mindre fremskritt, pluss at de var nødt til å lage hele spillet fra grunnen av, så det blir vanskelig å få en kopi av for eksempel recoil.

Når det gjelder tazeren i CS:GO vil den ha en rekkevidde på 3 units (knife har 1), instant kill, 1 skudd og vil koste 1000 spenn i spillet. Det er hvert fall informasjonen jeg har om spillet så langt, ettersom Valve inviterte 2 spillkommentatorer/journalister og en god del andre spillere til å teste det hos dem og gi tilbakemelding.

En annen ting som er morsom er at de eneste som spilte 1.6 av denne gruppen var de mindre erfarne spillkommentatorene, resten var CS:S spillere.

Uansett kommer nok Valve til å fokusere mer på sitt fremtidige storspill; DotA 2.
Sitat av Mith Vis innlegg
Vel, det kan jo tenkes at valve ikke bare utvikler spill til de som fortsatt spiller 1.6. Alle andre i hele verden hadde syns et slik spill var dørgende kjedelig og ikke kjøpt det, så hvorfor bruke masse penger på å pusse opp et spill som alt har en lojal fanbase?
Valve er nødt til å fornye seg, så får dere som fortsatt spiller 1.6 fortsette med det og slutte å klage på at dere ikke får det som dere vil.
Ærlig talt, dere spiller et spill som kom for over 10år siden, med 3-4 brukbare våpen og 3-4 spillbare maps. Det blir ikke mye penger i kassa om man tilbyr noe slik i dag. Vær glad for at de prøver å møte dere på halveien og hvis det ikke faller i smak så får dere heller vente til CS2 kommer.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo sant det, snakker jo mest for meg selv nå, men nå holder jo 1.6 på å dø ut værtfall her i Norge, så det hadde vært fint med en remake av 1.6 og helst ikke noe promod, føler bare det ble helt annerledes en 1.6, men det er sikkert bare meg.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Hvorfor er det så mange som foretrekker 1.6? Spillet er jo gammelt og utdatert, og ikke er det noe kjekt heller. Dette er selvfølgelig min mening, og ikke et argument eller noe for å skape en 1.6vsCSS diskusjon.

On topic: Skal bli spennende og se om det nye spillet blir kjekkere enn CS:S eller om de ikke burde ha lagd det i det heletatt. Håper også at de ikke lar det være mulig å bunnyhoppe og quickscope.
Sist endret av Kognito; 26. august 2011 kl. 16:03.
Sitat av Kognito Vis innlegg
Hvorfor er det så mange som foretrekker 1.6? Spillet er jo gammelt og utdatert, og ikke er det noe kjekt heller. Dette er selvfølgelig min mening, og ikke et argument eller noe for å skape en 1.6vsCSS diskusjon.

On topic: Skal bli spennende og se om det nye spillet blir kjekkere enn CS:S eller om de ikke burde ha lagd det i det heletatt. Håper også at de ikke lar det være mulig å bunnyhoppe og quickscope.
Vis hele sitatet...
Du åpner jo for den klassiske 1.6 vs CS:S diskusjonen når du kommer med slike utsagn.

Uansett så er det jo et MUST å ha med bunnyhopp og quickscope, ikke nødvendigvis russerhopp.
Sitat av Kognito Vis innlegg
Hvorfor er det så mange som foretrekker 1.6? Spillet er jo gammelt og utdatert, og ikke er det noe kjekt heller. Dette er selvfølgelig min mening, og ikke et argument eller noe for å skape en 1.6vsCSS diskusjon.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder gaming har ikke grafikken så mye betydning for meg, det jeg tenker mest på er gameplayet, og grunnen til at jeg liker 1.6 bedre en source er på grunn av at jeg synes hitboxen er bedre på 1.6, var også bedre community på 1.6 (tenker mest catch-gamer) synes også css movementsa blir litt for stive og jeg digger wallbanging gjennom flere og tjukkere vegger, også synes noen av mapsa blir alt for detaljert i source, jeg liker det enkelt
Sist endret av kimmy9gga; 26. august 2011 kl. 16:12.
Sitat av zer0luck Vis innlegg
Som en 1.6 spiller ble jeg overrasket og glad med en gang jeg hørte at Valve vil lage et nytt CS som skal være lovende(ikke som CS:S) men når jeg senere fikk vite at de skulle la konsoll spillere også få være med ble jeg skeptisk.

Har spilt en del Promod også, men siden det er folk som jobber med det på fritiden sin blir det mye mindre fremskritt, pluss at de var nødt til å lage hele spillet fra grunnen av, så det blir vanskelig å få en kopi av for eksempel recoil.

Når det gjelder tazeren i CS:GO vil den ha en rekkevidde på 3 units (knife har 1), instant kill, 1 skudd og vil koste 1000 spenn i spillet. Det er hvert fall informasjonen jeg har om spillet så langt, ettersom Valve inviterte 2 spillkommentatorer/journalister og en god del andre spillere til å teste det hos dem og gi tilbakemelding.

En annen ting som er morsom er at de eneste som spilte 1.6 av denne gruppen var de mindre erfarne spillkommentatorene, resten var CS:S spillere.

Uansett kommer nok Valve til å fokusere mer på sitt fremtidige storspill; DotA 2.
Vis hele sitatet...
*FacePalm* til Valve..
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Sitat av zer0luck Vis innlegg
Du åpner jo for den klassiske 1.6 vs CS:S diskusjonen når du kommer med slike utsagn.

Uansett så er det jo et MUST å ha med bunnyhopp og quickscope, ikke nødvendigvis russerhopp.
Vis hele sitatet...
Meh. Jeg hater når folk driver å bunnyhopper rundt i banen og quickscoper deg. Er ikke sånn et skytespill skal være. Teamwork for å redde gislene eller plante en bombe derimot er gøy.

Var ikke meningen å åpne for 1.6vsCSS. Ville bare vite hvorfor noen finner 1.6 gøy.

Edit: kimmy9gga, takk for godt svar!
Sist endret av Kognito; 26. august 2011 kl. 16:17.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Må bare si at dette var mere skuffende enn imponerende. Et spill nå til dags burde være et par klasser over det der, etter min mening. Er slettes ikke sikkert at jeg kommer til å kjøpe dette etter det jeg så.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
håper det blir directx 11
Vis hele sitatet...
Tror det blir dx9, har ikke kilde tho. dx9 fordi at alle skal ha lik flash osv, er en liten bug i cs:s mellom directx 81 og 90 med flashen.

Spillet ser rart ut nå, men folk har jo allerede prøvd det og de skal jo forbedre det.. Traileren er jo en tidlig versjon av spillet. Er ikke så glad for at det er cross platform tho.. slike fps spill er best på pc imo. Håper ikke at det får "autoaimen" som er i COD spill på consol.

Gleder Meg!
lefsespiser
lefze's Avatar
Sitat av TobNor Vis innlegg
*FacePalm* til Valve..
Vis hele sitatet...

Hva er det for noe å facepalme av?

Portal 2 kom også til konsoll, men det er fortsatt et av de beste spillene jeg har spilt på PC
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Og hvor faen og når faen kunne du hatt bruk for en taser i cs? Tase han som deffer? Bare tull det her. Nå må valve høre på oldschool gutta og få inn elementene vi har bedt om i åresvis.
Vis hele sitatet...
Elementene som oldschool gutta har mast om i snart 10 år består av:
En firkantet verden. Bakken og vegger skal ikke være ugjevne.
Hvert lag trenger kun kniv, usp/dgl, ak/m4 og awm. Alt annet er unødvendig.
Skal kun ha smoke, flash og HE.
Hitboxen skal være off, men dette er tabu å snakke om. Fordi oldschool gutta vil jo ikke at det skal bli alment kjent at du må sikte over skuldrene for å lettest få headshot.
Skal kun være 4 maps. dust2, inferno, train og nuke. Ukjente baner er bullshit.

Altså. Vil du spille cs 1.6, så spiller du det. Trenger ikke whine på resten av verden fordi de liker forandring og nyere spill. Det var ingen som sa at CS:S var det samme som 1.6. Men jaggu ble det whining. Blir om like dumt som å whine på at sudoku suger balle fordi jeg liker å kjøre biler fra toyota.

Edit: Men jeg skal være enig i at CS:GO ser ut som et dårlig spill per dags dato. Selv om en tazer kan bli gøyalt.
Sist endret av merulz; 27. august 2011 kl. 00:11.
Sitat av merulz Vis innlegg
Elementene som oldschool gutta har mast om i snart 10 år består av:
En firkantet verden. Bakken og vegger skal ikke være ugjevne.
Hvert lag trenger kun kniv, usp/dgl, ak/m4 og awm. Alt annet er unødvendig.
Skal kun ha smoke, flash og HE.
Hitboxen skal være off, men dette er tabu å snakke om. Fordi oldschool gutta vil jo ikke at det skal bli alment kjent at du må sikte over skuldrene for å lettest få headshot.
Skal kun være 4 maps. dust2, inferno, train og nuke. Ukjente baner er bullshit.

Altså. Vil du spille cs 1.6, så spiller du det. Trenger ikke whine på resten av verden fordi de liker forandring og nyere spill. Det var ingen som sa at CS:S var det samme som 1.6. Men jaggu ble det whining. Blir om like dumt som å whine på at sudoku suger balle fordi jeg liker å kjøre biler fra toyota.

Edit: Men jeg skal være enig i at CS:GO ser ut som et dårlig spill per dags dato. Selv om en tazer kan bli gøyalt.
Vis hele sitatet...
Du er en sånn liten provokatør du? Whine på resten av verden? Ta deg sammen a.
Sitat av lefze Vis innlegg
Hva er det for noe å facepalme av?

Portal 2 kom også til konsoll, men det er fortsatt et av de beste spillene jeg har spilt på PC
Vis hele sitatet...
Da må de ha autoaim osv, vist ikke begynner konsoll gamer'ne og whine om det..

Og det gir spillet dårlig inntrykk for alt den slags spill suger på konsoll.

Den siste om inntrykk skulle vært øverst..
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Du er en sånn liten provokatør du? Whine på resten av verden? Ta deg sammen a.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo faktisk det de gutta mener. Det blir litt som vanilla WoW spillere som mener spillet var "bedre" før. Nei, det var ikke "bedre", det var "nytt".
Blir office borte? O_O
haha, sånne diskusjoner som dette blir det alltid når det er snakka om CS. Aldri noen som blir helt 100% happy og sånn vil det alltid være .. !!

Selv spillt jeg mye 1.6 og hata css. Men har begynnt å spille 1.6 nå for noen uker siden pga lest så mye om det nye CS:GO at jeg ble frista til og dra opp 1.6 etter ca 4 år med stillhet ...

Men jeg skal hvertfall test CS:GO også får vi se om det blir bra, en slager blir det sikkert !!!! er jo snakk om CS !!
Alle som spiller på konsoll kommer jo til å blir griseeid, det kan umulig vare.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dice Vis innlegg
Alle som spiller på konsoll kommer jo til å blir griseeid, det kan umulig vare.
Vis hele sitatet...
Freekill = profit!
Tror de skyter seg selv i beinet med denne oppdateringen. Jeg personlig, kan ikke fatte hvorfor de ikke "forbedrer" 1.6. Hvorfor de kom med source og de kommer med denne nye fatter ikke jeg.
Sitat av Doffi Vis innlegg
Tror de skyter seg selv i beinet med denne oppdateringen. Jeg personlig, kan ikke fatte hvorfor de ikke "forbedrer" 1.6. Hvorfor de kom med source og de kommer med denne nye fatter ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Rimelig enkelt, har du spilt cs i 10år så er du enten møkklei eller ikke interessert i noe nytt. Er du ikke interessert i noe nytt så kan du kose deg med 1.6, hvis du er lei så lager valve nye spill du kan kjøpe.
Det er ikke penger i å pusse opp 1.6 når det ikke er noen andre enn de som fortsatt spiller 1.6 som bryr seg om spillet.

Med slike oppdateringer som CS:S så melker de franchisen litt etter litt inntil de lanserer CS2. Det ligger lite jobb bak en slik ansiktsløftning i forhold til et helt nytt spill, samtidig som de kan leke seg litt med forskjellige våpen og mekanismer før CS2 kommer.
Win-win-win situasjon altså.
Sist endret av Mith; 31. august 2011 kl. 12:28.
Etter å ha spilt 1.6 siden det kom ut og 1.5 for så vidt, vil jeg si at man egentlig ikke kan forbedre/endre på spillet.

Det er allerede fullkommet, men selvfølgelig kommer ubershitkids med "zOmG dårlig grafikkzzz lizzom!!!111" og jeg er enig at det er det eneste 1.6 mangler.
Men hvis de skal oppdatere grafikken må de også oppdatere spillenginen, noe som gjør at movements blir helt fucka i forhold til gamle gode 1.6.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Lanseringdato 21. august 2012

Kilde
Hmmm bare 15 dollar O.o Trodde spillet skulle være ganske dyrt når den blir lansert, tenker da(30-40 dollar).
Sist endret av Gulingen; 5. juni 2012 kl. 13:12.
De priser spillet lavt og regner med å tjene fett på microtransactions vil jeg tro. Det er jo en koselig strategi.
Hva er sjansen for at man må betale for map packs og liknende expantions?
Håper noen remaker maps fra source egentlig, det eneste jeg forbinder med cs er office og dust/dust2 og fy_simpsons_32
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Hvis Valve velger å gjøre det som Mith sier, å selge spillet til en hundrelapp og gjøre spillet "mikrotransaksjonsbasert", så vil det bli spennende å se HVA de velger å selge. Det eneste jeg kan se for meg at de _kan_ gjøre er å selge skins, noe som, imo, ikke er helt slik CS burde være. (Noter deg at dette er CS, ikke TF2). Men så lenge man har muligheten til å ikke vise (eventuelle) hatter og bukser, så er det vel greit.

Sitat av olaPola Vis innlegg
Hva er sjansen for at man må betale for map packs og liknende expantions?
Håper noen remaker maps fra source egentlig, det eneste jeg forbinder med cs er office og dust/dust2 og fy_simpsons_32
Vis hele sitatet...
Utifra hva jeg vet, uten sikre kilder (som jeg finner hvertfall), så tviler jeg på at det blir map packs og expansions. Valve vil nok gjøre som de har gjort med Portal2, og tillatte maps i en slags workshop som man deretter kan laste ned. Office, Dust og Dust2(?) er allerede med i betaen. fy-maps har jeg ikke sett enda.
Sist endret av MrMrtn; 5. juni 2012 kl. 15:08.