Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 727
Heisann!

Vi har vel alle sammen hørt om Justin.TV eller andre streaming sider hvor du kan streame fra din egen datamaskin!


Jeg ville gjerne hatt muligheten til å gjøre dette raskt og smertefritt på mitt eget domenet.

Noen som vet åssen jeg kan gjøre dette?

Hva slags API'er eller evt pakker jeg trenger?

(Helst en gratis og stabil/god løsning!)
Du kan sette opp en Shoutcast (gratis) server på pcen din, og streame over der

Er ikke sikker på video, men lyd går værtfall
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Okei, men jeg har hørt at dette bare fungerer igjennom Winamp, er dette sant?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Shoutcast kan streame til alt som åpner streams, itunes \ vlc \ winamp \ mm.
Ja, du kan streame fra Winamp med en Shoutcast server. Alternativt kan du bruke SAM eller lignende (SAM er et program egnet for DJing på online radio) :P
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Aha!

Takk for svar.

Jeg fant forøvrig ut at livestream.com har en embed løsning, så jeg får prøve den!

Om noen kommer på noe annet, spytt ut!

Takk igjen!
Vel, om du skal streame video (eller lyd med en del brukere) trenger du en eller annen form for caching på nett da de færreste har tilstrekkelig båndbredde tilgjengelig hjemme.

Klart letteste, og mest kostnadseffektive løsning er å kjøpe tilgang til en CDN-tjeneste som gjør dette for deg, justin.tv, ustream etc. denne leverandøren vil gi deg en url du kan embedde på dine egne nettsider som gjerne også gir deg playeren og alt du trenger av funsjonalitet for start/stopp,fullskjermsvisning etc.