Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 3874
Heisann ! Sitter her med en digital stereoopptaker og spiller og synger, men trenger virkelig ett program som kan hjelpe meg med å sette sammen opptakene til ett opptak...
Vil bruke litt fra ett klipp og litt fra ett annet, pluss kanskje spille inn gitarkompet i bakrunnet som en egen fil.
Men vet ikke av noen program som gjør dette, siden jeg ikke er så oppdatert på slike ting.
Finnes det noen bra program som gjerne er gratis som kan hjelpe meg med dette?
Noobie software - FLstudio eller garageband (os x)
Avansert software - Steinberg Cubase, Logic (os x), Ableton live osv osv.

Googlesøk på Digital Audio Workstation (DAW) så finner du sikkert mange fler.
Trådstarter
Takker :- D Driver du mye med dette eller? For skulle gjerne hatt litt hjelp... Har spilt inn noe i studio, men vil liksom prøve hjemme

http://www.youtube.com/watch?v=0QW0-i5J2gI

liten link til en egenskrevet sang, om du skulle ha interesse
youtube finner du masse av tutorials
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Noobie software - FLstudio eller garageband (os x)
Avansert software - Steinberg Cubase, Logic (os x), Ableton live osv osv.

Googlesøk på Digital Audio Workstation (DAW) så finner du sikkert mange fler.
Vis hele sitatet...
morsomt at du kaller FL studio noobie software ettersomalle DAW i dag er mer og mer lik en annen, kun at FL studio er mer tilgjengelig for ''noobs'' nettop pga alle andre ''noobs'' tror at FL kun er for ''noobs'' fordi de ikke fatter hvordan ting fungerer utenom de tutorials de har sett på youtube.
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Noobie software - FLstudio eller garageband (os x)
Avansert software - Steinberg Cubase, Logic (os x), Ableton live osv osv.

Googlesøk på Digital Audio Workstation (DAW) så finner du sikkert mange fler.
Vis hele sitatet...
FL studio er da langt ifra "noobie". Man kan oppnå nesten det samme med FL som med Logic, protools, cubase, ableton, cakewalk og andre.

It's not the kitchen that makes the food, it's the chef.

Grunnen til at de fleste tror det, er fordi det er det som er mest brukt blandt amatørprodusenter alà fjortistrance mekkerne.
Sist endret av Bruskork1; 8. juli 2011 kl. 18:18.
Sitat av WoggaBogga Vis innlegg
morsomt at du kaller FL studio noobie software ettersomalle DAW i dag er mer og mer lik en annen, kun at FL studio er mer tilgjengelig for ''noobs'' nettop pga alle andre ''noobs'' tror at FL kun er for ''noobs'' fordi de ikke fatter hvordan ting fungerer utenom de tutorials de har sett på youtube.
Vis hele sitatet...
Støtter den, det finnes mange noob beats, som enkle gansta beats osv.. men lager du virkelig noe proft med Fl studio, så kan man ikke kalle det noob
Forresten, om du ikke trenger noen spesielle vstier osv, så kan jo Audacity være et alternativ. (Gratis (opensource))
Trådstarter
Skal prøve det står her, og satser på at jeg får til noe bra til slutt!

men om noen av dere har erfaring med dette, tar jeg gjerne imot hjelp :-)
Si meg en bra plate der det er kun brukt FL Studio. Da mener jeg ikke selvutgitt dubstepvrøl med youtube kval. Selvom FLstudio er en god DAW så har aldri vært "industry standard".
Håper jeg ikke tråkket på noen tær da jeg kalte FL for noobiesoftware. Jeg promoterer den til semi-pro.

Selvom en sang er laget på FLstudio er det veldig sannsynlig for at den blir ført over på cubase, eller logic o.l for selve mikseprosessen eller mastering.

Og for å svare på spørsmålet til hhustad. Ja jeg driver med dette og studerer musikkprod.
Sist endret av Adebisi; 8. juli 2011 kl. 19:12.
Trådstarter
Hvilken musikk driver du med da? :-)
Igjen, hadde du gitt FL studio til la oss si Headhunterz eller Tiesto, (som forøvrig bruker logic(headhunterz værtfall)) så kunne han gjort akuratt det samme i andre DAWs da en vsti er en vsti og en vst er en vst uansett hvilken DAW du bruker. Det går også rykter om at Cubase o.l. har en bedre lydprosessor integrert i programmet, men dette er avkreftet, det eneste som i bunn og grunn skiller DAWs er interfacen, funksjoner (iform av hvor vanskelig det er å finne dem) og samples som følger med. (til en viss grad.)

Tror du at hvis du laster ned Logic eller Cubase eller noe i den dur, så blir du automatisk en proff musikkprodusent?
Isåfall tar du feil.
Sist endret av Bruskork1; 8. juli 2011 kl. 19:46.
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Si meg en bra plate der det er kun brukt FL Studio. Da mener jeg ikke selvutgitt dubstepvrøl med youtube kval. Selvom FLstudio er en god DAW så har aldri vært "industry standard".
Håper jeg ikke tråkket på noen tær da jeg kalte FL for noobiesoftware. Jeg promoterer den til semi-pro.

Selvom en sang er laget på FLstudio er det veldig sannsynlig for at den blir ført over på cubase, eller logic o.l for selve mikseprosessen eller mastering.

Og for å svare på spørsmålet til hhustad. Ja jeg driver med dette og studerer musikkprod.
Vis hele sitatet...
Det er noe av det dummeste jeg har hørt! FL Studio er minst like bra som andre DAW's. Selv om programmet er lettere å starte med for nybegynnere betyr ikke at det er dårligere. Heller bedre. Miksinga og masteringa er også veldig bra i FL! Deadmau5 og Skream vet jeg bruker FL, samt musikken til Mass Effect 2 og litt av Crysis 2. Sikkert mange flere, men det får du lete opp selv. Jeg kan kanskje si meg enig om du lager musikk som ikke er elektronisk musikk.. Dvs. rock og metal er et slit å produsere i FL. Jeg tror du bør gi FL en ny sjanse... Men det er opp til deg. Det beste er vel å bruke noe man føler seg komfortabel i.

Men for å svare på hhustad sitt spørsmål, så ville jeg anbefalt Mixcraft 5. Et billig og lett program som gjør det meste som du trenger (har også en trial om du vil prøve det ;D). Jeg prøvde Audacity en stund, men syntes det var for begrenset til det jeg drev med...
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
FL studio er da langt ifra "noobie". Man kan oppnå nesten det samme med FL som med Logic, protools, cubase, ableton, cakewalk og andre.

It's not the kitchen that makes the food, it's the chef.

Grunnen til at de fleste tror det, er fordi det er det som er mest brukt blandt amatørprodusenter alà fjortistrance mekkerne.
Vis hele sitatet...
Porter robinson bruker fl studio btw
Audacity skal vell passe perfekt =)
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Si meg en bra plate der det er kun brukt FL Studio. Da mener jeg ikke selvutgitt dubstepvrøl med youtube kval. Selvom FLstudio er en god DAW så har aldri vært "industry standard".
Håper jeg ikke tråkket på noen tær da jeg kalte FL for noobiesoftware. Jeg promoterer den til semi-pro.
Vis hele sitatet...
Vet at Headhunterz bruker FL studio, men vet ikke om noen sanger som kun er laget ved hjelp av FL studio.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Vet at Headhunterz bruker FL studio, men vet ikke om noen sanger som kun er laget ved hjelp av FL studio.
Vis hele sitatet...
Det er totalt feil. Headhunterz bruker Logic.
Det er noe av det dummeste jeg har hørt! FL Studio er minst like bra som andre DAW's. Selv om programmet er lettere å starte med for nybegynnere betyr ikke at det er dårligere. blabla
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt at FLstudio er møkk. Bare forklart at FLstudio ikke er en preferanse i musikkbransjen, profesjonelt sett. Men for folk som vil ha en chill interface og et godt utvalg av presets for å kun lage musikk er FLStudio absolutt et jesusfrelst godt valg!


og til hhustad, driver med alt mulig. Alt fra rock,latin, funk, electronica.
Bare ikke metal og samtidsmusikk
Sist endret av Adebisi; 8. juli 2011 kl. 22:33.
Trådstarter
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Har ikke sagt at FLstudio er møkk. Bare forklart at FLstudio ikke er en preferanse i musikkbransjen, profesjonelt sett. Men for folk som vil ha en chill interface og et godt utvalg av presets for å kun lage musikk er FLStudio absolutt et jesusfrelst godt valg!


og til hhustad, driver med alt mulig. Alt fra rock,latin, funk, electronica.
Bare ikke metal og samtidsmusikk
Vis hele sitatet...
Hadde vært fett å inkludert noen som faktisk kan noe om å redigere musikk til å hjelpe meg da ! Har jo en drøm om å bli noe, men har bare utstyret liksom. ikke kunnskapen !
PM meg om du kanskje kunne hjulpet meg noen sanger
Om du bare skal redigere og sette sammen lyd, er Adobe Audition etter min mening det kraftigste og mest intuitive programmet. Jeg bruker det hver dag når jeg setter sammen mikser. Har planer om å lage en veiledning til de som vil sette seg inn i basics, poster den når jeg har tid.
Trådstarter
Har prøvd dette Adobe programmet litt, men finner veldig lite veiledning på youtube, så om du hadde orka å legge ut en hadde vært strålende : D
Mye hjelp å finne på nettet inkl youtube om du hadde brukt FLstudio, cubase, logic eller protools. Siden de er mer populære og har en stabil brukerbase
▼ ... over en uke senere ... ▼
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
For de av dere som påstår at FL Studio er "noobie", her er artister som bruker, og har brukt FL Studio:

DeadMau5 bruker fortsatt FL Studio på alt han produserer, er vel langt fra en noobie...
Afrojack bruker også FL Studio primært i sine produksjoner
Maor Levi bruker også FL Studio,
The Blizzard bruker FL Studio som en VSTi pga. noen av de unike funksjonene.
osv, osv.
Ikke kom her å si at ikke proffer bruker FL Studio

Headhunterz første debut låt "The Sacrifice" var forøvrig også 100% FL Studio
Ableton live synes jeg er greit å bruke
om du bare skal redigere anbefaler jeg Ardour. det er fritt og gratis.

edit: audacity om du er helt grønn og ikke orker investere tid i å lære Ardour.
Sist endret av Anonym57965; 19. juli 2011 kl. 21:47.
Sitat av djxfade Vis innlegg
For de av dere som påstår at FL Studio er "noobie", her er artister som bruker, og har brukt FL Studio:

DeadMau5 bruker fortsatt FL Studio på alt han produserer, er vel langt fra en noobie...
Afrojack bruker også FL Studio primært i sine produksjoner
Maor Levi bruker også FL Studio,
The Blizzard bruker FL Studio som en VSTi pga. noen av de unike funksjonene.
osv, osv.
Ikke kom her å si at ikke proffer bruker FL Studio

Headhunterz første debut låt "The Sacrifice" var forøvrig også 100% FL Studio
Vis hele sitatet...

Aldri hørt om de der artistene.

Phil collins og springsteen bruker ikke fl tull. må kjøre cubase.
Sitat av djxfade Vis innlegg
For de av dere som påstår at FL Studio er "noobie", her er artister som bruker, og har brukt FL Studio:

DeadMau5 bruker fortsatt FL Studio på alt han produserer, er vel langt fra en noobie...
Afrojack bruker også FL Studio primært i sine produksjoner
Maor Levi bruker også FL Studio,
The Blizzard bruker FL Studio som en VSTi pga. noen av de unike funksjonene.
osv, osv.
Ikke kom her å si at ikke proffer bruker FL Studio

Headhunterz første debut låt "The Sacrifice" var forøvrig også 100% FL Studio
Vis hele sitatet...

Haha. Jeg ble utrolig motivert til å bytte til FLStudio nå! Særlig etter å ha hørt Headhunterz låt "The Sacrifice". Nå, hvor er sarcasm-smileyen jeg har savnet på FF??
Veldig mange proffe produsenter som bruker FL studio. Mange er nevnt ser jeg, eneste problemet med FL er at du må bruke veldig mye lenger tid i mixern for at det skal låte bra.

Vi har jo et prakt eksemplar i Da Tweekaz(Som er norske)
De spiller i Nederland, Belgia etc. foran mange titalls tusen mennesker nesten hver helg.
Er det noen kjente for å lage musikk på FL som ikke er i hardstyle, dubstep eller annet elektronisk musikk?
Er det kanskje der det ligger? At FL ikke funker like bra med akustiske instrumenter og ekte opptak? Cubase og Logic funker helt fint på begge sider.
Man får jo tak i så og si akkurat de samme synthene etc i FL som i Logic o.l, så vil tro det ikke er noe problem. Men som jeg sa rett over her, det tar litt mer tid i mixern i FL for å få ting til å låte bra.
Sitat av Adebisi Vis innlegg
Er det noen kjente for å lage musikk på FL som ikke er i hardstyle, dubstep eller annet elektronisk musikk?
Er det kanskje der det ligger? At FL ikke funker like bra med akustiske instrumenter og ekte opptak? Cubase og Logic funker helt fint på begge sider.
Vis hele sitatet...
For å recorde live opptak eller akustiske instrumenter er 90% avhengig av mastering og hardware.. som oftest gjøres det i et studio. Å bruke mikrofonen til et logitech gaming headset og recorde inn i FL studio med default settings og påstå FL studio ikke er egnet til live opptak blir ikke helt det samme.. FL studio fungerer fint til det så lenge man har nødvendig utstyr.
Sitat av djxfade Vis innlegg
For de av dere som påstår at FL Studio er "noobie", her er artister som bruker, og har brukt FL Studio:

DeadMau5 bruker fortsatt FL Studio på alt han produserer, er vel langt fra en noobie...
Afrojack bruker også FL Studio primært i sine produksjoner
Maor Levi bruker også FL Studio,
The Blizzard bruker FL Studio som en VSTi pga. noen av de unike funksjonene.
osv, osv.
Ikke kom her å si at ikke proffer bruker FL Studio

Headhunterz første debut låt "The Sacrifice" var forøvrig også 100% FL Studio
Vis hele sitatet...
Deadmau5 vet jeg brukte fl studio for en del år tilbake. Nå vet jeg at han bruker et program kalt Ableton Live

Forresten noen som vet om et bra forum for producere av electro, house musikk? Helst et norskt forum
Sist endret av els09; 25. juli 2011 kl. 01:02.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av dback Vis innlegg
Man får jo tak i så og si akkurat de samme synthene etc i FL som i Logic o.l, så vil tro det ikke er noe problem. Men som jeg sa rett over her, det tar litt mer tid i mixern i FL for å få ting til å låte bra.
Vis hele sitatet...
synher skal være hardware. fra produsenter som yamaha, korg, roland, alesis, moog, osv.
Jeg har et par videoer på youtube jeg og der jeg synger og pisser piano.
Jeg brukt audacity (gratis) for å ta vekk støy og sånt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det skal være hardware! ikke vst!
spørs hva du leter etter, om du skal redigere/mixe en eller flere lydfiler sammen og filtrere dem osv ville jeg foreslått Mixcraft eller Audacity... kanskje FL ;P
Skal du ha gratis så blir det vel Audacity som er nevnt tidligere i tråden her.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av djxfade Vis innlegg
For de av dere som påstår at FL Studio er "noobie", her er artister som bruker, og har brukt FL Studio:

DeadMau5 bruker fortsatt FL Studio på alt han produserer, er vel langt fra en noobie...
Afrojack bruker også FL Studio primært i sine produksjoner
Maor Levi bruker også FL Studio,
The Blizzard bruker FL Studio som en VSTi pga. noen av de unike funksjonene.
osv, osv.
Ikke kom her å si at ikke proffer bruker FL Studio

Headhunterz første debut låt "The Sacrifice" var forøvrig også 100% FL Studio
Vis hele sitatet...
Deadmau5 bruker Ableton Live.
Jeg bruker Cubase, og er kjempefornøyd. Det er lett å bruke, men har også avanserte funksjoner. Veldig allsidig med andre ord.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av HillmarJonny Vis innlegg
Det skal være hardware! ikke vst!
Vis hele sitatet...
Hvorfor det, VSTi og midi board gir da, minst like god lyd som en 80-talls synth?

Uansett, jeg stjeler denne tråden litt, da jeg lurer på om det er verdt 4500,- for cubase 6? Liker godt Cubase 5.1, men det er crack og den kræsjer fra tid til annen og mangler en gjeng av muligheter... Finner ingen crack av 5.1 som er brukbar, så jeg lurer rett å slett på om jeg må gå til den lengden å faktisk betale for Cubase 6? Noen som bruker dette og kan gi meg en enkel forklaring på hvordan det er i forhold til 5.1?
Sist endret av Zarathustra; 21. september 2011 kl. 08:16.