Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1714
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar quetiapin i ny og ne hvis jeg føler for det, kanskje 3-4 ganger i mnd. Det jeg lurer på er om det er selve tabletten som forårsaker vektøkning eller er det den voldsomme matlysten som gjør det? Jeg for min del legger meg til å sove etter jeg har tatt quetiapin, slik slipper jeg å spise for 10 mann. Men er lite gira på å fortsette å ta det hvis det er selve tabletten som forårsaker vektøkning.
Mener det er matlysten. Går selv på medisinen hver kveld. Får ikke noe spesiell matlyst nå lenger men kjenner folk som spiser mat om natten på den. Så folk spiser mer mat enn vanlig.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har lurt på det samme for jeg gikk opp en del i vekt selvom jeg ikke fikk munchies eller økt matinntak etter inntak.
Noen medisiner får man jo vann i kroppen av som gjør at man ser større ut selvom det ikke kommer fra mat, usikker på hva som er tilfelle for quietapin
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har lurt på det samme for jeg gikk opp en del i vekt selvom jeg ikke fikk munchies eller økt matinntak etter inntak.
Noen medisiner får man jo vann i kroppen av som gjør at man ser større ut selvom det ikke kommer fra mat, usikker på hva som er tilfelle for quietapin
Vis hele sitatet...
Hmm kanskje jeg skal prøve å slutte en stund for å se om vekten går ned
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av JEHB Vis innlegg
Hmm kanskje jeg skal prøve å slutte en stund for å se om vekten går ned
Vis hele sitatet...
Si fra hvordan det går!
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk vektøkning på disse selv. Tror legene sa det skyldtes både endring i metabolismen i kroppen, som er kroppens evne til opptak og forbrenning av næring, og følelsen av å aldri bli mett. De mente at selv om enkelte var strikt med inntak av mat kunne de få markant økning i vekt på grunn av redusert forbrenning.
Aldri gått opp i vekt uansett hva jeg har spist, men etter start på Quetapin og Serequel så har jeg økt fra 68kg til 98kg på 1 år…

Har alltid ønsket å gå opp i vekt, da jeg har vært undervektig (190cm høy)

Men nå burde det roe seg ned…
ble feit og god av de pillerne, kunne stå opp om natten å sleike formen om det var f.eks rester etter lasagne. Spiste som regel godt på kvelden i tillegg. Ikke direkte usunn junk mat, men jævli mye av det som var å finne.

Slutta på de til slutt da jeg i tillegg ble daff og lat dagen derpå av pillerne, og hjalp ikke med svære matkick heller.

Gikk iallefall 3-4 mnd før søvnen var tilbake på "normalen" min og gikk godt over året før jeg merket noe til at vekta begynte å gå nedover.

Min mening er at serequel er djevelens verk, og jeg sover heller dårlig enn å spise det der en gang til.