Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1231
Hei, det er snart tid for valg av karriere, siste året på videregående skole er snart over og jeg står oven for et utrolig vanskelig valg. Jeg har søkt meg helt grønn på Internett uten hell.


Håper noen her på freak kunne hjulpet meg å finne mitt perfekte yrke.

Jeg har generell studiekompetanse. Jeg er en veldig bestemt person som liker at alt skal gjøres bra uansett hva, er ikke redd for å ta sjefs avgjørelser, jeg kan jobbe godt alene og samarbeide med andre. Jeg er veldig glad i trening og tilbringer nesten hele min fritid på dette. Jeg er er ansvarsbevisst person, og hvis jeg bestemmer meg for noe så gjør jeg alt for å gjennomføre dem. Jeg er IKKE skoleflink, men god i praktiske sammenhenger.

Jeg har vurdert litt å reise utenlands for å ta fysioterapeut utdanning og spesialisere meg innen idrettskader, men på grunn av at jeg ikke er skoleflink er jeg litt engstelig at dette kommer til å være en STOR utfordring.

Håper noen kan hjelpe meg med å finne min fremtidige drømmejobb, alle svar blir motsatt med stor takk. Beklager for skrivefeiler.

Over og ut Seppoen
Brannmann, noe innen millitæret eller polfarer.
Hva med pilot? Utfordrende hverdag hvor du får brukt både dine fysiske egenskaper og dine teoretiske kunnskaper.
Kreves at du hat litt peiling på det engelske språk, matematikk og enkel fysikk.

Men fysioterapi er svært vanskelig å komme inn på så dersom du stortsett ikke har toppkarakterer er nok dette vanskelig.
Sist endret av Dasset; 5. mars 2014 kl. 21:26.
Siden du er bestemt og ikke er redd for å ta sjefsavgjørelser burde du kanskje ta en titt på hvilke jobber lederutdanning i forsvaret kan bringe deg. Sikkert endel praktisk og ikke minst mulighet for trening
Hvis du er såpass usikker ville jeg anbefale deg å ta et eller to års pause etter skoleslutt. Enten et år på folkehøyskole, jobbe eller reise. En vokser utrolig mye på de åra og får tid til å tenke litt. Du har ikke dårlig tid, men er kjipt å velge feil utdannelse bare fordi en er i tvil. Lykke til =)
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Personlig trener? Hadde lett gjort dette selv. Hele posten din skriker at du hadde blitt en tålelig fyr å ha med å gjøre på Elixia o.l. Ser nesten ut som et avsnitt fra en jobbsøknad allerede.
Sist endret av meaculpaUIO; 5. mars 2014 kl. 23:13.
UI-designer eller programmer (Ruby developer eventuelt).

Gir deg friheten til å jobbe fra hvor du vil, og i tillegg er relativt bra lønnet.

Du behøver ikke å være skoleflink for bli noen av delene, slik mange vil tro.
Sist endret av neptunio; 5. mars 2014 kl. 23:59.
kom deg inn i forsvaret gutt!!

Søk deg inn på Befalsskolen eller som grenader. Gode lønninger og variert arbeid. Om du virkelig er ett menneske med evenen til og ta sjefsavgjørelser så vil dette bli plukket opp av befalet ditt og på null komma svish så sitter du med ansvaret over en liten gruppe mennesker som er like gira som deg. Mange av de jeg kjenner som har jobbet/jobber i forsvaret sier at man ofte tar inn folk på innsats, ikke på poengsummer og "skoleflinkhet".
var selv i en ledende stilling i Saniteten en stund, og du får masser av yrkesrelevant erfaring og du får testet ut hvor godt du faktisk jobber sammen med andre.

ta fgt og søk deg befalsskolen. Du kommer ikke til å angre.

Lykke til!