Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 553
Hei!
Her om dagen gjorde skjedde det noe med datamaskinen min. Helt plutselig ble begge skjermene mine svarte (DVI: no signal). Musikken jeg spilte fortsatte i ca. ti sekunder før den frøs seg. Jeg restarta da dataen, logga på, og etter et par minutter ble alt svart igjen. Jeg prøve starte i Safe Mode, samme problem. Jeg har fjernet alt støv uten at det har noe bedre.

Denne datamaskinen er høngammel. Kjøpte den for fire år siden for 7500, så den har aldri vært bra (den sliter faktisk med CS:S). Jeg har senere oppgradert den med 2 GB ram og et skjermkort jeg fant i skuffen her (Radeon x100 Series eller noe sånt tror jeg det er).

Er dette slutten på dataen mi, eller er det bare skjermkortet som har tatt kvelden? Den er jo egentlig en elendig maskin som burde vært kasta på dynga for lenge siden, men jeg greier aldri å spare penger til en ny en.

Om det er relevant så bruker jeg Win7 Ultimate.
Sist endret av Eplekjekk; 29. juni 2010 kl. 14:36.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Lukter som skjermkort som henger seg, spinner viften på skjermkortet i det hele tatt ?
Det er et gammelt skjermkort og har ikke vifte.
Prøv og sett en vifte på det og få kjølt ned kortet. Om det løser seg da, har du svaret ditt.
Sist endret av MagicalTrevor; 29. juni 2010 kl. 14:49.
Jeg kjølte ned kortet og prøvde på nytt, det funka heller ikke. Er nok kortet som er ødelagt ja :P

Så nettopp at jeg har en VGA-inngang integrert i hovedkortet. Dette funket faktisk, men det betyr jo minimal ytelse på spill og filmer og en skjerm mindre. Kjipt...

Jeg får heller smøre meg med tålmodighet å spare til en ny data.
Sist endret av Eplekjekk; 29. juni 2010 kl. 15:20.