Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2312
Jeg er medlem av KFL(Kanari fansen Lillestrøm) Slapp av dette blir ingen fotballtråd.

For ett par måneder siden fikk på forumet en beskjed som alle ble veldig lei seg for.Brukeren Turbojenta som hadde vært en aktiv bruker igjennom 3 år hadde i Manchester (der hennes andre hjertelag manu) skulle spille kamp mot Roma hadde blitt påkjørt av en bil i stor fart og ble liggenes med brukket rygg.

Etter mange meldinger til en bruker som hun hadde blitt godt kjent med gjennom forumet så fikk han videresendt meldingene han fikk til forumet.Der fikk vi oppdateringer og kfl fikk Jan Åge Fjørtoft til og skaffe en signert drakt og en signert lillestrøm cd som skulle avleveres til en veninne i Oslo.

Etter en stund fikk vi den beskjeden vi ikke ville ha.Turbojenta hadde død av blyforgiftning.

I en ukes tid strømmet støttemeldingene inn og mange av de som hadde blitt kjent med jenta gjennom msn/forum/telefon var veldig lei seg.

Men i ettertid ble det funnet ut at HELE jeg snakker om HELE jenta/historien/bosted/familie ALT var jug.
De startet en "granskning" sammen med ett par andre nettsider der hun var aktiv og fant ut at IP adressene stammet fra Bodø Biblotek.Vi snakker om en hoax som har vart i 3 år.Ikke rart hun alltid fant på unnskyldninger når hun "skulle møte folk" IRL når hun egentlig ikke fantes.

Hvordan klarer en person å dra en spøk SÅ lagt som det hun(eller er det en hun?) så lagt som det hun har gjort.?
Er vi altfor lettlurte når det gjelder og stole på folk på internett?

Synes hele saken er tragisk og lurer litt på hva dere synes om saken?

Saken på Dagbladet.no http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/20/509473.html
Tråden på Kanarifansen.no http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=7572
Er vel kicket av å lure så mange så grundig som har vært rusen hans eller hennes. Slike folk må tenke over at det er fort gjort å terge de feile folkene på nettet.

Usmakelig sier nå jeg.
Fritidsproblemer?
(I tilegg til mangel på Alminnelig Folkeskikk)

http://www.almhult.se/images/18.40681f1210df5380876800045512/Skylt(3).jpg

btw. noen som veit hvilke andre nettsteder det er snakk om?
som turbojenta lurte mener jeg?

Forresten, har Lillestrøm og Bodø Fotballfansen noe spesielt imot hverandre?
Sist endret av Turbolego; 21. august 2007 kl. 02:48.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Vet om folk som har kjørt særdeles større spøker.
frgz's Avatar
Trådstarter
Muligens ikke den største men fortsatt drøyt vil jeg si

Vi snakker ikke om ett par timer på inett her.800 innlegg spredd over 3 år(pluss 700 på et annen forum og andre forumer)Laget seg en liv som ikke fantes utenom på nett.Utallige sms og timesvis på telefon (ingen funn på telefonsøk sidene).En på forumet som hadde sittet hele natta og trøstet henne før hun skulle oppereres.Her vi jeg si vi snakker om store pysyske problemer.
Sist endret av frgz; 21. august 2007 kl. 02:46.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Turbolego ligger nå på sykehus med brukket rygg. Dette skjedde på tg. Sjekk 'a snart 700 innlegg.

Men fra spøk til revolver.

Hvem faen gidder og sitte på et bibliotek og lage seg et falskt liv.
Syk historie....viser bare hvilke mennesker man kan "finne" på nett. Å lage en fiktiv person i over 2-3 år er et skremmende fritidsproblem. Alt fra dødsfall, slått av eksen mens hun var gravid, blablabla for å høste inn oppmerksomhet. Stakkars dame...
Syk historie ja.. Rett og slett tragisk.. Hakke noe mer og si jeg!
Ihvertfall burde hu blitt lagt inn på psykiske greier..
Sist endret av RosaKarpe; 21. august 2007 kl. 03:25.
Genialt. Sku bare ønske jeg hadde selvkontroll og nok fritid til å kunne gjøre noe sånt.
Hadde jeg vært personen som fikk en signert drakt og cd, hadde jeg hengt det på veggen min og flirt godt hver gang jeg så på det. Evt. solgt alt på nettet.

Rett og slett genialt.

Og jah, med en gang en bruker av et forum får høy post count, så blir alle veldig naiv til vedkommende. Jeg mener, se bare her, er en grunn til at x-antall personer har gått fem på i den fine "hacke internet ved å pinge 127.0.0.1" spøken, som nå er grunnlag for ban her. Simple fact of life, folk som prater mye, får ofte troverdighet.

Jeg stoler ikke på noen av dere!
Med andre ord så bør jeg være glad for at jeg har få innlegg her inne
Sist endret av Svends; 21. august 2007 kl. 04:45.
Hallo! 1995 banket på døren og ville ha tilbake sjokkeffekt av et dødsfall på Internett. Hvis man har såvidt vært innom bloggsamfunnet på nettet så er dette et totalt kjent fenomen. Livejournal, blogger m.f. har egne samfunn som dedikerer seg til å finne ut slik!
Har støtt på min dose av denne typen personer, og den enkleste måten å kjenne de igjen på er at de skriver følelsemessige perfekte poster. Nå plager de meg ikke så mye, så lenge de ikke oppnår en eller annen form for posisjon over andre som kan misbrukes, for historiene de kommer med er nettopp det de er, historier. Dette en noen sitt dataspill, et rollespill. De spiller en rolle de skulle ønske å være, ikke en de faktisk er. Grunnlaget for å drepe "karakteren" kommer som regel av at spilleren synes at spillet tar for mye av virkeligheten hennes, eller at den kommer for nær henne. Det er en stk gigantisk feil å gjøre, ettersom et dødsfall vil skape enorme følelsemessige saker hos alle de andre "spillerne" som var på nettet, det der enklere å bare sende "karakteren" bort, feks på cruise ellerno. Da kan den "karakteren" glemmes.
Leste på comment-boardet under artikkelen. En som hevder han kjenner vedkommende sier hun er en meget syk person. (I hodet.)

For å svare på spørsmålene dine:
1: Spøken gikk så langt fordi hun sikkert har lagt 100% i det å lure dere, sikkert uten å egentlig vite hva hun ville. Det tilsier at hun har noe rart som foregår i hodet.
2:Vil ikke si at dere var lettlurte. Eller - jeg hadde iallefall gått lett på om det hadde vært en tråd på dette forumet om et kjent medlem hadde "dødd." Tror mange tenker at "hey, de er dum, jeg tror aldri på sånt," helt til det faktisk skjer med dem selv. Sikkert fort gjort.

Uansett, spøken kunne vært morsom hadde den endt på en annen måte.

TurboJenta - du er skadet. glhf
Sist endret av Bagster; 21. august 2007 kl. 08:39.
Veldig tragisk, hun/han må nok ha ganske store fritidsproblemer... Men synd at hun ødelegger for folk det faktisk skjer med. Ulv ulv
Aller mest synes jeg synd på dama. Iflg. en på KFL-forumet som påstod at han hadde kjent vedkommende i mange år var hun et evig mobbeoffer og en alle visste hvem var i hjembygda. Så har hun vel fått et skrudd syn på ting etterhvert da, og levd ut ønskelivet sitt på nett, uten å kunne backe det opp fysisk, også har denne psyke bedragsspiralen fått spinne ut av kontroll. Jeg tipper hun har hatt det helt jævlig med seg selv, og har det enda jævligere nå.

At hun er syk og trenger hjelp, det er både sikkert og visst.

Med mindre hun bare er en psykopatisk lystløgnerske, that is...
Herregud. Bare lær dere at ikke alt som står på internett er sant.
Ja, jeg er enig at dette har nok gått altfor langt, men det viser bare once again at man ikke kan stole på alt man leser.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Det beviser jo bare hvor lett det er å utgi seg for å være noen man ikke er.
Og det viser også hvor lettlurte folk egentlig er.
De kunne i alle fall fått ideen om å sjekke opp litt når de fikk vite at hu var "påkjørt" og lå på sykehus.For eksempel ringt til sykehuset og hørt om hu var der.
Må jo aldri stole på folk som sitter på nettet! For alt dere veit kan jeg være en 80 år gammel, tidligere gestapo offiser som prøver å få nazismen tilbake til makta ved å infiltrere undergrunnsforum og sakte, men sikkert manipulere medlemmene til å bli mine hjerneløse tilhengere.
Sist endret av Acidous; 21. august 2007 kl. 10:01.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hu var syk, mobba, og utsatt. Jeg kjønner hene godt. Hu trengte å vite at noen brydde seg om hu. Det klarte hu. Det er noe alle trenger

Så det var langt ifra dårlig gjort.

Men fy faen så morro! Hahaha Go Tuuurbo Jeeeenta! Wohoo!
Sist endret av Kekurikekaka; 21. august 2007 kl. 09:59.
Å lage seg en annen identitet på nette kan være morro i maks en uke, men når det går over 3 år(!), da blir det for drøyt.
Er klart hun ikke er god i hodet, men jeg må desverre si jeg absolutt ser en viss humor i det hele, selv om det selvfølgelig ikke er morsomt for de involverte.
Jeg tviler på at dette er spesielt morsomt for noen av de involverte, nei. Jenta på sin side har antagelig lenge / alltid slitt med selvfølelsen, og har kanskje ikke venner IRL. Dog synes hun å være en tildels oppegående og sprudlende gladjente (iallefall inni seg), og har brukt nettet som ventil for å få levd ut sosialiseringstrangen sin. Men man blir vel ikke populær selv på nett ved å si at du er en usikker, redd og asosial jente som bare sitter inne og surfer hele dagen. Og siden nettet som kjent fungerer anonymt, til en viss grad, har det vært lett å konstruere et interessant liv å dele med nettvenner.

Hun er nok ekstremt underernært på menneskelig kontakt og nærhet, noe alle de fiktive krisene vitner om. Hun har fått mennesker til å trøste seg i timesvis før fiktive operasjoner eller etter fiktive mishandlinger av sin fiktive eks, eller beundre henne for måte hun taklet sitt fiktive jetset-liv med fiktiv leilighet på Aker Brygge, masse reiser og fiktiv datter hun hadde fiktivt eneansvar for.

Jeg kan godt se det "uskyldige" i det, men faktum her er også at hun har forledet en hel masse mennesker til å investere tid og følelser i en ikke-eksisterende person. Det gjør saken verre. I utgangspunktet har jeg bare sympati for stakkara, men det må være lov å bli litt forargret over at hun har såret så mange mennesker i prosessen.
beklager men jeg syntes at denne saken var litt artig. lo litt når jeg leste på dagbladet.no

litt kjipt for dem som ble lurt da, men man må jo lære seg at man ikke kan stole på noen som er fra nettet, men hun hadde vel en troverdig historie med 800 poster eller noe over 3 år. hun dro den vell litt for langt.

artig sammentreff at jeg er fra byen til denne lurejenta :P skummelt å bo på samme plass som slike gale folk !
Sist endret av TSN; 21. august 2007 kl. 19:37.
Dette er en sak som gikk bananas. Men vi bør tenke på at denne jenta sliter, håpe at hun får den hjelp hun trenger.