Sitat av
NodSquad
Det finnes en mellomting her. Men hvem vil vel det når man kan krangle
Word, denne tråden er rett og slett en manifestasjon av at freakforum triller terningkast 2.
Uansett er dette er ganske gammel tråd som fikk nytt liv, og TS har ifølge postene sine annet å styre med for tiden. Like greit om du spør meg, men jeg skal for ordens skyld forsøke å svare ordentlig på problemstillingen.
La oss først se på TS sin situasjon:
Her har vi en kvinne som i perioden 16-21 var kjæreste med en drittkjip fyr, en kjæreste som ruset seg, var ekstremt sjalu, og utsatte henne for grovt psykisk misbruk med påfølgende angstproblematikk. Da hun endelig kom seg ut av et åpenbart giftig forhold ble hun sammen med en ny idiot, som hun har vært kjæreste med i 5 år. Denne kjæresten rakker ned på henne, får henne til å isolere seg fra vennene, ber aldri om unnskyldning for sine handlinger, og på toppen av det hele er sexlivet dødt/elendig/whatnot.
Dette lager TS en tråd om i september 2022, men la oss se litt på historikken her:
I april 2022 anser TS seg som avhengig av heroin og full av angst. Benzo er selvfølgelig også en del av pakken, og hun vurderer NA for å få orden på livet sitt.
I august 2022 er TS fremdeles avhengig av heroin, og strekker ut en nå hånd for å få råd om hvordan hun kan bryte ut av et mønster hun åpenbart selv ser at er destruktivt.
I september 2022 redegjør hun for de 2 overnevnte forholdene sine; 2 meget problematiske relasjoner til usedvanlig kjipe mannfolk, og forteller at hun knapt nok har venninner lengre, ingen jobb, ingen utdannelse, ikke førerkort, men derimot et tydelig rusproblem.
I samme innlegg spør hun forumet om gutters syn på OF, og sier hun selv egentlig er veldig imot konseptet, men at trang økonomi får henne til å vurdere den livsretningen. Og som hun spør får hun svar; en rekke debattanter redegjør for sitt syn på saken, akkurat som det skal være.
Hadde jeg kommet over denne tråden da den var ny og relevant ville jeg uten tvil ha rådet henne til å ikke åpne den døren som OF er. Den døren ville ført henne inn i et hus som har noen veldig luksuriøse rom, men også en brutalt mørk kjeller, som traumatiserte jenter har en fast-track-billett til, om folket henger med på metaforen.
Tråden vekkes til livet et par år senere, og det er her jeg blir forbannet. Diskusjonen om TS sine utfordringer blir revet av sporet og drives ut i nedlatende pisspreik og personangrep. Og denne avsporingen utøves til en viss grad av freakforum sitt eget crew, som tilsynelatende er mer interessert i å idiotforklare meningsmotstandere enn å bidra til konstruktiv debatt, med prepubertale påstander om fjortisalder og underutviklede kjønnsorgan, og ellers unødvendig nedlatende språkbruk.
Og ja, jeg er gammel nok til å huske tsjernobyl, noe som automatisk gjør meg til en gretten, gammel gubbe, men jeg må bare få blåst ut denne frustrasjonen. Vi kan være bedre, la oss være bedre. En ellers bedriten verden har godt av at vi gjør den innsatsen. Og TS, jeg håper du finner en form for indre ro og en retning i livet, du fortjener mye bedre enn det livet har servert deg så langt.
Sist endret av Dialogisk; 21. februar 2024 kl. 22:52.
Grunn: leif