Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2951
Har en venninne nå som sier hun har tatt 600mg med dolkontin? Er det farlig. Kan hun dø? Tror ikke hun har noen toleranse for sånne legemidler fra før av.. Hva bør jeg gjøre?
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, det er absolutt en dødelig dose for en uten toleranse! Ring legevakta så fort som bare pokker!
elsa's Avatar
Trådstarter
34 8
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det er absolutt en dødelig dose for en uten toleranse! Ring legevakta så fort som bare pokker!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for så raskt svar! Ringer med en gang.
ring legevakt fort som faen og forklar hva og hvor mye hun har tatt. veit du inntaks metoden? og har du nalokson nesespray liggende?
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Oppdatering?
Første gangen jeg prøvde Dolcontin tok jeg 50mg oralt, blei superstein og blækka, det sies at en dødelig dose for en opiat naiv person ligger på 60-100mg , men jeg har en bekjent som svelget nedpå en hel 200mg's første gangen, han overdoserte men uten fatalt utfall så dette er veldig individuelt men 600mg er nok for å holde en "garva" opiat avhengig frisk igjennom en hel dag, selv ligger jeg på 300-400mg og skyter max 100mg i gangen.

Hold oss gjerne oppdatert og PM meg om du har flere spm angående Dolcontin.
Har en følelse av at hun ikke engang ville vært i stand til å si at hun hadde tatt 600 mg visst det var tilfelle. Mulig hun mente 600 mg totalt de siste 24 timene?
Sitat av lut lei Vis innlegg
...det sies at en dødelig dose for en opiat naiv person ligger på 60-100mg...
Vis hele sitatet...
Noob q jeg burde nerdet meg frem til, men kanskje noen her vet om dødelighet korrelerer med russtyrke og graden av oppnådd smertelindring? Betyr det i så fall at en person i intense smerter tåler høyere doser enn rekreasjonelle brukere?

Fikk nemlig i meg tilsammen 120 mg dolcontin i løpet av en times tid da jeg fikk heidundrende selvmordssmerter under en ny dårlig utført fylling. Opplevde ingen smertelindring overhodet (for nærme hjernen?), og bare et fjernt snev av opiatrus. Hadde erfaring med rekreasjonell røyking av heroin fra tidligere, men ingen opparbeidet toleranse.

(Overlevde natta ved å hele tiden ha en isbit liggende inntil tannen; smerten ble uutholdelig på tre-fire sekunder uten.)
Sitat av kallisti Vis innlegg
Noob q jeg burde nerdet meg frem til, men kanskje noen her vet om dødelighet korrelerer med russtyrke og graden av oppnådd smertelindring? Betyr det i så fall at en person i intense smerter tåler høyere doser enn rekreasjonelle brukere?

Fikk nemlig i meg tilsammen 120 mg dolcontin i løpet av en times tid da jeg fikk heidundrende selvmordssmerter under en ny dårlig utført fylling. Opplevde ingen smertelindring overhodet (for nærme hjernen?), og bare et fjernt snev av opiatrus. Hadde erfaring med rekreasjonell røyking av heroin fra tidligere, men ingen opparbeidet toleranse.

(Overlevde natta ved å hele tiden ha en isbit liggende inntil tannen; smerten ble uutholdelig på tre-fire sekunder uten.)
Vis hele sitatet...
Dolcontin er et langtidsvirkende opiat. Som andre morfinpreparater er dødelig dose ca 200 mg for personer uten toleranse. Morfin er like farlig for deg uavhengig av hvor mye smerte du er i, selv om man er villig til å akseptere større doser desto mer smerter du er i (i en sykehus-setting). Kjemisk er Dolcontin et morfin-sulfat-pentahydrat, altså morfin som har lagt til en sulfatgruppe ++, som gjør at den effektive andelen virkestoff er ca 75% av vanlig morfin. For hver 10mg dolcontin du tar får du i deg ca 7.5mg morfin. Dødelig dose er derfor noe over standard morfinpreparater, men jeg ville likevel administrert det som om det var vanlig morfin dersom jeg skulle ruse meg på det.

Man kan jo anta at desto mer ruset du føler deg, jo mer morfin har du mest sannsynlig fått i deg. Ergo vil russtyrken være en upresis indikator for sannsynligheten for at du overdoserer. Dette vil selvsagt være individuelt.

Oppnådd smertelindring er så sammensatt at jeg ikke ville ha brukt det som indikator. Smerte er komplekst, og vi vet ennå alt for lite om det. Hvis du for eksempel har sentral nevropatisk smerte (smerte som utgår fra sentralnervesystemet, altså ryggraden og hjernen) har opiater vist dårlig effekt i noen lidelser. Det er også ulike grenser for dosen som kreves for å gi effektiv smertelindring mellom tilstander. I tillegg til at det er individuelt.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis hun har tatt 600mg i en dose uten toleranse er det STOR sjanse for dødelig overdose. Jeg tok 200mg fordelt utover dagen første gangen jeg prøvde dolcontin, å når jeg la meg for å sove på kvelden var jeg så stein at hvis jeg hadde rørt meg hadde jeg spydd. Så 600mg uansett fordelt utover dagen for en opiatnaiv person er sinnsykt mye. Personlig høres det litt ut som oppmerksomhets-syk oppførsel. Uansett oppsøk hun å se hvordan det går eller send en ambulanse dit hvor hun bor.
elsa's Avatar
Trådstarter
34 8
Alt gikk fint. Vil ikke gå noe mer personlig inn på det. Men takk så mye for alle svar!