Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 36516
Demokratiet har talt.

Hvordan kunne meningsmålingene ta så feil?
Hvordan kunne Trump treffe så bra på de tingene han gjorde?

Hva tenker folket om USA sin nye president?
Historiens største fuck you til eliten?

Meningsmålingene tok vel feil fordi mediene svartmalte Trump så mye, at det ble litt flaut å stå bak Trump for den gjennomsnittlige amerikaner (som faktisk stemte ham fram). Personlig liker jeg ikke Trump, men forstår godt hvorfor han ble valgt. Økonomien i USA går dårlig, og når en vanlig amerikaner må ha to jobber - og fortsatt ikke har råd til å sende ungene sine på college - er det forståelig at man ikke vil stemme fram selve symbolet på eliten - Hillary. Dermed var det nokså synd at det ikke var Bernie som vant nominasjonen. Eneste motgiften mot Trump.
Sitat av jds Vis innlegg
Demokratiet har talt.

Hvordan kunne meningsmålingene ta så feil?
Hvordan kunne Trump treffe så bra på de tingene han gjorde?

Hva tenker folket om USA sin nye president?
Vis hele sitatet...
Folk har kanskje konkludert med at det tryggeste var å stemme på en dust fremfor en psykopat som med vilje og viten vil begå de tingene man frykter skal skje under Trump pga. total mangel på skikkethet for oppgaven?

Jeg tenker at nå har denne skakkjørte røverskuta av et land endelig fått en fått en passende gallionsfigur.
jds
Trådstarter
4 2
Sitat av Antidote Vis innlegg
Historiens største fuck you til eliten?

Meningsmålingene tok vel feil fordi mediene svartmalte Trump så mye, at det ble litt flaut å stå bak Trump for den gjennomsnittlige amerikaner (som faktisk stemte ham fram). Personlig liker jeg ikke Trump, men forstår godt hvorfor han ble valgt. Økonomien i USA går dårlig, og når en vanlig amerikaner må ha to jobber - og fortsatt ikke har råd til å sende ungene sine på college - er det forståelig at man ikke vil stemme fram selve symbolet på eliten - Hillary. Dermed var det nokså synd at det ikke var Bernie som vant nominasjonen. Eneste motgiften mot Trump.
Vis hele sitatet...
Fra amerikanske øyne ser skjønner jeg dette veldig godt selv. Vi nordmenn har nok vanskelig for å forestille oss hvordan middelklassen faktisk har det der borte. Vi lever i en velferdsstat, og har et helt annet tankesett enn folket over dammen. Mange ser nok på Trump som en slags "fuck it, hva mer kan det skade?".

Likevel, etter mye krass kritikk mot Donald, er jeg imponert. Han har jo truffet spikeren, og tar seieren hjem ved første forsøk. Han har jo åpenbart utrolige evner til formidling og forhandling, det er valget et eksempel på. Klarer han videreføre dette som president (det gjenstår å se), kan han enten stå igjen som en legende - eller tidenes største taper.

Også verdt å nevne at han har brukt langt mindre på kampanjen enn hva Hillary har gjort, tror det er ca. dobbelt så lite, hvis jeg ikke tar helt feil her.
Sist endret av jds; 9. november 2016 kl. 11:50.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Er selv imponert av Trump, jds. Jeg så hele VGTV sin sending gjennom natten og det var en surrealistisk opplevelse. Hillary begynte med OK resultat og stemningen var bra i studio - men så tar Trump snart ledelsen og da begynte hele VG-gjengen å stamme noe helt forferdelig og . Skuffede ansikt, som ser ned i fangene når de prater.
Anders Giæver klarte en gang å plutselig 'ikke å se hva som står på skjermen' når han blir spurt av programlederen om ny statistikk som kom inn - samtidig som han ser mer og mer ukomfortabel og stresset ut.

Hvorfor oppfører de seg så umodent egentlig? Hvem er disse menneskene?


En ordentlig Norsk cringefest. Fornektelse, helt skamløst.
Får vi håpe at USA slutter og leke verdenspoliti og får et godt forhold til Russland. I over 16 år har de lekt verdenspoliti og innført "demokrati" i Afghanistan, Irak, Libya og Syria. Og vi må ikke glemme Gulfkrigen og Vietnam. Det så dårlig ut på morgenen men når arbeidsdagen var slutt vant trump med god margin da det er arbeiderklassen som har stemt han frem. You can't always get what you want Må si jeg felte en tåre når den sangen kom på slutten av talen hans.
Jeg tror man bare skal slappe av, retorikken som ble brukt under valgkampen er jo bare en gedigen PR kampanje.
Trump er opptatt av å bli likt, han ville feks aldri angrepet russland i frykt for å tape ansikt i en evt konflikt. Han vil nok heller smiske med putin for å bygge større nettverk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Får vi håpe at USA slutter og leke verdenspoliti og får et godt forhold til Russland.
Vis hele sitatet...
Kvifor trur du det vil skje? Rett nok har Trump sprikt for å sei det pent i utenrikspolitikken sin, men det var GOP som satt med makta under invasjonen av Irak - ikkje demokratane. Hadde Gore vunne i 2000 hadde neppe invasjonen i Irak komt.

I tillegg er Russland i full fart mot ein totalitær stat, og eg er ikkje heilt sikker på at det er ekstremt gunstig å ha eit betre forhold til Russland under Putin - heller presse på for endring i Russland. Det er eit regime som bidreg til massive brot på menneskerettane.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Det så dårlig ut på morgenen men når arbeidsdagen var slutt vant trump med god margin da det er arbeiderklassen som har stemt han frem.
Vis hele sitatet...
Og det er litt underlig at dei stemmer fram ein president som i så stor grad har profitert på dei. Trump har jo og bygd formue på det motsette av det han preiker no; industri.

Om USA i tillegg vel å ignorere den største utfordringa vi har - klimaendringer - så kan det vere svært farleg for verda. Eg er meir bekymra for det enn at han har hånda på atomknappen.
Har du sett Before the flood? Klimapolitikken er i mine øyne ikke-eksisterende. Vennligst kom med kilder som er verdige.

De stemmer frem en president som er opptatt av å ta vare på landet sitt og ikke midtøsten slik andre politikere er. Han har gjort mange alvorlige ting som å betale 30% av kontraktsum og true med advokater osv. Men han er forretningsmann og ikke politiker. USA har vært i midtøsten konstant de siste 16 årene. På tide å trekke seg ut. Assad har også støtte blant befolkningen så USA kan ikke skylde på at de skal "demokratisere" dette landet.

Kilde ang. Assad og support.

Jeg mener sult er den største utfordringa, du mener klimapolitikken? Hånda på atomknappen? Virkelig? Skal vi ta diskusjonen ned på det nivået?
Sist endret av kongolavdenfemt; 9. november 2016 kl. 14:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Info fra crew
Vi minner om at vi har retningslinjer for debattene her.
Det har nå blitt sletta en del innlegg i denne tråden, og det er flere som hopper til den konklusjon at moderatorene er partiske. Det er ikke tilfelle, men påstander skal begrunnes. "Klimaendringer er bullshit!" er for eksempel en påstand som fordrer en ganske solid begrunnelse. Kan ikke slikt begrunnes, så er det bare kjedelig støy vi har diskutert opp og ned og i mente tusen ganger før og det fjernes uten forvarsel. Tilsvarende fjernes usakligheter, usammenhengende rabling og personangrep. Dette er ikke et forsøk på å kvele eller sensurere debatten, men dersom vi skal ha en fruktbar samtale må ikke fornuftige bidrag druke i avsporinger og uvesentligheter. La oss holde oss til saken, her.

Dersom innlegget ditt forsvinner kan du være ganske sikker på at det ikke skyldes politisk sensur, men at det rett og slett holdt for lav kvalitet. Er du uenig i dette, så send en PM til noen i crew eller en admin, så kan vi eventuelt gi deg noen tips om hvordan du kan få frem innholdet ditt på en bedre måte. Vi er her for å hjelpe og alt det der.

Do carry on!
Jeg synes det er skremmende at en så opplyst person som Vidarlo mener klimaendringer er det største problemet vi har. Daglig sulter tiusener, titusenvis av mennesker drepes hver dag. Og her er klimaendringer det store problemet?
Hvilke indikasjoner har Trump gitt som tyder på at han bryr seg om folket? Som nevnt tidligere: Det er merkverdig at Trump nå representerer en middelklasse som han før har vært med på å undertrykke.
Sist endret av Mirage; 9. november 2016 kl. 15:05.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Jeg synes det er skremmende at en så opplyst person som Vidarlo mener klimaendringer er det største problemet vi har. Daglig sulter tiusener, titusenvis av mennesker drepes hver dag. Og her er klimaendringer det store problemet?
Vis hele sitatet...
Vidarlo har faktisk et veldig godt poeng.
Du antar tilsynelatende at klimaendringene ikke er reelle og at det overveldende vitenskapelige konsensus som råder er en gedigen konspirasjonsteori. Deg om det. For meg er dette synet ekstremt uvitenskapelig, navlebeskuende, uetisk og preget av en totalt useriøs omgang med fakta. Selv om du går av toget et par stopp før endestasjonen, så ligger dette synet i det samme sporet som ung verden-kreasjonisme og homøopati. Men du må jo selv velge hva du velger å tro på - og hvorfor. Men vidarlo velger, i likhet med yours truly, å ta klimaendringene dødelig seriøst. Dette kan du være uenig i, men hvis noen mener at dette er reelle problemer, så følger det også at vi anser dette som det største problemet med Trump bak roret. Hvorfor? Fordi Trump kan ikke starte atomkrig ut av det blå, oppløse NATO eller kjøre hele verdensøkonomien i dass. Disse tingene ville også ha rævkjørt verden ganske grundig, men dette har han rett og slett ikke makt til å gjøre alene. Men han har makt til å trenere og motarbeide alle forsøk på å bremse klimaendringene, og der mener altså vidarlo, jeg, FNs klimapanel og de fleste andre at vi mennesker som art har jævlig dårlig tid. Av alle ting hvor den amerikanske presidenten har makt til å gjøre noe og hvor konsekvensene er store, så kommer klimaendringene soleklart ut på toppen. Under forutsetning om at det vitenskapelige konsensus er korrekt etc. Hvorvidt klimaendringene er reelle eller ei er imidlertid en helt annen diskusjon som vi har hatt mange ganger før.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Har du sett Before the flood? Klimapolitikken er i mine øyne ikke-eksisterende. Vennligst kom med kilder som er verdige.
Vis hele sitatet...
Nei, og ein enkeltfilm er ikkje spesielt interessant. Du kan t.d. lese på NASA sine nettsider. Kort sagt peiker meir eller mindre all forskning i retning av at klimaendringer er reelle, og det er brei konsensus blant forskerane på feltet.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
De stemmer frem en president som er opptatt av å ta vare på landet sitt og ikke midtøsten slik andre politikere er.
Vis hele sitatet...
No har jo stabilitet i Midt-Østen utvilsomt verdi for USA, ettersom USA er stor oljekonsument, og mange arabiske land er store olje-produsenter. Det er uansett ikkje engasjementet i midt-austen som er grunnen til krise i USA, men heller at mange jobber i rustbeltet har forsvunne på grunn av konkuranse i østen og Mexico.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Men han er forretningsmann og ikke politiker. USA har vært i midtøsten konstant de siste 16 årene. På tide å trekke seg ut. Assad har også støtte blant befolkningen så USA kan ikke skylde på at de skal "demokratisere" dette landet.
Vis hele sitatet...
Og dei har vore i Japan, Sør-Korea, m.m. lenger enn det. Kva er poenget? Det er ikkje det engasjementet som er hovudproblemet til USA.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Vis hele sitatet...
http://rationalwiki.org/wiki/Globalresearch
Det er ikkje ei spesielt etterettleg kjelde.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Jeg mener sult er den største utfordringa, du mener klimapolitikken? Hånda på atomknappen? Virkelig? Skal vi ta diskusjonen ned på det nivået?
Vis hele sitatet...
Sult er ikkje ei stor utfordring i USA. Fattigdom ja, men ikkje direkte svolt.

Og kva nivå du meiner eg tar det til er uklart. Eg spesifiserte jo at eg såg på klimasaka som ei av dei viktigaste utfordringene i tida som kjem.

Og svolt er del av klimautfordringa; dagens jorbruksproduksjon endrer seg. Så du kan ikkje sjå på matmengda i dag og anta at den vert uendra med klimaendringer. Den vil endre seg, på godt vondt. Så dei to, samt fattigdom, er tett samanknytta.
Sist endret av vidarlo; 9. november 2016 kl. 15:12.
Tillater dere ikke ulike synspunkter på freak.no lenger? Jeg etterspør dokumentasjon på klimaendringer, dere kaller meg for navlebeskuende, uetisk og konspirasjonteoretiker?

Når jeg snakket om sult så var det på verdensbasis, slik som klimaendringer på verdensbasis? Jeg regner ikke med du holder deg til bare USA der?

En presidentperiode er på 4 år, deretter kan han bli gjenvalgt 4 år til. 8 år i "verste" fall for dere som mener han er så ekstremt dårlig for klimaet.

Tror dere virkelig 8 år er avgjørende? Ja, selvfølgelig vil det være temperatursvingninger, stormer osv, men 8 år er ikke nok til at alt håp er ute vil jeg tro.

Nå etterspør jeg igjen denne fantastiske dokumentasjonen på klimaendringer så skal jeg grave frem ting som undergraver det helt da det hele er ett sirkus av forskere som kun er ute etter publisitet og oppmerksomhet. Husker på videregående ble vi tvunget til å se Al Gore - En ubehagelig sannhet. Jeg debunka den filmen der samme dagen når jeg var hjemme. Den var full av falske påstander.

Dere som mener isen smelter i antarktis: Sjekk ut hva nasa har å si.

NASA kan ha så mye statistikk de bare vil, varmeste siden 1880. Spar meg. Statistikk sier ingenting. Det kan være eksterne faktorer vi ikke kjenner til. Vi har hatt istider og varmeperioder før i tiden. Hvorfor har det alltid svingt?
Sist endret av kongolavdenfemt; 9. november 2016 kl. 15:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg

Dere som mener isen smelter i antarktis: Sjekk ut hva nasa har å si.

NASA kan ha så mye statistikk de bare vil, varmeste siden 1880. Spar meg. Statistikk sier ingenting. Det kan være eksterne faktorer vi ikke kjenner til. Vi har hatt istider og varmeperioder før i tiden. Hvorfor har det alltid svingt?
Vis hele sitatet...
Har du lest den lille siden med skrift?

"According to the new analysis of satellite data, the Antarctic ice sheet showed a net gain of 112 billion tons of ice a year from 1992 to 2001. That net gain slowed to 82 billion tons of ice per year between 2003 and 2008."

"But it might only take a few decades for Antarctica’s growth to reverse, according to Zwally. “If the losses of the Antarctic Peninsula and parts of West Antarctica continue to increase at the same rate they’ve been increasing for the last two decades, the losses will catch up with the long-term gain in East Antarctica in 20 or 30 years -- I don’t think there will be enough snowfall increase to offset these losses."


Og det virkelig interessante i artikkelen du viser til er at målingene som ble gjort mellom 1992 til 2001 var med "ERS" satelitter, men når målingene ble gjort med nye satellitter mellom 2003 og 2008 var ikke økningen like stor lengre.

Så man kan jo diskutere om de eldre målingene ikke er gode nok eller om økningen faktisk flater ut.

Og selv om det er en økning en plass så er det samtidig også redusering andre plasser.

Så selv om det er snø i Kristiansand i dag betyr det ikke at vi kan sette en strek over klimaendringene for en annen plass i verden er det sikkert varmere enn normalt i dag.
Du må også bli mer tydelig på om du ikke tror på menneskeskapte klimaendringer eller klimaendringer generelt.
Sist endret av Cybergasm; 9. november 2016 kl. 15:50.
Klimaendringer tror jeg på, menneskeskapte klimaendringer tror jeg ikke på. Derfor er det det samme om Hillary, Bernie, Jill eller Trump ble president. Vennligst presenter noe informasjon utenom en link til NASA med statistikk. Klimaendringer er der, men det finnes ikke beviser for at de er menneskeskapte.

Derfor er jeg meget skeptisk til Vidarlo som mener det er dårlig for klimaet at Trump ble president. Klimaet går opp og ned hele tiden, det er mye vi ikke skjønner enda. Vi har hatt kuldeperioder før, varmeperioder, istider.... Vi har vært gjennom alt som registreres nå så det å påstå at det er ett stort tap at Trump er president med de klimautfordringene vi har idag som det ikke kan gjøres noe med etter min mening er uforståelig.

Kom med noe kilder som viser at klimautfordringene er menneskeskapt hvis ikke så skjønner jeg ikke hvorfor du blander Trump inn i dette?
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Jeg synes det er skremmende at en så opplyst person som Vidarlo mener klimaendringer er det største problemet vi har. Daglig sulter tiusener, titusenvis av mennesker drepes hver dag. Og her er klimaendringer det store problemet?
Vis hele sitatet...
Selv om det er litt "off topic" - ja, på sikt er klimaendringer
kanskje den fundamentalt største globale trusselen.

Konsekvenser av forurensing er én viktig side av den saken, mens
trusselen mot biologisk mangfold er en annen.

Her kan man lese litt om dette.

Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Klimaendringer tror jeg på, menneskeskapte klimaendringer tror jeg ikke på.
Vis hele sitatet...
Det holder ikke å "ikke tro" på noe som er vitenskapelig bevist.
Det impliserer at det vitenskapelige arbeidet som ligger til grunn
er slett utført, og gir såkalte "klimaskeptikere" en solid bevisbyrde.
Sist endret av PVestlandia; 9. november 2016 kl. 16:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tror på klimaendringer, ja, det endres av oss mennesker, men ikke nok til at det er noe problem på sikt. Naturen reparerer seg selv. Så en video av noen fly med såkalte "bombefrø" som kunne beplante store områder ekstremt fort og ekstremt vanskelige plasser. Det at Donald Trump er blitt president er det samme som å pisse i havet sett i klimasammenheng.

Vi skal diskutere Donald Trump som president og klimaet går ikke til helvete pga. en president.
Sist endret av kongolavdenfemt; 9. november 2016 kl. 16:23.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Jeg tror på klimaendringer, ja, de endres av oss mennesker, men ikke nok til at det er noe problem på sikt. Naturen reparerer seg selv.
Vis hele sitatet...
Du bør kanskje lese lenken jeg postet i forrige innlegg.

Så kan du kanskje også utdype den siste setningen din.
Det er en påstand som krever litt forklaring, for å si det mildt.
Den understreker også hvorfor det er et stort problem at Trump
besitter en lignende holdning. Det lover ikke godt for klimakampen.
Sist endret av PVestlandia; 9. november 2016 kl. 16:26.
Fulgte med på valget live i hele natt, for noen timer haha, spennende greier.

Det som slo meg mest var hvor RÆÆÆÆÆV alle de norske mediene er, hele dagen i går var bare hillary hillary hillary. Og når de begynner å innse at Trump vinner, hahah, beste jeg har sett på lenge, man kunne se det i øya til reporterne . Jeg synes dog at det er veldig veldig flaut å ha nrk og VG som de største mediene etter den dekningen, det er bare så mye bullshit og svartmaling.

Også helt sykt at alle klikker i vinkler på facebook, du vant den andre ballongen og griner fordi du heiet på den andre, but g uess what... folk ville ha Trump, og analyse folka gjorde akkurat det jeg calla for leenge sida, ingen som stemmer på Trumå bryr seg om meningsmålinger... Haha, det er ikke der stemmene teller.

Talen til Trump synes jeg var overraskende bra, han viste en veldig annerledes side av seg selv, selv om det er langtekkelig å takke halve salen for ett eller annet.

Jeg blir jævlig provosert av alle haterne.. Gjør det beste ut av situasjonen, ikke sitt her å grin som noen nek.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Jeg synes det er skremmende at en så opplyst person som Vidarlo mener klimaendringer er det største problemet vi har. Daglig sulter tiusener, titusenvis av mennesker drepes hver dag. Og her er klimaendringer det store problemet?
Vis hele sitatet...
Hvis store områder blir ubeboelig og udyrkbare pga klima, da blir fort sult, krig og klimaendringer mye samme problem.
For det første så er det ikke mye Trump kan gjøre med klimapolitikken. Kullkraftverk kan byttes ut med atomkraftverk. Man trenger mye bedre teknologi når 22% av alt fossilt brennstoff går til transport av gods med fly, båt og lastebiler. Kommer teknologien på plass så tas den i bruk. Hvem vil vel ikke ha en tesla? Tenk om 5-10 år når teknologien er enda bedre. Flere og flere vil gjøre grønne valg. Jeg har veldig vanskelig for å tro at dette ikke vil fikse seg selv. Naturen står jo for mesteparten av co2 utslippene, vi utgjør en så liten del at det er ikke snakk om 10 år vi har på oss, vi har flere hundre år på å fikse dette og teknologien går bare videre med mindre noen utløser en verdenskrig som Hillary lett kunne klart.

Sett Cowspiracy og landbruket har jo et enormt utslipp det også så kunstig produksjon av kjøtt som de er i gang med i små skala og oumph som selges hos meny og kiwi er jo gode alternativer. Hvilken klimakamp snakker du om PVestlandia? Jeg forstår ikke hvilken innvirkning Trump har på dette?

Hvilken innvirkning ville Hillary hatt som hadde vært så mye bedre for klimaet/klimakampen?

"42.84 percent of all naturally produced carbon dioxide emissions come from ocean-atmosphere exchange. Other important natural sources include plant and animal respiration (28.56%) as well as soil respiration and decomposition (28.56%).4 16 A minor amount is also created by volcanic eruptions (0.03%).17 18"

Kilde
Sist endret av kongolavdenfemt; 9. november 2016 kl. 16:44.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Jeg tror på klimaendringer, ja, det endres av oss mennesker, men ikke nok til at det er noe problem på sikt. Naturen reparerer seg selv.
Vis hele sitatet...
Ja det gjør den. Om vi vipper klimaet ut av likevekt vil det stabilisere seg igjen. Akkurat hvor er for øyeblikket anyones guess. Om det er rom for milliarder av mennesker i den likningen er et annet spørsmål. Jeg er ikke redd for planetens fremtid i seg selv, men de konsekvenser klimaendringer kan få for oss mennesker. Det skulle ikke så mange tusen flyktninger fra Syria til før nordmenn hylte om velferdssamfunnets kollaps. Når millionene med klimaflyktinger begynner å røre på seg så får vi se hvor kult de tar det.

Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg

"42.84 percent of all naturally produced carbon dioxide emissions come from ocean-atmosphere exchange. Other important natural sources include plant and animal respiration (28.56%) as well as soil respiration and decomposition (28.56%).4 16 A minor amount is also created by volcanic eruptions (0.03%).17 18"

Kilde
Vis hele sitatet...
Problemet er at mange av disse faktorene øker hvis tempen kommer over et visst nivå. F eks holder varmt hav på mindre CO2. Så vi trenger ikke egenhendig kjøre tempen farlig høyt opp, det holder å vippe den ut av likevekt så vil naturen selv sørge for videre økning om vi så kutter alle utslipp.
Sist endret av entropi; 9. november 2016 kl. 16:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Problemet er at ingen enda har sagt hva som er så galt med Trump som president? Jeg ser poengene deres og er delvis enige, men forskning på teknologi og klima stopper ikke opp som følge av Trump. Hva er fordelen med Hillary? At hun er bedre til å lyve? Dere prater om klima istedenfor Trump. Hva er så galt med Trump og klima? Hva ville Hillary gjort bedre?

Jeg tror klimaforskere og teknologien vil få fart på seg som følge av dette valget.
Sist endret av kongolavdenfemt; 9. november 2016 kl. 17:04.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Jeg etterspør dokumentasjon på klimaendringer.

Nå etterspør jeg igjen denne fantastiske dokumentasjonen på klimaendringer så skal jeg grave frem ting som undergraver det helt.
Vis hele sitatet...
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Klimaendringer tror jeg på, menneskeskapte klimaendringer tror jeg ikke på.
Vis hele sitatet...
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Jeg tror på klimaendringer, ja, det endres av oss mennesker, men ikke nok til at det er noe problem på sikt.
Vis hele sitatet...
Så først trodde du ikke på endringene, så trodde du på de men ikke at de var menneskeskapte og nå er det menneskeskapte allikevel men ikke betydelige nok?
Og du ønsker ikke linker til NASA som kilde, men bruker de selv som kilde uten å lese hva de egentlig sier?
Sist endret av Cybergasm; 9. november 2016 kl. 17:10.
Dere gjør dere så jævla vrange, utifra hva som ble skrevet første gangen burde en normal person forstå at jeg mente det ikke hadde store innvirkningen så det var ikke noe å bry seg om men dere klarer jo ikke holde dere til tema, Trump som president. Klimakampen er tapt sier noen? Hvorfor? Jeg tror det er motsatt, andre land får mer motivasjon, teknologien går fremover osv. Hillary har det bare i kjeften og har aldri utrettet noe positivt for klimaet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Problemet er at ingen enda har sagt hva som er så galt med Trump som president? Jeg ser poengene deres og er delvis enige, men forskning på teknologi og klima stopper ikke opp som følge av Trump. Hva er fordelen med Hillary? At hun er bedre til å lyve? Dere prater om klima istedenfor Trump. Hva er så galt med Trump og klima? Hva ville Hillary gjort bedre?

Jeg tror klimaforskere og teknologien vil få fart på seg som følge av dette valget.
Vis hele sitatet...
Forskning stopper ikkje opp, fordi EU fortsatt har tiltru til vitenskapleg konsensus. Obama satsa på omveltning av energisektoren, og fekk bilindustrien med på laget, men i liten grad elektrisitetsforsyninga. Det arbeidet vil stoppe opp. I tillegg kjem spørsmålet om Kina er villige til å følgje opp Paris-avtalen når USA drit i den.

Gjennom lovgjeving, skatteinsentiver m.m. kan ein president dreie fokusområde for industrien i veldig stor grad. I Noreg har m.a. Stortinget gjort det ved el-bilavgifter, satsing på nullutslepp innan skipstrafikk, NOx-fondet, etc.

Hillary ville antakeleg stilt seg bak Paris-avtalen, ettersom ho var del av administrasjonen som ivra sterkt for den. Men det har trump indikert at han ikkje har planer om.
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Problemet er at ingen enda har sagt hva som er så galt med Trump som president?.
Vis hele sitatet...
Hovedsaklig at han ikke har temperamentet, kunnskapene eller noe i næheten av de diplomatiske evnene som skal til for å være en forutsigbar og stabil samarbeidspartner i verden. For øvrig er jeg mindre redd for Trump som president i USA, og mer redd ham som Commander-in-chief.
kongolavdenfemt:
Du sier at livet finner en vei. Og ja, det gjør det. Uansett hva vi gjør med planeten vår, så kan du være ganske sikker på at det vil fortsette å leve svovelspisende arkebakterier rundt atlanterhavsvulkanene. Visse former for bakteriesporer vil også garantert klare seg. Men det er ikke sikkert det er snakk om liv slik vi kjenner det i dag. La meg sette det litt i perspektiv: For 650 millioner år siden var hele jorda dekket av is. Femten millioner år senere smelta den. Det er en stund, men dette er kort tid sammenlignet med den huronske istiden som varte i 300 millioner år. Det var primitivt liv på jorda hele denne tiden, men det var snakk om encellede organismer, bakterier og lignende. Ikke det vi normalt forbinder med liv. For 541 millioner år siden sluttet det proterozoiske eon, og tidsalderen for flercellet liv begynte. For 252 millioner år siden dukka de første dinosaurene opp. 187 millioner år senere forsvant de. Vi mennesker har eksistert som art i omlag fire-fem hundre tusen år, 'apeaktig liv' i drøye to millioner. I løpet av alle disse årene har CO2 variert mye. Under den kambriske eksplosjon var det oppe i hele 7000ppm. Men det er altså en halv milliard år siden. De siste 400 000 år har det atmossfæriske CO2-nivået ligget mellom 180ppm og 360pmm, med et snitt på rundt 280ppm. Etter at vi begynte å brenne olje, kull og gass har vi dytta det opp over 400ppm. Det er jo fint om kloden kommer seg igjen etter et par-og-tredve millioner år, men er det egentlig relevant å ta det perspektivet når vi skal vurdere vår egen arts innflytelse på planeten? Jeg synes det er en mager trøst.

Det er helt riktig at de 6 milliardene tonn CO2-ekvialenter vi tilfører atmossfæren hvert år ikke er den største posten på naturens regnskap. Det har heller ingen påstått. Men her er greia du må ta inn over deg: Dersom du lar naturen være i fred, så er karbonkretsløpet nokså lukka. Du tilfører ingenting nytt og fjerner like mye som frigis. Vi tilfører derimot mengder som har ligget under bakken i over hundre millioner år. Det tok mange, mange millioner år for disse mengdende med karbon å ende opp i de nedre strata. Vi har ført de opp i dagen igjen i løpet av et snaut århundre. I tillegg har vi i den samme perioden fjerna veldig mye skau. Ville det ikke være nokså utrolig om dette ikke hadde en effekt på planeten?

Det er ikke kontroversielt at CO2, i motsetning til O2 og N2 eksiteres av lys i IR-spekteret. Det er heller ikke kontroversielt at CO2 reagerer med vann og danner karbonsyre. Ei heller er det kontroversielt at olje og kull også inneholder store mengder svovel og annet tjafs, som også er befattet med alvorlige miljøkonsekvenser. Hvis du ikke benekter dette, hvorfor er du uenig i at klimasaken er høyst reell?
Sist endret av Myoxocephalus; 30. desember 2020 kl. 13:59.
Tiden vil vise om Trump blir en god president. Det lover godt at han vil trekke militærgutta tilbake fra midtøsten istedetfor å gå "all the way" som president bush i sin tid sa de skulle gjøre. Kanskje usa ikke blir så sterkt i lomma på arabiske oljesjeiker framover. De som bor i usa må få lov til å håpe på en bedre hverdag enn de har nå på flere måter. Hillary er mer blått blod og har mer tvilsomme affærer. Ang klimaendringer så håper jeg trump velger en god strategi for det istedenfor å ignorere hele problemstillingen. Men det å redde dyr og planeten er litt arrogant når vi ikke klarer å redde oss selv og hjelpe hverandre. Planeten klarer seg uansett hva vi gjør, det er vi som er føkkd.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Men det å redde dyr og planeten er litt arrogant når vi ikke klarer å redde oss selv og hjelpe hverandre. Planeten klarer seg uansett hva vi gjør, det er vi som er føkkd.
Vis hele sitatet...
Nei.
Nei, dette er ikke et arrogant ønske om å bevare biodiversitet for sin egen skyld fra en virkelighetsfjern akademiker som elsker å drømme om uberørt natur fra kontorpulten. Dette er et helt essensielt tema som helt direkte og veldig opplagt påvirker vår evne til å overleve.

Vi mennesker har en del behov. Nokså fundamentalt blandt disse finner vi ting som et sted å bo, mat, drikke og generell sikkerhet. Klimaendringene truer alle disse. La oss se på noen opplagte årsaker, ikke i noen spesiell rekkefølge:
1) Havet stiger på grunn av smeltevann fra polområdene. Svært mye menneskelig bebyggelse ligger nære vannet. Om noen år ligger disse områdene under vannet, og da må de som bor der flytte. Det foreligger allerede en ganske høy befolkningstetthet mange steder i verden, og saken blir ikke bedre av at flere mennesker må flytte mens det totale landarealet minker. Dette med klimaflyktninger er en høyst reell problematikk.
2) CO2 reagerer med vann og danner karbonsyre. Karbonsyre protolyseres i vann. Da synker pH-verdien i vannet. Dette er enkel kjemi. Det er imidlertid et problem at dette skjer i stor skala fordi det også betyr at havet forsures. Dette igjen medfører at svært mye av det som lever i havet dør. Blandt annet ser man at The Great Barrier Reef i Oceania blekes og dør i et faretruende tempo. Det er ikke snakk om teoretiske forhold, dette skjer, nå, og det går fort. Veldig fort. Min bekymring for at korallene forsvinner er ikke bare fordi korallrevene er vakre - dette er havområder med svært høy biologisk aktivitet, og når den forsvinner vil det gå ut over fiskene som lever der. Også dyr som krill kommer til å få problemer med å leve dersom havet blir særlig mye surere. Små fisker spiser krill. Større fisker spiser små fisker. Mindre mat i bunnen av næringskjeden betyr mindre mat lenger opp. For veldig mange mennesker er sjømat en viktig bestanddel av kostholdet. Mindre fisk i havet betyr derfor mer sult på land. Koble dette med et industrielt overfiske, og vi er som art på vei mot et heller dødt og kjedelig hav i et forrykende tempo. Det er et problem.
3) Jorderosjon. Mindre skog betyr at toppsjiktet i jorda (det er den som typisk inneholder all næringa plantene trenger) lettere forsvinner i storm og ruskevær. Økt temperatur betyr mer storm og ruskevær. Mindre dyrkbar mark betyr mindre jordbruk. Også dette medfører mindre mat.
4) Havstigning, mer dårlig vær, økt temperatur... Alle disse tingene går også utover jordas ferskvannsressurser av nokså opplagte årsaker.

Av det overstående kan vi altså se at på grunn av vår arts aktivitet får vi en varmere planet med mindre mat og ferskvann og færre beboelige områder. Jeg kunne godt ha listet opp flere slike sammenhenger, men jeg tror poenget kommer klart nok frem. Det er mye krig, sult og elendighet i verden, ja. Vi bør definitivt gjøre noe med det. Å ignorere klimaendringene medfører mer sult og elendighet, og jeg tror ikke man trenger å ha særlig mye kunnskap om internasjonal politikk for å se at ressursmangel også gjerne gir opphav til konflikter.

Jeg har nå listet opp noen årsaker til hvorfor klima og miljø er ting man bør ta på alvor. Og ja, jeg er også en sånn hippietype som synes at naturen har en verdi i seg selv og mener at det er viktig og riktig å ta vare på urskog og truede arter for sin egen del, selv om det har økonomiske konsekvenser. Men selv om man driter en lang marsj i naturen og ikke har noen problemer med å bo i Mordor, så er det da temmelig opplagt at det å ødelegge sitt eget habitat er en fryktelig dårlig overlevelsesstrategi for en art?
Sist endret av Myoxocephalus; 30. desember 2020 kl. 14:01.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
OC


Dette var i øyeblikket da sjansene til Hillary stadig ble verre og trykket ble for stort for denne unge VG-reporteren. Må sies at han som ble intervjuet prøvde å holde koken og engasjementet oppe og stadig gjentok at det var et lite håp igjen, ha! Ikke videre profesjonelt i et så historisk valg må jeg si.

Titusener av lekkede e-mailer fra Podesta, DNC og C.F viste oss at Hillary er direkte farlig og at det bare er penger som får hun opp på beina. Eller slengt sideveis inn i en van som jeg også har sett klipp av.

Men uansett hvor mange negative artikler og videoer jeg så av Trump så klarte jeg heller ikke å finne noe som var veldig ille. Stilt opp mot Wikileaks-avsløringene. Hillary-fans vil ikke engang diskutere innholdet i e-mailene for det har de visstnok lest i gjennom selv "og det er ikke så ille, ganske kjedelige emailer faktisk".

De aller fleste fans av H minner meg enten om en blanding hippier og hipstere som i tillegg er aggressive så tror jeg de bare er veldig lett hjernevasket av media. Fans av Trump minner meg veldig mye om et felles høyt rop for å få slutt på det vonde. Desperasjon og lengsel etter det virkelige Amerika.

Jeg så på en livestream av et Trump-rally for en stund siden da han kom til podiet - "Blacks for Trump!" "Latinos for Trump!" "Women for Trump!"
Senere pratet han varmt om LGBT. Hvorfor gjentas det så ofte at Trump er "something-phobic" når han snakker så varmt om hele Amerika. Et +10 år gammelt lydklipp av Trump var "the smoking gun" for Amerikanske medier som de gjentok daglig i ukesvis; men så avslørte Google trends at E-mailene til Hillary var mye mer populære enn teit gutteprat.

Kan lite fordypende om politikken deres hver seg og der kan hende at Hillary rent politisk har mer fornuft, det vet jeg ikke nok om. Er bare en fascinert outsider og lurer på om noen kanskje føler det litt likt som meg? Dette har nylig gått opp for meg og jeg føler meg ganske utilpass med det jeg lærer.

Ei venninne skrev til meg at Trump er for og støtter massemord. Og denne "Atom-bombe-knappen" er hun sikker på blir en realitet. Hun kunne også videre konkludere med at jeg ikke støtter han om 4 år igjen- uten at jeg gadd å svare på noe av det i det hele tatt.

Flere av oss kjenner også kanskje til businessmannen Trump og ble sjokkert over at det ikke fantes værre utsagn av han? Hvilket parti hadde Hillary og Trump mest sannsynlig stemt på dersom de bodde i Norge? Hvor biased har VG vært i forhold til Norske valg nå som vi ser den blodige sannheten?
Sist endret av SkinnyPIMP; 10. november 2016 kl. 19:00.
Sitat av Dictum Factum Vis innlegg
… but g uess what... folk ville ha Trump …
Vis hele sitatet...
Uten at det argumentet er spesielt bra i seg selv (folk ville ha Hitler og), kan det være greit å merke seg at Clinton fikk flest stemmer, og at mens 25,6% stemmeberettigede stemte Clinton og 25,5% stemte Trump, var det 47% stemmeberettigede som valgte å ikke stemme.

Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
Titusener av lekkede e-mailer fra Podesta, DNC og C.F viste oss at Hillary er direkte farlig og at det bare er penger som får hun opp på beina. Eller slengt sideveis inn i en van som jeg også har sett klipp av.

Men uansett hvor mange negative artikler og videoer jeg så av Trump så klarte jeg heller ikke å finne noe som var veldig ille. Stilt opp mot Wikileaks-avsløringene. Hillary-fans vil ikke engang diskutere innholdet i e-mailene for det har de visstnok lest i gjennom selv "og det er ikke så ille, ganske kjedelige emailer faktisk".
Vis hele sitatet...
Kan du linke til noen av de fryktelig ille e-postene? Helst de verste du har sett, som viser hvor fantastisk farlig hun er.

Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
De aller fleste fans av H minner meg enten om en blanding hippier og hipstere som i tillegg er aggressive så tror jeg de bare er veldig lett hjernevasket av media.
Vis hele sitatet...
Du innrømmer å ikke kunne noe særlig om noen av kandidatene, men de som ønsker Clinton over Trump er nok hjernevasket av media? Det fremstår som en rimelig konklusjon for deg? Det er neppe mer saklige forhold som ligger til grunn?
Sist endret av Provo; 10. november 2016 kl. 19:38.
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
Jeg så på en livestream av et Trump-rally for en stund siden da han kom til podiet - "Blacks for Trump!" "Latinos for Trump!" "Women for Trump!"
Senere pratet han varmt om LGBT. Hvorfor gjentas det så ofte at Trump er "something-phobic" når han snakker så varmt om hele Amerika. Et +10 år gammelt lydklipp av Trump var "the smoking gun" for Amerikanske medier som de gjentok daglig i ukesvis; men så avslørte Google trends at E-mailene til Hillary var mye mer populære enn teit gutteprat.
Vis hele sitatet...
Men svarte, latinere og kvinner er jo demografien som stemte minst på trump??

Teit gutteprat? At si at du kan gjøre hva du vil med kvinner/ta dem på fitta er ikke gutteprat. Det er jo seksuelt overgrep han driver å prater om. Uansett så er han ikke en gutt, men en voksen kar. Driter langt oppi om han sa det i går eller for 10 år siden, karen er 70 år gammel, er ikke akkurat noe bedre at han sa dette som 60 åring.

John Wooden sa en gang “The true test of a man’s character is what he does when no one is watching". Om han prater like mye dritt privat som han gjør offentlig, sier det mye om han som person. Har han tålmodigheten til å styre USA? Å styre et land er ikke det samme som å styre et selskap.


Forresten, Hillary Clinton vant the popular vote, så teknisk sett var hun den folkevalgte president-elect. The electoral college er faen meg utdatert i 2016.
Sist endret av Nraw; 10. november 2016 kl. 19:50.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Sitat av Provo Vis innlegg
Kan du linke til noen av de fryktelig ille e-postene? Helst de verste du har sett, som viser hvor fantastisk farlig hun er.


Du innrømmer å ikke kunne noe særlig om noen av kandidatene, men de som ønsker Clinton over Trump er nok hjernevasket av media? Det fremstår som en rimelig konklusjon for deg? Det er neppe mer saklige forhold som ligger til grunn?
Vis hele sitatet...
Nei vil påstå at det er såpass godt kjent nå at det kan du fint klare selv. Det er såpass mange leaked mailer at du må lete og se litt selv også. Ps: de er ekstremt lette å finne, og wikileaks publiserer bare ekte materiale.

Jo selvfølgelig- jeg tror mange stemmer på Clinton men at de gjør det i god tro Bare det faktum at Trump ble president sier mer enn 1000 ord. Det faktum at clinton foundation er under FBI-etterforskning nå er ganske ille.
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
Nei vil påstå at det er såpass godt kjent nå at det kan du fint klare selv. Det er såpass mange leaked mailer at du må lete og se litt selv også. Ps: de er ekstremt lette å finne, og wikileaks publiserer bare ekte materiale.

Jo selvfølgelig- jeg tror mange stemmer på Clinton men at de gjør det i god tro Bare det faktum at Trump ble president sier mer enn 1000 ord. Det faktum at clinton foundation er under FBI-etterforskning nå er ganske ille.
Vis hele sitatet...
Folket valgte Clinton. Følg litt med. Hva så om Clinton Foundation er under etterforskning? Trump er jo involvert i 75 søksmål akkurat nå.
Sist endret av Nraw; 10. november 2016 kl. 20:07.
Sitat av Nraw Vis innlegg
Forresten, Hillary Clinton vant the popular vote, så teknisk sett var hun den folkevalgte president-elect. The electoral college er faen meg utdatert i 2016.
Vis hele sitatet...
http://www.learnnc.org/lp/media/uploads/2010/02/usa-2000-population-density.gif

Bildet viser befolkningen i USA. Dersom man ikke hadde brukt et system med valgmenn (eller en mandatfordeling slik vi gjør i våre egne stortingsvalg for den saks skyld) ville de som bor langs kysten i California og på østkysten i praksis hatt all makt. Stemmene til alle som bor i midten av landet ville vært verdiløse.

Eller om vi hadde kastet kongen ut av Slottet, gått over til republikk og holdt Norges første presidentvalg: Oslos befolkning utgjør omtrent 18% av befolkningen. Er det sånn at Oslobeboernes problemer er SÅ viktige? Finnmark har til sammenligning en befolkning som er 1/10 av Oslo. Er deres problemer verdt 1/10 av østlendingene sine?

En mandatfordeling sikrer at hele befolkningens stemme blir hørt, og at vi ikke går tilbake til Romerrikets begynnelse hvor de øverste samfunnslag i praksis hadde all makt. Det finnes mange problemer med hvordan mandatfordelingene skal gjøres, men å påstå at det er utdaterte systemer vitner bare om historieløs uvitenhet og panisk sutring fordi et enkelt valg ikke har gått den veien man ønsker
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
Nei vil påstå at det er såpass godt kjent nå at det kan du fint klare selv. Det er såpass mange leaked mailer at du må lete og se litt selv også. Ps: de er ekstremt lette å finne, og wikileaks publiserer bare ekte materiale.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men hva i alle dagerer dette for en måte å diskutere på? Først presenterer du en rekke påstander, og deretter ber du motparten din om å finne kilder på det du påstår? Det er så utrolig mye rare kilder på så utrolig mye rart, at det ville jo være forundrelig om han fant den samme kilden og informasjonen som deg.

Come on. Her må du delta i å underbygge argumentene dine, eller rett og slett være fornøyd med at andre vil legge argumentene dine for død og døve.
Sitat av liasis Vis innlegg
http://www.learnnc.org/lp/media/uploads/2010/02/usa-2000-population-density.gif

Bildet viser befolkningen i USA. Dersom man ikke hadde brukt et system med valgmenn (eller en mandatfordeling slik vi gjør i våre egne stortingsvalg for den saks skyld) ville de som bor langs kysten i California og på østkysten i praksis hatt all makt. Stemmene til alle som bor i midten av landet ville vært verdiløse.

Eller om vi hadde kastet kongen ut av Slottet, gått over til republikk og holdt Norges første presidentvalg: Oslos befolkning utgjør omtrent 18% av befolkningen. Er det sånn at Oslobeboernes problemer er SÅ viktige? Finnmark har til sammenligning en befolkning som er 1/10 av Oslo. Er deres problemer verdt 1/10 av østlendingene sine?

En mandatfordeling sikrer at hele befolkningens stemme blir hørt, og at vi ikke går tilbake til Romerrikets begynnelse hvor de øverste samfunnslag i praksis hadde all makt. Det finnes mange problemer med hvordan mandatfordelingene skal gjøres, men å påstå at det er utdaterte systemer vitner bare om historieløs uvitenhet og panisk sutring fordi et enkelt valg ikke har gått den veien man ønsker
Vis hele sitatet...
Forstår det, men det er ganske surt for de som bor i en rød/blå stat og vet at stemmen deres ikke kommer til å utgjøre en forskjell. Personlig syntes jeg ikke det er helt demokratisk heller.
Sitat av Nraw Vis innlegg
Folket valgte Clinton. Følg litt med.
Vis hele sitatet...
Er redd du kommer til å ta feil der men vi får se.

For dere som lurer på wikileaks, slå dere løs.
Sitat av Nraw Vis innlegg
Forstår det, men det er ganske surt for de som bor i en rød/blå stat og vet at stemmen deres ikke kommer til å utgjøre en forskjell. Personlig syntes jeg ikke det er helt demokratisk heller.
Vis hele sitatet...
Vel ja, og da er du inne på en del av problemene med hvordan USA sin valgordning fungerer:

- Dersom staten man bor i tradisjonelt har hatt en veldig sterk tilknytning til det ene partiet gjennom historien, hvorfor skal man gidde å stemme? Altså fører "winner takes all" ofte til lavere valgdeltagelse

- Territorier (Guam, Amerikansk Samoa, Puerto Rico osv.) utenom statene og Washington D.C. har ingen valgmenn, og således ingen demokratisk makt i presidentvalg

- Det er bare to stater, Nebraska og Maine, som ikke har "winner takes all", men en fordeling av antall valgmenn basert på popular vote innad i staten

- "Winner takes all" er en kjempehindring for mindre partier og gjør at USA i praksis har et toparti-system

Det er forøvrig andre gang siden 1888 at popular vote ikke vinner presidentvalget: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...ar_vote_margin

Med tanke på alle problemene man har i USA så kommer popular vote vs electoral college fryktelig langt ned på listen over ting man burde fikse
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Sitat av Nraw Vis innlegg
Men svarte, latinere og kvinner er jo demografien som stemte minst på trump??

Teit gutteprat? At si at du kan gjøre hva du vil med kvinner/ta dem på fitta er ikke gutteprat. Det er jo seksuelt overgrep han driver å prater om. Uansett så er han ikke en gutt, men en voksen kar. Driter langt oppi om han sa det i går eller for 10 år siden, karen er 70 år gammel, er ikke akkurat noe bedre at han sa dette som 60 åring.

John Wooden sa en gang “The true test of a man’s character is what he does when no one is watching". Om han prater like mye dritt privat som han gjør offentlig, sier det mye om han som person. Har han tålmodigheten til å styre USA? Å styre et land er ikke det samme som å styre et selskap.


Forresten, Hillary Clinton vant the popular vote, så teknisk sett var hun den folkevalgte president-elect. The electoral college er faen meg utdatert i 2016.
Vis hele sitatet...
Det er ikke poenget og heller ikke sjokkerende. At Trump fikk såpass høy % kvinnelige velgere er vel stort og noe du blindt overser med å bare påpeke at hun har flertall.

De fleste folk stoler blindt på media og jeg gjorde også det tidligere i år desverre Det er derfor man ser 14-åringer og whatnot på facebook som kaller Trump flere ord de ikke selv vet hva betyr engang. Er grab em by the pussy-kommentaren ille iforhold til de store avsløringene? Langt ifra.

Jeg har ikke peiling på hvor jeg står i Norsk politikk engang. Jeg er bare en med et stort hat for korrupsjon.

|d13m0b: Heldigvis fikk du en kilde av en annen bruker nå. Jeg påstår ikke mye, dette er slik jeg ser på presidentvalget i Amerika. At du så blindt er såpass kritisk er ganske bekymrende. Det er så rart å være så søkende etter kilder fra den man diskuterer med enn å heller gjøre opp en ordentlig mening.

"My rights !!!"

Anders Giæver fra VG trodde jo Clinton sikkert kom til å vinne da de startet sendingen men etterhvert man så jo at han ble helt rar og klarte ikke å tro hva han så. Han er et lite barn med et stort ego i en voksens manns kropp og nå er det liksom så krise i verden. Buhu, flertallet har talt.
Sist endret av SkinnyPIMP; 10. november 2016 kl. 20:49.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
Jeg har ikke peiling på hvor jeg står i Norsk politikk engang. Jeg er bare en med et stort hat for korrupsjon.
Vis hele sitatet...
Eg trur du misbruker ordet korrupsjon litt. Er Clinton korrupt? At ho har synspunkt, og at folk som er einige i det synspunktet støtter kampanjen over bordet er på ingen måte korrupsjon.

Og korleis du kan dra inn det mot Clinton, uten å vurdere korleis Trump personleg vil profitere av presidentvervet er underleg. Fyren har forretningsverksemd i mange ulike land, som han utvilsomt kan påvirke gjennom presidentembetet. Er det uproblematisk? Clinton er kanskje rik, men neppe med dei samme forretningsinteressene.
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg
|d13m0b: Heldigvis fikk du en kilde av en annen bruker nå. Jeg påstår ikke mye, dette er slik jeg ser på presidentvalget i Amerika. At du så blindt er kildekritisk er ganske bekymrende. Det er så rart å være så søkende etter kilder fra den man diskuterer med enn å heller gjøre opp en ordentlig mening.
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske kritisk til kilder generelt, og forsøker å gå de i sømmene der jeg kan, det blir litt på siden av poenget mitt. Det jeg er mest kritisk til er at begge parter faktisk prater om samme datasett, og derfor syns jeg det er viktig at man presenterer det. Om ikke, tror jeg nok det er veldig sannsynlig at man prater forbi hverandre.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
"Correct The Record is a strategic research and rapid response team designed to defend Hillary Clinton from baseless attacks."

http://www.thedailybeast.com/article...-facebook.html

Veldig merkelig....
Sitat av kongolavdenfemt Vis innlegg
Jeg synes det er skremmende at en så opplyst person som Vidarlo mener klimaendringer er det største problemet vi har. Daglig sulter tiusener, titusenvis av mennesker drepes hver dag. Og her er klimaendringer det store problemet?
Vis hele sitatet...
Sult er på vei ned sammen med veksten av en middelklasse i Afrika og det drepes ikke titusener hver dag (kanskje ~2000 om du legger sammen mord og krig).

Klimaendringer derimot vil føre til at hele land potensielt vil være under vann. Det vil føre til alt fra hundretusenvis av ekstra dødsfall årlig til utryddelse av menneskeheten i følge forskerne. Og de som eventuelt ikke dør vil måtte flytte på seg (aka bli flyktninger).

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg trur du misbruker ordet korrupsjon litt. Er Clinton korrupt? At ho har synspunkt, og at folk som er einige i det synspunktet støtter kampanjen over bordet er på ingen måte korrupsjon.
Vis hele sitatet...
Det er vel ganske suspekt at de største donorene til Clinton kampanjen i 2008 fikk ambassadør posisjoner mens hun var utenriksminister.
Sist endret av BaconWeed; 10. november 2016 kl. 22:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SkinnyPIMP Vis innlegg

De fleste folk stoler blindt på media og jeg gjorde også det tidligere i år desverre
(...)
At du så blindt er såpass kritisk er ganske bekymrende. Det er så rart å være så søkende etter kilder fra den man diskuterer med enn å heller gjøre opp en ordentlig mening.
Vis hele sitatet...
Hæ? Hva er grunnlaget for dine meninger da, hvis det ikke er media og kilder? Har du mye førstehåndsinfo fra amerikansk politikk eller er du bare synsk?

Det er jo forresten skoleeksempelet på populisme å påstå at alle som mener noe annet enn deg er enten korrupte eller hjernevasket.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
entro: Har du aldri hørt om 'big media' og sett hatet de har bygd opp mot Trump? Og alle forventningene skapt om at Hillary vil gjøre det bra ved valg. Julian Assange risikerer livet sitt i frihet for det her og jeg står heller ved han.
Så langt må man gå for å få ut sannheten om korrupsjon og pay-to-play, og selv med media som dekte over så godt de kunne.

Vi la veldig godt merke til da correct the record kom på reddit for å ta over den "populære" stemmen tidligere i år. Jeg var selv moderator på reddit i perioden og det har vært en storm av konflikter og negativitet bundet til det. På 3-7 dager gikk vi fra gjennomsnitt 23 rapporter om dagen til over 350(!) om dagen.

Det er den direkte konsekvensen av CTR. 1 2 3

Screenshot 1: Veldig god oppsummering av CTR's påvirkning på nettet. Screenshot 2: Tre CTR shills på politics: deflect. Legg merke til at de bruker en psykisk herske-teknikk der de skal deflektere alt som sies. Screenshot 3: Modmail... at Ikke rart i at jeg begynte å lure på Hillary og C.F allerede da.

What are we supposed to be lighting the torches over? og de to nesten identiske kommentarene. Dette var på en stor leak om Hillary for å deflektere


Den andre psykiske herskemetoden på Reddit.com for å påvirke valget var: CTR-shills later som de er trump-supportere men stadig småkritiserer at noe er feil hele tiden men spesifiserer gjerne ikke alltid hva. Målet sakte skape uro innad i den ekte supportergjengen. De vil ha kontrollen nettforum. Det er pur pyskisk. Trump gjorde det som egentlig ikke var mulig.

Konkluderer helt selv med å si at CTR er en gjeng som bruker feige herske-teknikker til å styre den politiske gangen der det betyr noe. Amerikanere er fortsatt ikke i stand til å tenke selv og demokratene har ødelagt for seg selv big time. Biased-reportere fra VG som gråter får ingen sympati fra meg. Jeg syns det er ekstremt hvordan det har blitt. Det er ikke republikanere eller Trump som sørger for vold i Amerika - jeg tror nemlig det er demokrater av enda flere grunner enn jeg har lista opp her.

Hillary får jo inn penger her og der og har clinton foundation tilogmed som nå etterforskes av FBI. Trump dro rundt å holdte 3-5 rallies hver dag med over 5000 til over 25000 besøkende hver eneste tale. Et samlet folk som er koselig med hverandre. Blacks for trump-skilt overalt. Women for trump-skilt overalt og så videre.

Media er så sjokkert over tapet men det er rart for meg når så mange skjønte at han hadde veldig gode sjanser for å vinne.
Jeg gidder ikke bøye meg i støvet for korrupsjon. Hvorfor skal jeg det?

Ja, jeg kaller det for hjernevasking. Populisme? Nice try og takk for latteren. Demokrater er fortsatt i sjokk men Obama og Trump har tilsynelatende kommet på god talefot, uten Hillary. Obama er ikke så glad i Hillary

"Correct The Record is a strategic research and rapid response team designed to defend Hillary Clinton from baseless attacks."

Jeg har sett mange som er hjernevaska av mediene i flere kommentarfelt. Får de ikke presidenten må de skape hat.
Sist endret av SkinnyPIMP; 11. november 2016 kl. 03:36.
Sitat av Zpeef Vis innlegg
Er redd du kommer til å ta feil der men vi får se.

For dere som lurer på wikileaks, slå dere løs.
Vis hele sitatet...
For øyeblikket leder HC med omtrent 400k stemmer.