Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5760
Hei folkens!

Jeg lurte litt på om jeg skulle prøve å lage noen edibles for første gang og tenkte å spørre her for å være sikker anngående dosering og fremgang.

Dette er planen min:

1. Legge litt brunt i aluminiums folie i ovnen på 120 grader celcius

2. Koke opp en plate med koke sjokolade ved å legge sjokoladen i en glass bolle over en kjele med vann så det ikke kommer vann inn i sjokoladen og varmer den opp litt gjevnere

3. Tilsette hasjen i sjokoladen og røre godt mens den er smeltet

4. Helle sjokoladen i en liten form før jeg setter den i kjøleskapet for å avkjøles


Spørsmål:
- Har jeg riktig fremgang her? Er det noe jeg ikke har tenkt på?

-Bør jeg tilsette en klatt med smør?

-Hvor mye brunt bør jeg ha i?
Kommer til å bruke Diesel Kush og røyker ca 1 joint per uke (Har ikke høy toleranse), Veier 65kg og ønsker ikke å være stein over lang tid (ønsker max 6 timer)
Om mulig vil jeg dele sjokoladen i 6 doseringer ca så jeg kan spare til andre helger også.
Jeg lurte litt på å bruke ca 0,5g så om jeg deler den i 6 biter så er det 0,08g per dose. Bør jeg ha mer/mindre?

Takker for all hjelp!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Aldri sett denne fremgangsmåten med å varme klumpen separat, jeg tror du vil miste mye virkestoff på denne måten.

Ta en titt i Den store cannabis kokeboken
Trådstarter
18 1
Lærte akkuratt det fra den videoen her: https://www.youtube.com/watch?v=dslS...nnel=fregrowli
THC Fordamper vist ved 137 grader celcius så det vil ikke miste noe særlig effekt ut av det. I videoen sier han at det er for å "de carbe" det og har sett en annen en skrive et sted på dette forumet at man bør gjøre det.. Er usikker på åssen effekt dette har.
Når jeg lager brownies selv så gjør jeg slik

1. Smelter mengde smør som skal i oppskriften i et vannbad, deretter river jeg hasjen til små biter og kaster det oppi smøret.
2. Deretter lar jeg smøret og hasjen ligge litt sammen på en varm temperatur, men ikke nok til at det koker.
3. Når du får en fin brunlig smørmixtur så fortsetter du bare videre som oppskriften på kaka du lager.

Bruker selv 6g med godt brunt i en kake, og deler den i 12 stykker. Da blir det ca 0.5g per stykke, og det gir veldig god funk!
Trådstarter
18 1
Jeg har desværre kun brunt men av god kvalitet. Hvor lenge varer rusen ca om du tar et 0,5g kake stykke?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Aldri sett denne fremgangsmåten med å varme klumpen separat, jeg tror du vil miste mye virkestoff på denne måten.

Ta en titt i Den store cannabis kokeboken
Vis hele sitatet...
Fant litt info om det.
"

Did you know that raw cannabis is non-psychoactive? The herb only becomes psychoactive when two things happen. First, when the bud dries and ages. Second, when the cannabis is heated. More psychoactive compounds are created by heating the plant than via ageing. In order to release the full potential of marijuana’s psychoactive effects, you must first go through a process called decarboxylation.

“Decarboxylation” is a long word for a simple process. To decarboxylate your herb, you just need to heat it. Applying a little heat to dried bud inspires some fascinating chemical reactions in the plant. Namely, you transform compounds called cannabinoid acids into a form that is readily usable by the body.

Cannabinoids are chemicals found in the cannabis plant that bind to cells in the body to produce effects. Sometimes decarboxylation is called “activating” or “decarbing”.

You probably have already heard that the primary psychoactive compound in cannabis is delta9-tetrahydrocannabinol (THC). THC is what gets you high when you smoke a little flower or eat an edible. But, you won’t find much THC on a live, growing marijuana plant, if any at all. What you find instead is another compound called THCA, which is short for tetrahydrocannabinolic acid.

THCA is not psychoactive. That’s right, this acid compound won’t get you high. In order to feel the mind-altering effects of cannabis, you need to transform THCA into psychoactive THC. So, you apply a little heat.

Each time you take a lighter to a joint or place your cannabis in the oven, you are acting the part of an amateur chemist. You are converting one compound into another. You’re turning an otherwise non-psychoactive plant into a psychoactive one. To get specific, you are removing a “carboxyl group” from the acid form of THC. Hence the term “De-carboxylation“. Without that carboxyl group, THC is able to freely bind to cell receptors in your brain and body.
"


Usikker om brunt er varme behandlet alt, jeg vil vel kanskje gjette at det er det men så lenge THCen ikke fordamper så kan det vel ikke skade å gjøre igjen..
Sist endret av Garams; 19. oktober 2016 kl. 18:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hasj = brunt, altså det samme jeg bruker på min måte

Hvor lenge rusen varer blir vell opp til person til person, og hvor høy toleranse du har men for meg med medium toleranse holder det i 4 - 6 timer.

Med brunt trenger du ikke å decarboxylate det, bare gjør som jeg forklarte ovenfor så vill de funke som bare det
Trådstarter
18 1
Ait Ble litt forvirret av "deretter river jeg hasjen til små biter og kaster det oppi smøret" siden det høres litt om om du river buds Er mange som ikke helt kan forskjellen på Hasj og weed
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Aldri sett denne fremgangsmåten med å varme klumpen separat, jeg tror du vil miste mye virkestoff på denne måten.
Vis hele sitatet...
Det kalles "decarboxylation" og er for å gjøre om delta-thc (inaktiv thc) til "vanlig/aktiv" thc, slik at man får mer potens ved oralt opptak.
Det er helt vanlig når man lager edibles, og skjer uten at man tenker over det når man lager f.eks brownies. Derfor nevnes det ofte ikke, siden man antar det vil skje av seg selv i ovnen.

Trikset er å ikke gå over 115 'C, så går det helt fint med alle virkestoffer. Du vil evt miste litt aroma, men det skal også gå an å gjøre det på litt lavere temp, over litt lengre tid, selvsagt.

Kan selv skrive under på at det hadde mye å si når jeg lagde en tinktur. Det ble rett og slett mye mer potent og hurtigvirkende.

Grunnen til at man bare må gjøre det ved oralt opptak, er at det blir decarbed av seg selv når det brenner i en spliff eller lignende.
Interessant forsøk, med resultatliste nederst

Her er også en graf som viser litt angående tid og temperatur under decarbing:


Sitat av Garams Vis innlegg
Jeg lurte litt på å bruke ca 0,5g så om jeg deler den i 6 biter så er det 0,08g per dose. Bør jeg ha mer/mindre?
Vis hele sitatet...
Jeg tror definitivt du bør ha i litt mer. Jeg tror en totaldose på 1-2gram fordelt på hele sjokoladen, vil være mer passende. Ingenting er så kjedelig som å vente på en high som aldri kommer... (for lav dose )

Samtidig tror jeg du vil få en såpass klar effekt, at du f.eks bare trenger 1 rute sjokolade hele kvelden. Vanligvis varer det ikke lenger enn 6 timer, med mindre du tar megastore doser...
Sist endret av Alzo88; 19. oktober 2016 kl. 20:53.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg vet hva oksidativ dekarboksylering er, jeg hadde aldri hørt om å putte en klump alene i aluminiumsfolie. Jeg var overbevist om at standard praksisen er å smelte det inn i smør, helst i vannbad slik at man har mer kontroll over temperaturen.
Hadde jeg lest denne tråden i går ville jeg advart deg mot å bruke kokesjokolade, gjorde dette selv. Ble bare utrolig kvalm av å spise sjokoladen..
Holder med Dodecha og sier at å smelte smør i vannbad er the way to go.
Tror forøvrig at hvis du ikke tar en veldig lav dose, så er du fremdeles påvirket 6t etter inntak, selvom det begynner å roe seg litt.

Det burde vell også være mulig å bruke kokosolje, som er noe av det beste når det kommer til å lage edibles. Å putte dette i sjokoladen, så får du kokos-sjokolade
Sitat av Garams Vis innlegg
Jeg har desværre kun brunt men av god kvalitet. Hvor lenge varer rusen ca om du tar et 0,5g kake stykke?



Fant litt info om det.
"

Did you know that raw cannabis is non-psychoactive? The herb only becomes psychoactive when two things happen. First, when the bud dries and ages. Second, when the cannabis is heated.
"


Usikker om brunt er varme behandlet alt, jeg vil vel kanskje gjette at det er det men så lenge THCen ikke fordamper så kan det vel ikke skade å gjøre igjen..
Vis hele sitatet...
Men dette er jo ikke riktig. Du kan helt fint spise ferske tørka buds og bli grisefjern. Det hele kan jo bli forklart komplisert, men det handler om å varme opp cannabisen i noe det kan løse seg i (eks. fett, gjerne mettet fett har jeg opplevd at fungerer bedre.) Dette vil enkelt sagt gjøre det både mer psykoaktivt og gi høyere biotilgjengelighet (opptak i magen). Hasj varmebehandlet? Nei. Det finnes mange måter å lage hasj på, og visse metoder innebærer varmebehandling, ja - men hasj kan også ganske enkelt bli laget av å rulle buds med henda, så skrape av gugga på hendene dine.
Du kan spise cannabis å bli høy ja, men å bare spise det straight up uten å gjøre noe med det er en elendig fremgangsmåte og det vill kreves mye cannabis for å få effekt. Decarbe weeden er the way to go, og det tar ikke lang tid heller.

Det meste av hasj vi får i Norge kommer fra Marokko hvor de grinder opp hele planten, hiver planten over et slags tekstilfilter og legger ett til oppå her igjen. Deretter trommer de på dette slik at de fine krystallene detter gjennom og det blir pressa til hasj. Helt elendig forklaring jeg skrev i grunn, prossesen kan bli sett bedre her https://www.youtube.com/watch?v=UvFEKurFCHI