Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3542
Hei

Jeg havnet for en liten stund siden i en psykose. Endte opp med et lite besøk på psykiatrisk, kom dit frivillig etter oppfordring fra venner og familie, men etter et tilbakefall mens jeg var under oppsyn ble jeg lagt på tvungen.

Det jeg lurer litt på nå i ettertid er om det i det hele tatt var en rusutløst psykose? Ca en uke før psykosen tok jeg MDMA og Sopp og røyket endel cannabis. Jeg følte meg relativt normal i uken før psykosen intraff. Burde jeg ikke isåfall blitt psykotisk under/rett etter denne coctailen?

I selve psykosen følte jeg meg kraftig ruset på MDMA/Speed uten å ha tatt noe som helst, følte en sterk eufori, høyt energinivå, uendelig selvtillit osv. Jeg følte meg også 100% klar i hodet, men nå i ettertid skjønner jeg at jeg hadde endel vrangforestillinger(der og da virket det 100% reelt).

Euforien, selvtilliten og energinivået var mye sterkere enn hva jeg har opplevd på rusmidler tidligere, føltes nesten som jeg hadde tatt overdose på mdma. Har bare tatt tilsammen 0,2g de gangene jeg har prøvd, men det føltes som jeg kanskje hadde droppa nedpå en grammer.

Som sagt skjedde dette en uke i ettertid, røyket litt canabis videre, men når jeg var mest psykotisk var jeg 100% edru. Kan mdma "hengt" igjen i systemet og kommet senere? Synes dette virker litt rart.
Jeg vil si det er trolig at dette var en rusutløst psykose, du bør være forsiktig med rusmidler fremover. Mdma påvirker hjernen din på mange måter, vi er også veldig forskjellig bygget og psykologiske faktorer spiller inn en stor rolle.
Cannabisen er iallfall en velkjent utløser for folk med underliggende problemer.
Det høres mer ut som en mani enn en ren psykose, selv om de to ofte går hånd i hånd.
Hva slags vrangforestillinger hadde du?