Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3834
Kom over en video på Buzzfeed, som handler om å sette sammen møbler på syre.

Er dette blitt så normalt at sider som Buzzfeed syntes det er helt ok å lage sak om?

https://www.buzzfeed.com/erinlarosa/...vQe#.qfa532Kmy
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Skjønner ikke hva du mener her?
LSD er i media hele tiden, både på godt vondt så det er vell ok? Eller?.. Spør du om lsd har blitt så sosialt aksepterert at man kan lage underholdnings saker av det?
Enig med det Trollanon sier.. Det jeg tror er at Buzzfeed deler og lager videoer om alt som får dem til å få flere likerklikk og visninger. Derfor setter dem ofte ting på kanten og prøver å gjøre innholdet dems spennende slik at dem får flere folk innpå.. LSD er som sagt av Trollanon over alt i media og youtube hele tiden.
Men ja tror faktisk at LSD blir mer og mer sosialt akseptert, men det er langt i fra så akseptert som det burde vært nå i 2016. Det er mange år siden stoffet ble ulovlig og det er gjort mange forskninger på det siden den tid, men det må nok litt mer til før det blir lovlig..
Trådstarter
Er det sosiale aspektet jeg mener her. Weed er jo ganske "legit" i USA, "alle" har prøvd og mange bruker. Men LCD er jo ganske mye mer alvorlig å bruke.
Sitat av andan Vis innlegg
Er det sosiale aspektet jeg mener her. Weed er jo ganske "legit" i USA, "alle" har prøvd og mange bruker. Men LCD er jo ganske mye mer alvorlig å bruke.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det? Tenker du på stoffets toksiske egenskaper så er LSD tryggere en cannabis. Det samme gjelder både avhengighets potensialet og risikoen for rusutløst psykose. (Forutsett at vi snakker om normale brukerdoser her)

Den eneste måten utsagnet ditt blir riktig på er om du mente juridisk sett. Og det er vell kanskje ikke så interresant for folk som klarer å skille mellom ulovlig og umoralsk. Husk også at LSD faktisk er, og har vært en gigantisk del av i popkultur siden 60-tallet. The Beatles, Jimmie Hendrix, Steve Jobs osv.

(Edit: det heter forresten LSD)
Sist endret av Juicekongen; 15. august 2016 kl. 02:47.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Hva mener du med det? Tenker du på stoffets toksiske egenskaper så er LSD tryggere en cannabis. Det samme gjelder både avhengighets potensialet og risikoen for rusutløst psykose. (Forutsett at vi snakker om normale brukerdoser her)

Den eneste måten utsagnet ditt blir riktig på er om du mente juridisk sett. Og det er vell kanskje ikke så interresant for folk som klarer å skille mellom ulovlig og umoralsk. Husk også at LSD faktisk er, og har vært en gigantisk del av i popkultur siden 60-tallet. The Beatles, Jimmie Hendrix, Steve Jobs osv.

(Edit: det heter forresten LSD)
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg i hva du skriver, men sett fra tyngden på brukeren stoffet kan sette er LSD ganske mye mer ''alvorlig'' enn weed. Det er mye mer spirituelt og kan være skummelt, kan forandre deg, er en mye tyngre opplevelse. Sånn sett er jeg enig med vedkommende over. Nå er det også greit å få med at med ''tyngden'' mener jeg den umiddelbare effekten da weed virkelig kan fucke med deg ved stort forbruk.

Sånn sett er det liksom.. Man tar ikke LSD med kompiser på samme måte, det er ett hakk mer ''alvorlig'' og weed er mer ''legit'' som sagt over, og det påvirker jo det sosiale aspektet rundt det. Tror det er bra at folk har respekt for stoffet, og det virker litt som å bagatelisere det å lage en slik video om det, derfor ts spurte om dette var OK eller at lsd har blitt en så vanlig greie at folk bruker det som weed. Bare min brainstorm og sysning det her for å få det ut helt klart.