Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3803
Jeg er en fotograf som holder på med et prosjekt om personer som er aktive i spesielle miljøer/subkulturer i norge (helst i Oslo). Personene portretterer jeg i deres eget miljø slik at man skjønner hvilke miljø dette dreier seg om. Dette er et seriøst prosjekt som skal henges på utstilling i Oslo om en månedes tid. Om noen vet om noen spesielle miljøer/subkulturer i Oslo så blir jeg glad om dere deler. Alt av tips er bra!
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Emoene i østbanehallen, partysvensker (trenger ikke lete så mye for å finne dem), hipstere (ta deg en tur på Revolver nede en fredagskveld), punkere/anarkister (blitz?).
Har du noen andre bilder å vise frem? Sånn at vi kan se hva annet du har gjort?

En måned er vel noe kort tid? Ta f.eks. gambling-miljøet, det er vanskelig å få tillatelse til å ta bilde av dem. Du kan sikkert ta bilde av rusmisbrukerne/tiggerne på oslo s om du betaler noe. Eller kanskje inn i en sigøyner-leir. Noe oppbrukt er nok begge de to, men likevel.
Vet det er en party til fredag hvor det blir psykedelisk/hippie-stemning, kanskje ta bilder der?

Visste forresten ikke at man kunne få en utstilling uten å ha bilder klare?
Sist endret av strikkball; 4. februar 2014 kl. 22:34.
Graffiti miljøet?
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Graffiti miljøet?
Vis hele sitatet...
+1

Gamlebyen Sport og Fritid er nesten et must. Hausmania inneholder også en god del interessant.
Sitat av strikkball Vis innlegg
Har du noen andre bilder å vise frem? Sånn at vi kan se hva annet du har gjort?

En måned er vel noe kort tid? Ta f.eks. gambling-miljøet, det er vanskelig å få tillatelse til å ta bilde av dem. Du kan sikkert ta bilde av rusmisbrukerne/tiggerne på oslo s om du betaler noe. Eller kanskje inn i en sigøyner-leir. Noe oppbrukt er nok begge de to, men likevel.
Vet det er en party til fredag hvor det blir psykedelisk/hippie-stemning, kanskje ta bilder der?

Visste forresten ikke at man kunne få en utstilling uten å ha bilder klare?
Vis hele sitatet...
Jeg går siste semester på "nordic school of photography" i Oslo og holder på å jobber med avgangsutstillingen vår. Hjemmesiden min er kjetilandersen.com

Takk for mange gode tips allerede. Men er mest på jakt etter de ukjente miljøene som folk flest ikke har hørt om.
Sist endret av projectz; 4. februar 2014 kl. 22:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ville tatt en tur til Hausmania og Hjelmsgate 3.
Sitat av Ketenna Vis innlegg
+1

Gamlebyen Sport og Fritid er nesten et must. Hausmania inneholder også en god del interessant.
Vis hele sitatet...

Det er utrolig kjedeligt å vise graffitimiljøet gjennom lovligveggene i Oslo. Men hvis han får bilder av de aktive guttene og jentene i miljøet som sprayer ulovlig kan det bli dritfett.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
BDSM-miljøet på Nonna.

Zen-buddhister på rinzai zen senter.
Du har Kniven bar hvis du er interessert i metallmiljøet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Aner ikke om det i det hele tatt er et miljø for det i Norge, men hvis det er så kunne det jo vært kanonkult å oppsøke folk som driver med "urban free climbing". Sånn som disse her: https://www.youtube.com/watch?v=R-vjutwJyY4
Sitat av projectz Vis innlegg
Jeg er en fotograf som holder på med et prosjekt om personer som er aktive i spesielle miljøer/subkulturer i norge (helst i Oslo). Personene portretterer jeg i deres eget miljø slik at man skjønner hvilke miljø dette dreier seg om. Dette er et seriøst prosjekt som skal henges på utstilling i Oslo om en månedes tid. Om noen vet om noen spesielle miljøer/subkulturer i Oslo så blir jeg glad om dere deler. Alt av tips er bra!
Vis hele sitatet...
Du har jo alltids "freakerne" som drar på "Love&Magic"-events. Å få tillatelse til å fotografere der er kanskje ikke så lett .. i alle fall bør du prøve å skjule ID og sørge for å få tillatelse til å bruke bildene du har tatt av folkene som kan gjengkjennes...

Edit: Hausmania er vel ikke noen fantastisk dårlig idé de heller, men jeg kjenner lite til det miljøet, annet en at de definitivt er en "subkultur".
Eller freakere som rett og slet sitter hjemme alene å ruser hue av seg.

Sitat av baktpotet Vis innlegg
Aner ikke om det i det hele tatt er et miljø for det i Norge, men hvis det er så kunne det jo vært kanonkult å oppsøke folk som driver med "urban free climbing". Sånn som disse her: https://www.youtube.com/watch?v=R-vjutwJyY4
Vis hele sitatet...
Ganske syke de folka Btw!
Sist endret av KjellFresh; 16. februar 2014 kl. 04:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ville tatt meg en tur på skytebanen på Løvenskiold ettersom det kan være ganske unike motiver der i sin måte, tatt i betraktning av for eksempel klassiske jaktvåpen sammenlignet med moderne sportsvåpen.
Ekspert på påstander
Nå for tiden holder skatere seg på diverse parkeringshusene i Oslo nå for tiden. Gode motiver og et preg av undergroundfølelse. Eller så kan du sjekke ut Snowboardmiljøet på Tøyenparken for eks? Hvis du ønsker hvilke parkeringhus de holder seg på så send meg gjerne PM. Skatere kan være litt skeptiske, men ellers er de ålreite karer.
Sist endret av IRead; 20. februar 2014 kl. 22:05.
Skatere er vel de av subkulturer som burde ha minst grunn til noia :P
Sitat av Antagonist Vis innlegg
Du har jo alltids "freakerne" som drar på "Love&Magic"-events. Å få tillatelse til å fotografere der er kanskje ikke så lett .. i alle fall bør du prøve å skjule ID og sørge for å få tillatelse til å bruke bildene du har tatt av folkene som kan gjengkjennes...
Vis hele sitatet...
Blir alltid tatt masse bilder av de eventene i Oslo. Postes jo til stadighet på facebook ol. Men, for en utstilling ville jeg kanskje fått samtykke også. Uansett, det å ta bilder på eventene skal ikke være noe videre problem.
Sitat av moret Vis innlegg
Blir alltid tatt masse bilder av de eventene i Oslo. Postes jo til stadighet på facebook ol. Men, for en utstilling ville jeg kanskje fått samtykke også. Uansett, det å ta bilder på eventene skal ikke være noe videre problem.
Vis hele sitatet...
Skal du vise ansikt eller noe som kan identifisere personen er samtykke et "must", men det er jo ikke verre enn å spørre. Hvis det bare skal være på en utstilling og ikke legges ut på internett hadde jeg glatt sagt ja. PLUR all the way! Finnes få steder med så mange smilende og hyggelige mennesker...

Så lenge du er ærlig og sier fra om du tar bilder som kanskje ikke alle vil at alle skal se så skal du ikke se bort fra at noen stiller opp. Om bildene blir all verden vet jeg ikke (lasershow og lite lys etc.) men jeg vet ikke hvor viktig den kunsteriske kvaliteten er...).

Jeg har noen bilder selv, men poster ikke på facebook i tilfelle noen som ikke vil kjennes igjen kan kjennes igjen