Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2968
https://no.iherb.com/pr/Doctor-s-Bes...gie-Caps/52549

Håper det kommer igjennom uten noe stress. Hadde vært supert, da jeg fikk prøve det fra en kompis for en stund siden og likte det veldig godt. Ble trøtt på en veldig god og naturlig måte og følte meg litt mer på jorde. (Sliter med depersonalisering.)
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Jeg kjøpte denne, og den var innom tollen uten problemer.
Inneholder 300mg L-tryptophan per kapsel og veldig lite melatonin.

Tar jeg 2 av denne, sover jeg som en bjørn
Sist endret av Chromatics; 7. mars 2018 kl. 13:04.
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Jeg kjøpte denne, og den var innom tollen uten problemer.
Inneholder 300mg L-tryptophan per kapsel og veldig lite melatonin.

Tar jeg 2 av denne, sover jeg som en bjørn
Vis hele sitatet...
Nice! Hvordan var den pakket inn og når bestilte du den?
Sitat av CaptainCrunch Vis innlegg
https://no.iherb.com/pr/Doctor-s-Bes...gie-Caps/52549

Håper det kommer igjennom uten noe stress. Hadde vært supert, da jeg fikk prøve det fra en kompis for en stund siden og likte det veldig godt. Ble trøtt på en veldig god og naturlig måte og følte meg litt mer på jorde. (Sliter med depersonalisering.)
Vis hele sitatet...
Jeg har også hatt veldig god effekt av 5-HTP. I noen studier så virker den på linje med SSRI medikamenter, med mindre side-effekter. De studiene er ikke så omfattende og ganske få. Andre studier viser ingen effekt over placebo, men det er jo det samme nyere metaanalyser sier om SSRI.

I denne studien så anbefaler de å bruke l-dope sammen med 5-htp, fordi 5-htp alene vistnok kan "deplete" dopaminnivåer. Vistnok kan det være ekstremt effektivt med riktig balanse.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3415362/

Jeg har derimot aldri prøvd det, og i motsetning til hva studien sier så har jeg hatt ekstremt god effekt av 5-HTP alene på 900mg daglig (en ganske høy dose). Jeg har prøvd en del supplementer uten mye benefit så jeg er ganske trygg på at jeg kan utelukke placebo effekt.

Skal prøve å augmentere med l-dopa over de neste dagene og se om det kan fordeler ved seg.
Sitat av CaptainCrunch Vis innlegg
Nice! Hvordan var den pakket inn og når bestilte du den?
Vis hele sitatet...
Jobber for Tolletaten, og vil bare si: Godt jobba, gutter! Fortsett sånn, så vi på tollen får mindre å gjøre. Med slik online-info trenger vi ikke avgjøre hva som er mistenkelig, bare åpne mistenkelige pakker når de kommer!
Sitat av kallisti Vis innlegg
Jobber for Tolletaten, og vil bare si: Godt jobba, gutter! Fortsett sånn, så vi på tollen får mindre å gjøre. Med slik online-info trenger vi ikke avgjøre hva som er mistenkelig, bare åpne mistenkelige pakker når de kommer!
Vis hele sitatet...
Iherb er en veldig kjent side. Hvis den går gjennom er det enten fordi dere ikke gidder, den tilfeldigvis ikke ble kontrollert, eller fordi dere er fullstendig inkompetent. Ikke fordi dere ikke visste at nordmenn bestiller fra iherb.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Iherb er en veldig kjent side. Hvis den går gjennom er det enten fordi dere ikke gidder, den tilfeldigvis ikke ble kontrollert, eller fordi dere er fullstendig inkompetent. Ikke fordi dere ikke visste at nordmenn bestiller fra iherb.
Vis hele sitatet...
Som oftest er de bare fullstendig inkompetent
Kan man få 5-HTP på resept fra lege?
Sitat av Aya123 Vis innlegg
Kan man få 5-HTP på resept fra lege?
Vis hele sitatet...
Ser ut som man iallefall kan få 5-HTP douglas på godkjenningsfritak.
Tror ikke det finnes noen reseptfrie eller noen C-preparater, dessverre.

Ser ut som det nærmeste man kommer 5-HTP, foruten det på godkjenningsfritak, er Aminess og Nutrineal PD4 med aminosyrer 1,1%, som begge inneholder Tryptofan, men ikke 5-HTP.

https://www.felleskatalogen.no/medis...-baxter-562223

https://www.felleskatalogen.no/medis...ss-meda-546011
Sist endret av Who?; 8. mars 2018 kl. 14:55.
Man kan få 5-HTP på resept ja. Ganske drøy pris da og lang ventetid hvis jeg husker rett.

Om man spiser mye over lang tid bør man supplere med L-phenylalanine.

Hvorfor ligger denne tråden under Rusmidler? 5-HTP har unødig dårlig rykte som det er.
Sist endret av Esoterisk; 8. mars 2018 kl. 16:57.
Hvor mye snakker vi, Esoterisk?

Noen som har fått tryptofan gjennom lege? Pris på det?
942,50 for 250 tabletter ifølge felleskatalogen
Det der er vel noe annet... En kombinasjon av mange næringsstoffer. Tror tryptofan må importeres fra utlandet av legen og derfor ikke er oppført i felleskatalogen.
Fikk ikke så mye svar på spørsmålet mitt. Null stress da. men lurer fryktelig på om det går bra og bestille det fra iHerb eller eventualet noen andre sider? Har ikke så mye og si, vil bare ha 5-HPT haha.
Sitat av CaptainCrunch Vis innlegg
Fikk ikke så mye svar på spørsmålet mitt. Null stress da. men lurer fryktelig på om det går bra og bestille det fra iHerb eller eventualet noen andre sider? Har ikke så mye og si, vil bare ha 5-HPT haha.
Vis hele sitatet...
Spørs på hva du vurderer som "bra".
Så vidt jeg vet så er dette stoffet ulovlig å importere, så det er kanskje en 8-10% sjanse for at det blir stoppet. Siden iherb er så godt kjent så er det godt mulig at sjansen ligger på oppimot 20% for denne nettbutikken.

Så gjerne legg inn en ordre, men personlig så ville jeg nok ha gått for en annen nettbutikk, som er mindre kjent og som ikke har et navn som vekker mistanke. Og selvfølgelig bestill til en falsk postkasse, ikke din egen.
Sist endret av Who?; 9. mars 2018 kl. 18:27.