Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1450
Hei!

Jeg ble for ca 5-6 måneder siden tatt med brunt, steroider, knips og litt brus. Absolutt aller mesteparten var ikke mitt, men dommen ble til slutt «20 dager fengsel eller 10k i bot. Og 2 år prøvetid med 30 dager betinget fengsel.»

Vil dette si at om jeg blir tatt med t.o.m bare rester eller spor av hva som helst typer rus, så får jeg brudd på prøve tiden og fengselet? Eller må det være en mengde med «stoff» for å bli tatt?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Prøvetid, schmøvetid..
Har vært og er på prøvetid (3 årig denne gang) du blir ikke putta inn igjen for småting.

Ikke lenge siden, kompis på prøvetid, ble stoppet, hadde 40g brunt og 2g brus. Bot, ikke brudd.
Vær nå forsiktig du vil ikke in i fengsel dude. Lykke til uansett. Har en venn som skal i sånt program i fem år, det går aldri bra, han ender i kasjotten så godt kjenner jeg han og det er så jævlig å tenke på. Jeg skal nå aldri friste han til noe tull, hjelper han med pc til avrusningen nå i forkant.

s
Sist endret av saviour; 6. mars 2018 kl. 06:18.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Prøvetid, schmøvetid..
Har vært og er på prøvetid (3 årig denne gang) du blir ikke putta inn igjen for småting.

Ikke lenge siden, kompis på prøvetid, ble stoppet, hadde 40g brunt og 2g brus. Bot, ikke brudd.
Vis hele sitatet...
Det skal du ikke si sikkert. Jeg fikk selv fengsel som straffeforslag etter en sak som egentlig kunne vært avgjort som forelegg, etter at jeg brøyt prøvetid. Jeg fikk en betinget dom på 25 dager et halvt år før dette for 23 gram hasj, og det var altså denne jeg brøyt med små mengder til personlig bruk. Noen blir straffet langt hardere enn andre.

Man kan ikke vite det helt sikkert, det kommer veldig an på saken og politiet.
Sist endret av sondriz; 7. mars 2018 kl. 04:11.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av sondriz Vis innlegg
Det skal du ikke si sikkert. Jeg fikk selv fengsel som straffeforslag etter en sak som egentlig kunne vært avgjort som forelegg, etter at jeg brøyt prøvetid. Jeg fikk en betinget dom på 25 dager et halvt år før dette for 23 gram hasj, og det var altså denne jeg brøyt med små mengder til personlig bruk. Noen blir straffet langt hardere enn andre.

Man kan ikke vite det helt sikkert, det kommer veldig an på saken og politiet.
Vis hele sitatet...
Kan godt være det, de så også på 300g som eget bruk i 2015, noen timer samfunnsstraff. Tror det har mye med snakketøyet å gjøre
Sitat av Carmex Vis innlegg
Kan godt være det, de så også på 300g som eget bruk i 2015, noen timer samfunnsstraff. Tror det har mye med snakketøyet å gjøre
Vis hele sitatet...
Det har nok ekstremt mye med å si hvor du er i landet også. Politiet har i områdene jeg har blitt tatt fremstillet meg som en forbryter og en fare for samfunnet, og jeg vil påpeke at hvor jeg ble tatt sist er ute i et ganske lite tettsted på landet. Forrige plass før dette igjen har jeg møtt på eldre og strenge dommere. Jeg har den følelsen av at i Oslo så ville jeg sluppet mye billigere unna.