Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2390
Hei, har blitt sikter for en taggesak som jeg ikke har noen ting med og gjøre, ord mot ord og et snap bilde som er faket, men har fått et forelegg i posten i dag så lurer på om vist jeg ikke godtar forelegget, tror dere det blir sendt til retten og evt rettsak blir ordnet?

Takk for svar
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Johndeerexd Vis innlegg
Hei, har blitt sikter for en taggesak som jeg ikke har noen ting med og gjøre, ord mot ord og et snap bilde som er faket, men har fått et forelegg i posten i dag så lurer på om vist jeg ikke godtar forelegget, tror dere det blir sendt til retten og evt rettsak blir ordnet?

Takk for svar
Vis hele sitatet...
Du har ingenting å tape på å ikke vedta forelegget ihvertfall. Som jeg har forstått det så kan du velge å ikke vedta forelegget, og hvis det blir en evt rettssak så har du helt frem til dagen den eventuelle rettssaken skal være og du kan enda betale forelegget.

Men enkelt og greit; fiks deg en advokat. De vet som regel hva de holder på med.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du uskyldig vil de ha store problemer med bevise din skyld. Kryss av for "Vedtar ikke" og vent på brev om henleggelse. Skulle saken mot formodning ikke bli henlagt tar du kontakt med advokat når du blir innkalt til evt nytt avhør eller rettssak.

Det skal ikke gå an å bli uskyldig dømt i Norge.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Du har ingenting å tape på å ikke vedta forelegget ihvertfall. Som jeg har forstått det så kan du velge å ikke vedta forelegget, og hvis det blir en evt rettssak så har du helt frem til dagen den eventuelle rettssaken skal være og du kan enda betale forelegget.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke.

Det ville resultert i at samtlige foreleggsmottakere der ute hadde krysset av på "nei" og sett om politiet har nok ressurser.
Sitat av sokkejohn123 Vis innlegg
Dette stemmer ikke.

Det ville resultert i at samtlige foreleggsmottakere der ute hadde krysset av på "nei" og sett om politiet har nok ressurser.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv gjort det slik han beskrev, så joda. Det går som regel
Ring politijuristen du har fått som saksbehandler eller whatever og si du heller bare tar forelegget pls

Kan hende det ikke går i mer seriøse saker, selvfølgelig.
Sist endret av Alzo88; 31. august 2017 kl. 20:12.
Sitat av sokkejohn123 Vis innlegg
Dette stemmer ikke.

Det ville resultert i at samtlige foreleggsmottakere der ute hadde krysset av på "nei" og sett om politiet har nok ressurser.
Vis hele sitatet...
Har en liten fillesak akkurat nå der det er snakk om et liten bot på et par tre-tusen kroner, og advokaten min fortalte meg at det var sånn vi burde gjøre det. Saken er nå tatt til retten og han har fortalt med at jeg har helt frem til dagen før rettssaken på å vedta forelegget, og da skal jeg altså slippe hele rettsaken.

Man mister kanskje strafferabatten man evt kan få, men det er jo snakk om så lite at det er bedre å ta sjansen tenker jeg.
Sist endret av Dongerino; 1. september 2017 kl. 01:15.