Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 6154
Hei! Har et litt merkelig problem her. Jeg har nylig installert Debian 8 på en maskin. Dette er første gang jeg opplever sånt på en Debian-server.

Jeg har et script.
Jeg har et enkelt shell script, ikke at scriptet er relevant, det er sikkert ikke skrevet helt riktig i farta her, men det fungerer. Det er neppe relevant at det er Minecraft som kjører, det kunne vært hva som helst, men:

Kode

date = $(date +%d-%m-%Y)
if screen -list | grep -q "minecraft" 
then 
echo "Server was up $date" >> /var/log/minecraft
else
screen -dmS minecraft ./ServerStart.sh
echo "Server crashed at $date. Restarted. >> /var/log/minecraft
Fint. Det var scriptet.
Men her er problemet:
Jeg kjører:

Kode

tail -f /var/log/minecraft
Dette gjør jeg gjennom SSH. Det var bare for testing osv.
Mens jeg venter på at det skal komme frem nye ting i loggen, stopper plutselig serveren å respondere på noe. Etter en kort stund blir jeg koblet fra SSH med meldingen Broken Pipe (MAC terminal). Ok, koble til igjen da. Null problem.
Men da har også screen sessionen stoppet.

Altså, er jeg på SSH, og har en screen i bakgrunnen, og blir koblet fra SSH ved Broken Pipe, så stopper også screenen som kjører i bakgrunnen.

Lar jeg være å være på SSH, så skjer ikke dette, og scriptet / serveren fungerer som det skal.

Er det noen fornuftig forklaring på hva som egentlig skjer?
Sist endret av Rusmisbrukeren; 11. juni 2017 kl. 17:36.
har du sjekket loggene på serveren? Hvis du bruker opp minnet på serveren så vil den drepe prosesser...
Jeg ville tatt en titt på syslog og dmesg for å se på problemet. Det har nok ikke noe med minecraft å gjøre, men at det er et underliggene problem.

Vanskelig å si hva det kan være uten å ha loggene.