Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5239
God kveld. Har akkurat satt i gang med daglige injeksjoner med hygetropin. 2iu i starten men skal etterhvert opp på 2iu x2. Målet er reduksjon i kroppsfett og dette fungerer som en boost på treningsviljen, i tillegg til mye annet positivt selvfølgelig. Kan fort bli noe testosteron også.

Men jeg glemte å dra til legen først, så bør vel ta meg en tur og få gitt litt blod og slikt. Aldri vært hos legen med denne problemstillingen. Er det noen som har erfaring med fastlege og veksthormoner/steroider?

Da jeg fortalte at jeg røyka en del cannabis grunnet depresjon, og i tillegg leverte positiv urinprøve som også slo ut på kokain så fikk det ingen konsekvenser. Da bør vel ikke vekst være noe problem. Sånn med tanke på førerkort eller hva faen de kan finne på.
Du må gjerne gå til fastlegen med problemstillingen din, men ikke forvent hjelp eller kunnskap. Min erfaring er at med mindre du snakker med en lege som har hatt lignende saker eller er spesielt interessert kan du like greit spørre nabobikkja. De har ikke peiling på hva det handler om.
Skal du snakke med en lege må du høre rundt med noen venner som har lignende hobbyer og kan gi deg et navn.

Kan jeg spørre hvorfor veksthormoner? Det er dyrt og effekten er ikke nødvendigvis mye å rope høyt for med mindre du tar medium høye doseringer og over tid.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Jeg fikk en god deal Og det blir sikkert 6 mnd pluss. Går ikke tom med det første.. Satser som sagt på og sette litt test og etterhvert for litt ekstra futt.
Er det ikke farlig og ta sånn type medisin uten samråd med en lege?
Du trenger ikke å forklare deg for legen, bare si at du vil ta en blodprøve av diverse ting.

Her er i hvert fall en oversikt over det som oftest er relevant når det gjelder blodprøver:

"Tykt blod: Hemoglobin, Hematokrit og Erytrocytter er sterkt korrelert og sier alle noe om mengden røde blodceller. Disse tre økes ved bruk av de fleste anabole steroider. I tillegg kan man måle Trombocytter for å kunne si mer om risikoen for blodpropp.
Blodfettprofil: HDL, LDL, Fastende triglyserider, Apo B/Apo A1 ratio, Lp(a)
Lever: ALAT, ASAT, Gamma GT
Nyrer: eGFR, Kreatinin
Diabetes
Testosteron"
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Er det ikke farlig og ta sånn type medisin uten samråd med en lege?
Vis hele sitatet...
Klart det er farlig, som med alt annet. Denne typen preparater og også steroider har fått et ufortjent dårlig rykte synes jeg. I avisene hører du bare om dem som klemte ti liter testo i kroppen til kroppen takka for seg, naturlig nok. Men med trygge produkter, riktig dosering og riktige forhåndsregler...kremt så er det mye å vinne også. Utrolig mye mer vanlig enn folk tror
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Klart det er farlig, som med alt annet. Denne typen preparater og også steroider har fått et ufortjent dårlig rykte synes jeg. I avisene hører du bare om dem som klemte ti liter testo i kroppen til kroppen takka for seg, naturlig nok. Men med trygge produkter, riktig dosering og riktige forhåndsregler...kremt så er det mye å vinne også. Utrolig mye mer vanlig enn folk tror
Vis hele sitatet...
Hvis du er usikker på fastlegen så er det ikke verre enn at du går til en privatklinikk og tar en blodprøve. https://www.volvat.no/

Selvom du tar en blodprøve eller urinprøve hos fastlege og det slår ut positivt på AAS eller andre stoffer så kan egentlig ikke legen gjøre annet enn at han kanskje anbefaler deg å ikke bruke det. Legen har ikke lov til å fortelle deg hvordan du skal bruke. Hvis du for eksempel får et legemiddel som Tramadol på resept og du bruker det så er legen pliktig til å opplyse deg om at du ikke kan kjøre bil, men om du legger lappen på hylla eller ikke det veit ikke legen. Etter at det har gått 3 måndter( Er litt usikker på om det er 3 måndter eller mer), men da er legen pliktig å opplyse fylkesmannen om at du feks bruker Tramadol også tar dem lappen. Tror ikke dette gjelder for AAS og vekst, men jeg er ikke sikker.

Hvis du bruker AAS eller vekst så er det viktig at du tar blodprøver regelmessig, men som sagt så kan du bruke en privatklinikk slik at fastlegen ikke finner ut av det.