Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4611
Tenkte å ta 10g potente tørkede sopp, altså 5gram mere en det terence mckenna kaller en heroisk dose.
Er godt kjent med psykadelia, men aldri i så stor mengde.

Noen som har erfaring og tips?


(Hvor er tråden om freakeren som tok ukentlig eller lignende som et eksperiment/utforskelse?)

Edit feil underforum
Sist endret av snowR; 14. juli 2016 kl. 22:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av exocytose Vis innlegg
LD50 for psilocybin er på rundt 280 mg/kg. En person på åtti kilo må dermed få i seg 22400 mg, eller 22,4 g.
Vis hele sitatet...
Jeg vet du ikke lette etter hvor mye LD50en var, tror heller ikke at det er ofte folk dør av å spise mye flein, men alltid viktig å være forsiktig da en tar psykadelia og andre rusmidler. Har hørt og lest at flere personer har komt inn i en slags psykose ved for mye inntak av sopp, men jeg er ikke sikker på hvor mye sopp som skal bli intatt for at det skjer. Hva er grunnen til at du vil ta det dobbelte av den heroic dosen? Er nysjerrig Har også lest at flere folk bruker store mengder psykadelia for å få et større innblikk av livet sitt? Er det dette du er ute etter, eller er du bare ute etter å prøve 10g for å se hva som skjer og la soppen ta deg med på nye eventyr? Ihvertfall håper jeg at turen kommer til å gå bra! Ha en fin kveld!
Sist endret av slappegodt; 14. juli 2016 kl. 22:22.
Slappegodt: 22,4 gram psilocybin er en himmelhøy dosering. Tørket flein har ifølge erowid ca 1% psilocybininnhold. Man må altså spise 2240gram flein for å oppnå ld50. Eller 2,24 kg. M.a.o umulig å trøkke i seg.

Ellers er første bud når man tar astronomiske doser psykedelika.. Å bygge seg opp. Har du erfaring ned 5g, 7g etc? Hvis ikke så start der.

Forøvrig er ikke nødvendigvis 10g det samme som en dobbelt så sterk dose som 5g. Du kan risikere en følelse av mangedoblet effekt avhengig av styrken på sopp. Hvis du tidligere ikke har erfaring med å møte entetiteter på tur så ville jeg bygd meg opp (doseringsmessig). Man kan på store doser sopp møte entetiter man er fullstendig forsvarsløs ovenfor. Disse kan føles meget virkelige og kan nok gjøre endel med verdensbilde ditt på godt og vondt. Store doser sopp anbefales ikke for den lettskremte.
Sist endret av Bearass; 15. juli 2016 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Bearass Vis innlegg
Ellers er første bud når man tar astronomiske doser psykedelika.. Å bygge seg opp. Har du erfaring ned 5g, 7g etc? Hvis ikke så start der.

Forøvrig er ikke nødvendigvis 10g det samme som en dobbelt så sterk dose som 5g. Du kan risikere en følelse av mangedoblet effekt avhengig av styrken på sopp. Hvis du tidligere ikke har erfaring med å møte entetiteter på tur så ville jeg bygd meg opp (doseringsmessig). Man kan på store doser sopp møte entetiter man er fullstendig forsvarsløs ovenfor. Disse kan føles meget virkelige og kan nok gjøre endel med verdensbilde ditt på godt og vondt. Store doser sopp anbefales ikke for den lettskremte.
Vis hele sitatet...
Føler meg ganske "bygd" opp, etter mange runder med diverse psykadeliske stoffer de siste 2 årene, med endel filosofisk lesing.
Det kan vrenge verdensbilde, det har jeg opplevd.
oppimot 600uq og 5gram sopp(heroic dose) er det meste jeg noen gang har tatt(hver for seg).
entetiteter har jeg bare opplevd på DMT, veldig vanskelig og forklare.

Sitat av slappegodt Vis innlegg
Hva er grunnen til at du vil ta det dobbelte av den heroic dosen? Er nysjerrig Har også lest at flere folk bruker store mengder psykadelia for å få et større innblikk av livet sitt? Er det dette du er ute etter, eller er du bare ute etter å prøve 10g for å se hva som skjer og la soppen ta deg med på nye eventyr? Ihvertfall håper jeg at turen kommer til å gå bra! Ha en fin kveld!
Vis hele sitatet...
Jeg vil prøve å utforske den ytterste grensen av den magiske verden fra soppen(vis man kan si det sånn) og se hvor det fører meg på eventyr som du sier, har ikke noe formål for en spesifik ting jeg er ute etter, mest for opplevelsen sin skyld.

Regner med jeg blir sengeliggende under effekten.
Mere lesning og forberedelser skal gjøres! Dette kan strengt tatt ikke anbefales til noen å ta spontant
Jeg har ikke personlig erfaring i opp mot 10g doseringer, men har noen tripper rett rundt 5g. Da møter jeg fjerdedimensjonsfolka og aliens (ja.. Aliens. Selv om jeg ikke er noen alienbeliever). Absolutt interressant, men har også møtt slapninger som ikke nødvendigvis er av det gode slaget. Åpner man først portalen så er den på en måte åpnet for good. Jeg kan ane soppskapninger på små doser nå.. Og på 3g+ så popper dem opp.

Siden du ikke har møtt enteties på 5g dose, er d mulig du hadde en litt lite potent sopp den gang. Er ikke sikkert, da det ikke er alle som møter enteties, selv på 5g. Vil dog tro du garantert bryter gjennom på en 10g dose med potent sopp. Jeg ville gått for en 8g dose f.eks. den vil sikkert føles dobbelt så sterk som 5g uansett. Er rart det der.

Expect the unexpected. Og ikke tro du nødvendigvis er så veldig erfaren. Vær ydmyk. Plutselig viser soppen deg ting du ikke ante fantes, og som du mest sannsynlig ikke kan fortelle til andre uten å fremstå som nutcase av dimensjoner. Men skriv gjerne en triprapport��
Hvorfor akkurat aliens? Du sier du ikke er noen alien-believer. Hvorfor ikke troll og nisser? Interessant.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Gleder meg til en triprapport. Regner med den kommer?
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Hvorfor akkurat aliens? Du sier du ikke er noen alien-believer. Hvorfor ikke troll og nisser? Interessant.
Vis hele sitatet...
Ja. Det kan man spørre seg. Jeg har alltid tenkt på typiske Aliens bilder som passelig søkt. Også poff. Der er dem, full blown aliens.

Funnet ut i ettertid at dette ikke er så uvanlig å få besøk av aliens når man bryter gjennom på sopp. Adriansriver på youtube (verd å sjekke ut for dem som skal ut i større doseringer), som man kan si er godt bevandret innen sopp snakker om samme skapninger. Da kalles dem "the others". Nøytrale alienaktige skapninger som ofte flokker seg rundt på større doseringer uten å gjøre så veldig mye ut av seg annet enn å være der.

Hvis jeg skulle velge så ville jeg heller hatt besøk av nisser og troll enn type new age aktige aliens. Men er jo likevel interessant..

Hovedbudskapet mitt til trådstarter er at store doser sopp er weird og garantert berører deg på måter man nødvendigvis ikke er forberedt på i det hele tatt (kan imo ikke sammenlignes med store doser LSD). Man kan dras inn i McKenna landskap som kan være skjellsettende opplevelse. Man kan også få en trang til å dele med andre, men det finnes jo minimalt med folk som vil forstå og man fremstår som en nutcase skal man prøve å forklare det for menigmann.

Å vase rundt i åndeverden på måfå er også en noe risikabel hobby. Jeg ville anbefalt noen av triksene til adriansriver med smudging og andre ritualer som kan gi littt ekkel new age smak i munnen, men som man kanskje kan finne litt trygghet i, i en åndeverden man ikke har noensomhelst forutsetninger for å navigere noenlunde intellegent i.
Sist endret av Bearass; 16. juli 2016 kl. 10:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Hvorfor akkurat aliens? Du sier du ikke er noen alien-believer. Hvorfor ikke troll og nisser? Interessant.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke mulig å si hvorfor noen ser nisser og andre ser aliens. Folk tripper forskjellig, forskjellig hallusinasjoner og tankemønster.
Og ingen trip er lik en annen.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Slappegodt: 22,4 gram psilocybin er en himmelhøy dosering. Tørket flein har ifølge erowid ca 1% psilocybininnhold. Man må altså spise 2240gram flein for å oppnå ld50. Eller 2,24 kg. M.a.o umulig å trøkke i seg.
Vis hele sitatet...
Hei, Bearass.
Tror jeg gjorde noe feil da jeg skrev den kommentaren. Jeg vet at det er en himmelhøy dosering ja, tror bare at jeg rotet litt. Var nok litt fjern da jeg la ut den kommentaren.
Har lest litt rundt og du har rett i det du sier om at en må opp i veldig store doser for å oppnå ld50.
Jeg som ikke er så stor selv klarer så vidt å hive nedpå en stor burger.
Ha en god dag Bearass.
Håper på en triprapport snowR
Synes 10g. høres i overkant mye ut.

En skal ha respekt for høye doser psykedelia. En kompis og jeg testet en gang rett over 5g. hver.
Det var nok tilfeldigheter som avgjorde trippen, men likevel; det endte med at kompisen min mistet det helt! Begynte å hoie og skrike og hoppe rundt i leiligheten min. Fikk ikke kontakt med han og det utviklet seg i en mindre bra retning.
Etter langt om lenge ble han helt zombie og satt naken på gulvet før han til slutt tisset på seg :-/

Selv var trippen min håndterbar - men fullstendig ødelagt pga. det som skjedde.

--

Skal sies at omtrent det samme hendte meg på en stor dose LSD.
Endte med hopping og skriking og gjentakende fjerne setninger. Ikke mulig å få kontakt med meg.
Etter mange mange timer kom jeg til meg selv. Flere timer var borte fra hukommelsen men siste del av trippen var fjern - og intens.

Vi er/var godt erfarne trippere - så jeg mener at store doser psykedelia kan få hvem som helst til å flippe skikkelig ut. Og det er ikke pent - og helt bortkastet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Takk for postene så langt. Trenger enda litt tips og råd, enda mye lesing igjen.
Blir tripprapport! Trenger bare noen til å endre skrivefeil, å håper jeg kan formulere meg så godt som mulig!