Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1918
Hei.

Jeg spør her siden bukta ikke gidde meg noe svar.
Når det gjelder cain and abel og de funksjonene som er å finne der. Hvordan nettverkskort er bedre en "bra" til nettopp dette? Hva er det man skal se etter for å kunne avgjøre at nettopp dette kortet fungerer utmerket til sniffing osv?

Det andre jeg lurer på er hvilke komponenter som bør vektlegges for best mulig ytelse? Har du tid og muligens litt kreativ så kan du for eksempel gå inn på komplett å lage en liste å poste den her.

Takk for alle svar.
Det spørs om du tenker på sniffing av kablet eller trådløst nettverk. De fleste nettverkskort duger nok til kablet, på trådløst støtter vel C&A bare AirPcap (http://www.riverbed.com/products/per...t-capture.html).
Alfa's produkter var mer eller mindre de facto standard for sniffing av trådløst for noen år tilbake.
De fleste Linux distroer som var spesielt egnet til slikt støttet Alfa. Nå er det vel så lenge siden at det var før 802.11 AC. Men det er god støtte for disse og de får du også forsterkere til.

http://www.alfa.com.tw/products_show.php?pc=34&ps=20
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vet dette er helt feil svar en det du søker. Jeg har selv kost meg masse med Cain and Abel. Jeg vil si att alle kort over 500kr egner seg, det er nødt til å støtte "packets injection". Jeg kjøpte en Jensen USB wifi for ett år siden for 500kr og den er helt supert enda, men når jeg kjøper nytt skal jeg passe på å få det med best rekkevidde.
Men jeg ville heller instalert Kali Linux, som er ett opperativsystem som er fullpakket med verktøy du kommer til å trenge.
Det er ingen problem å dualboote, regner med du kjører Windows siden du prøver å instalere Chain and Adel.

Har ikke brukt Cain and Abel på 8 år, det var fett da, kanskje det har fått noen fete oppdateringer de siste årene.
Skal laste det ned til Windows boksen min og prøve. Det er faen lenge siden