Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2776
Tror dere det er mulig å hack inni de derre skjermene som viser når tbanen og bussen kommer?
Vel, de har jo ledninger (sikkert nettverkskabel) som gir dem info. Hvis du finner ut hvem som har laget skiltene, kanskje du finner hva som er protokollen for å vise tekst. Så skulle man i teorien kunne klippe over ledningen, koble på sin egen pc ellerno og vise tekst. Med mindre de bruker kryptering da (noe de burde, men sikkert ikke gjør). Men lykke til.
Er sikkert enklere å finne noen som jobber i ruter og få litt insideinfo.
Trådstarter
2 0
Hmm takk for info c:
Samme gjelder for reklameskjermer ikke sant?
Helt klart mulig. Er trolig ikke allverdens med sikkerhet for slike tavler, reklameskjermer eller lignende.

Spilt Watch Dogs nå eller?
Kan jeg spør hva formålet med å tulle rundt med skjermene er?

Ingen tvil om at det er mulig å gjennomføre, da de mest sannsynlig styres via internett.
Systemet er levert av init http://www.initag.com/en/products/RTPI.php?thisID=436

Her er beskrivelse på hvordan sette opp en egen skjerm fra ruter
https://ruter.no/verdt-a-vite/sannti...anntidsskjerm/
Noe sier meg at det er Init som også leverer bilettautomatene på bussene om jeg husker rett. Mener å huske jeg har sett deres logo når de booter opp Linux-distroen på de.

Men kult å se at Ruter har gjort APIet litt lettere å bruke for folk flest
Sitat av Ueland Vis innlegg
Noe sier meg at det er Init som også leverer bilettautomatene på bussene om jeg husker rett. Mener å huske jeg har sett deres logo når de booter opp Linux-distroen på de.

Men kult å se at Ruter har gjort APIet litt lettere å bruke for folk flest
Vis hele sitatet...
Vet noen om det er Init som leverer billetautomatene på t-banestasjonen?
Ettersom at jeg har sett at de har kjørt Windows noen ganger når de har krasjet.
Sist endret av øyvind95; 29. mai 2014 kl. 23:00.
Ruter har outsourcet mesteparten av sin IT-drift til Intility, og jeg har ikke tenkt til å si mer enn at det er ikke verdt bryet det koster deg å få tilgang til disse. Du kan eventuelt tilby meg en betydelig sum.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Noe sier meg at det er Init som også leverer bilettautomatene på bussene om jeg husker rett. Mener å huske jeg har sett deres logo når de booter opp Linux-distroen på de.
Vis hele sitatet...
Tror det er både Thales og VIX på validatorer i hvert fall. Hvem som har levert dem vet jeg ikke.
Sist endret av optikom; 6. juni 2014 kl. 23:40.