Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2343
En kompis av meg mistet sertifikatet i går, lenge før dommen han fikk sa at han skulle. Han skal begynne å sone en dom i sommer, men dommeren ville ha han på skolen, og han fikk beholde lappen til da. De kan vel ikke ombestemme seg, etter at dommen har falt, og ta kortet nå, vel 3 måneder før det ble bestemt?

Han skal i allefall kontakte advokaten sin. Jeg har såpass respekt for han at jeg ikke kommer til og si hvorfor han ble dømt, men dommen skal vare i løpet av sommerferien.
De kan vel ta førerkorten hans akkurat når det passer dem tror jeg.

En kompis av meg, ble tatt for litt cola, da mistet han lappen siden risikoen for at han skulle kjøre i påvirket tilstand var for stor.

Det er vanskelig og uttale seg om saken, når jeg ikke veit hva han faktisk har gjort...
Hehe, likte det "polen-trikset", men er stress å reise så langt for å ta førerkortet. Eller...er det virkelig det?
drQ
Egendefinert
Trikset er jo bra, det er jo ikke så langt.

Problemet er at man i Polen har en tendens til å snakke polsk, og ikke alltid bra engelsk (eller tysk engang). Hva gjør man egentlig når sensor kun snakker polsk, og man kun kan norske regler...

(Sorry for off-topic)

Edit: får ta litt on-topic og;
Er ikke så godt å kommentere når man nesten ikke vet noe, men førerkort er jo et gode, skal ikke mye til for å miste det.

Nå datt jeg kanskje litt av, men var det dommstolen som bestemte seg for å inndra det? Da tror jeg enkelt og greit at de regner med hva de driver med, til en viss grad det samme med politiet...
Sist endret av drQ; 20. mars 2006 kl. 22:36.
Sitat av CryptoN
Hehe, likte det "polen-trikset", men er stress å reise så langt for å ta førerkortet. Eller...er det virkelig det?
Vis hele sitatet...
Det spørs vel hvor avhengig av bil du er og hvor lenge du vil bli uten lappen

Sitat av drQ
Trikset er jo bra, det er jo ikke så langt.

Problemet er at man i Polen har en tendens til å snakke polsk, og ikke alltid bra engelsk (eller tysk engang). Hva gjør man egentlig når sensor kun snakker polsk, og man kun kan norske regler...

(Sorry for off-topic)
Vis hele sitatet...
Det står at du kan få tolk for ca 50 kr da...
Bra dem røsker ut værstingene... med det mener jeg offensive sjåfører.
Sitat av Mushy
En kompis av meg mistet sertifikatet i går, lenge før dommen han fikk sa at han skulle. Han skal begynne å sone en dom i sommer, men dommeren ville ha han på skolen, og han fikk beholde lappen til da. De kan vel ikke ombestemme seg, etter at dommen har falt, og ta kortet nå, vel 3 måneder før det ble bestemt?

Han skal i allefall kontakte advokaten sin. Jeg har såpass respekt for han at jeg ikke kommer til og si hvorfor han ble dømt, men dommen skal vare i løpet av sommerferien.
Vis hele sitatet...
Det er det samme som ved fengselstraff. "Soning" før den faktsike strffen skjer kan trekkes fra i sin helhet. Eks varetekt trekkes fra de 19 år Toska fikk. Håper at det ikke er like brutalt dette. Siden du sier i sommer, antar jeg at han har fått samfunnstjeneste, og vil få igjen lappen tidligere.

-> my guess
Politiet kan ta lappen på stedet og beholde den i 3 uker uten grunn. De må gi den tilbake da etter 3 uker hvis man ikke har fått anmeldelse. Man trenger ikke ha fått dom enda. Men ja, tiden blir trukket fra tiden man mister lappen. Untatt de tre ukene. Så hvis personen ikke har fått anmeldelse kan han møte opp på kammeret etter tre uker og kreve lappen tilbake. Dog ikke hvis man har fått anmeldelse.