Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6692
Hei!

I sommer har en venninne planlagt en privat festival på hytta hennes med masse venner. For at det skal bli en festival vil hun at vi som kommer skal bidra med egne innslag under dagene på festivalen. Innslagene kan være alt fra kunstnerisk opptreden til et sportslig arrangement.

En kompis og jeg ønsker å holde en rebus som vårt innslag. Vi har allerede noen tanker om hva rebuspostene kan inneholde, men synes det er spennende å høre hva slags ideer dere her på freak kan finne på.

Så har dere noen forslag til hva en rebuspost kan innebære?

Setter pris på alle slags svar
Sist endret av ikkealene; 7. juli 2020 kl. 17:15.
Hva med festival-aktige ting som kjønnssykdommer, musikk, rus og alkohol?
Jeg er ikke proff på dette men husker det var gøy på skolen når vi hadde rebusposter om dyrespor, dyrebæsj, hvilke blader fra hvilke type trær osv. Ja jeg er villmarksfreak men det passer for vanlige folk på hyttetur også

Om dere vil gjøre det litt mer for voksne hva med for eksempel utklipp av deler logoen eller utseende til forskjellige ølflasker/ølbokser, logo, design, sprit merker også skal man gjenkjenne hvilken utklippet tilhører? Eller smake seg frem til riktig øl? Det er visst overraskende tricky å bare smake forskjell på rød og hvit vin med bind for øynene i følge et tv innslag jeg så for en stund siden med det eksperimentet.

I en episode av Kompani Lauritzen syns jeg også det var noen kule rebuser som jeg faktisk tenkte at jeg skulle huske og bruke igjen en gang hvis anledningen bydde seg. Morsomme og som tvinger en til å tenke utenfor boksen. Vanskelig å forklare men du kan se del 1 av episoden her og del 2 her.
Eller mer dags-aktuellt: Hvem blir smittet av Korona under festivalen?
Rebus på festival? Er det noen helt nytt dette, en festival i corona-ånden? Minst mulig gøy for å redusere smitte? Mulig jeg ikke kjenner godt nok til rebusens nytelser men det jeg vagt kan erindre av rebus så fremstår det særdeles lite festival-vennlig. Festival er for meg, maksimalt gøy, sosialt og samhold rundt kunst av klasse og med sekken full av gøy og akkurat passe festival-moral. Rebus da tenker jeg sekkeløp og rebusløp og den slags på 17 mai med sløyfe på brystet. Eller enkle rebuser billedlig fremstilt på dårlig 4 fargers trykk på papir av laveste klasse, lengst bak i en tegneserie. Har virkelig rebus bred appell på en festival?

Men jeg er kanskje sær eller bare mangler kjennskap om rebusens fortreffeligheter?
Sist endret av _abc_; 7. juli 2020 kl. 21:13.