Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1753
Hei!
Har fått 2 oppringninger på 2 dager nå, fra en kar som snakker gebrokkent engelsk og skal ha meg til og skru på pcen fordi de har fått inn error eller hva han sa om at jeg har nedlastet windows på pcen, noe jeg har. siden han snakker ganske så dårlig engelsk er det vanskelig og forstå hva han sier. Noen andre som har opplevd det samme? Når jeg sier til han at vi begge vet at dette er bare bullshit legger han på.... Hvilket firma han ringte fra et vanskelig og oppfatte, siden han snakker så dårlig engelsk. Og hvordan har de fått privat nr vårt?
Sist endret av Hawkan2k; 14. mai 2012 kl. 15:43.
Scam. Vært mye snakk om det. Også i norske medier.
http://answers.microsoft.com/en-us/w...7-26f3af0de023
Sitat av Hawkan2k Vis innlegg
Hei!
Har fått 2 oppringninger på 2 dager nå, fra en kar som snakker gebrokkent engelsk og skal ha meg til og skru på pcen fordi de har fått inn error eller hva han sa om at jeg har nedlastet windows på pcen, noe jeg har. siden han snakker ganske så dårlig engelsk er det vanskelig og forstå hva han sier. Noen andre som har opplevd det samme? Når jeg sier til han at vi begge vet at dette er bare bullshit legger han på.... Hvilket firma han ringte fra et vanskelig og oppfatte, siden han snakker så dårlig engelsk. Og hvordan har de fått hus nr vårt?
Vis hele sitatet...
skjedde det samme med mor og far, de ble forsøkt svindlet. Ikke snakk med han, bare legg på Han prøver etterhvert å få tak i kredittkortinformasjon osv. Han de snakket med var forresten indisk, men snakket engelsk-indisk. Sa han var fra microsoft.
Sist endret av mrs.hudson; 14. mai 2012 kl. 15:44.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Har han telefonnummeret ditt er det kort vei til husnummeret. Det er åpenbart bare scam, ignorer ham, eventuelt bruk ordet politi på en tilfeldig måte, så burde han gi seg.
Sitat av Hawkan2k Vis innlegg
Hei!
Har fått 2 oppringninger på 2 dager nå, fra en kar som snakker gebrokkent engelsk og skal ha meg til og skru på pcen fordi de har fått inn error eller hva han sa om at jeg har nedlastet windows på pcen, noe jeg har. siden han snakker ganske så dårlig engelsk er det vanskelig og forstå hva han sier. Noen andre som har opplevd det samme? Når jeg sier til han at vi begge vet at dette er bare bullshit legger han på.... Hvilket firma han ringte fra et vanskelig og oppfatte, siden han snakker så dårlig engelsk. Og hvordan har de fått privat nr vårt?
Vis hele sitatet...
SCAM! Det lukter jo scam helt hit? Det har også vært prat om lignende tidligere..
Det var nok bare tilfeldig forsøk fra ham når det gjaldt hustelefonnummeret ditt.
Det er svært mange som har ulovlig versjon av windows, så svindlerne trenger ikke mange forsøka på å treffe blink der.

Bare legg på når de ringer. Microsoft og andre vil aldri ta kontakt på denne måten.
Disse ringer tilfeldige personer, telefonnummer har de sikkert fra telefonkatalogen. Uansett hva du klarer å forstå ut av hva de sier, så er alt de sier bare pisspreik. Legg på hvis de ringer igjen. Blir de plagsomme ringer du telefonleverandøren din og ber de om å sette opp sperre for nummeret de ringer fra.
De har ringt meg også :P
vg hadde en artikkel om det http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10049874
Trådstarter
Regnet med at det var scam ja, ville bare høre om noen andre har vært borti samme før noe dere tydligvis har
Noen ringte meg under forelesning idag xD Lot som jeg hadde ikke hadde noe kunnskap til data og ba dem og hjelpe meg trinn for trinn for det som måtte gjøres for å redde pcen min xD haha. De ville at jeg skal innstalere Logmeinn(noe jeg ikke gjordet), slik at de kan hjelpe meg. Spillte dum hele veien og etter 15min lot jeg som at batteriet på laptopen går snart tomt og var nødt til å hente ladern. De ventet gjerne på meg og jeg bare lot telefonen bare stå på bordet uten å røre den :P de satt og ventet i hele 10min ekstra for ingenting xD haha
Trådstarter
Sitat av Gulingen Vis innlegg
Noen ringte meg under forelesning idag xD Lot som jeg hadde ikke hadde noe kunnskap til data og ba dem og hjelpe meg trinn for trinn for det som måtte gjøres for å redde pcen min xD haha. De ville at jeg skal innstalere Logmeinn(noe jeg ikke gjordet), slik at de kan hjelpe meg. Spillte dum hele veien og etter 15min lot jeg som at batteriet på laptopen går snart tomt og var nødt til å hente ladern. De ventet gjerne på meg og jeg bare lot telefonen bare stå på bordet uten å røre den :P de satt og ventet i hele 10min ekstra for ingenting xD haha
Vis hele sitatet...
må prøves neste gang de ringer :P
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Bare jeg som føler for å hoste en VM med Windows i Backtrack og trace dem tilbake når dem prøver seg?

Syyyykt lyst
Si at du bruker Linux eller OSX .
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Si at du bruker Linux eller OSX .
Vis hele sitatet...
Spør om hvordan jeg gjør det på MS-DOS eller Windows 95 XD
Sist endret av Freddy_fred5; 14. mai 2012 kl. 21:48.
Det skal allerede være en tråd om noe lignende her på forumet, en fyr som ringte moren til en bruker her og sku ha kredittkort info for det var noe gale med pc-en eller noe, men finner den ikke.

Klart scam
Fikk en annen ide. Ringer de igjen så kauker du alt du kan "JEG ER MACFAG, IKKE WINDOWS BRUKER!".
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Spør om hvordan jeg gjør det på MS-DOS eller Windows 95 XD
Vis hele sitatet...
eller, Win 95 med dial-up internett