Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 519
Heisann!

Jeg har en Asus G60JX (http://www.asus.com/Notebooks/Gaming_Powerhouse/G60Jx/)

Nå nylig var jeg på ett LAN der vi koblet laptopen min opp mot en prosjektor og et logitech musikkanlegg. Etter LANet hadde jeg ingen problemer med de interne høyttalerne på laptopen. Men når jeg skulle bruke den idag, kom det ingen lyd.

Ettersom jeg ikke har mye kunnskap om dette emnet her, hadde jeg håpet på litt hjelp

Her er noen ting som kanskje kan hjelpe til med å finne fram til problemet:
-Jeg får lyd i headsettet mitt hvis jeg kobler det til pc. (ikke usb-kobling)
-Jeg får lyd fra de interne høyttalerne når Republic of Gamers-oppstartsmeldingen vises.

Har prøvd å google problemet, men har ikke funnet ut av hva som kan være feil.

Noen som har en anelse om hva problemet er, og hvordan det kan løses? Ønsker helst ikke å sende laptopen til reparasjon.

Tusen takk på forhånd!
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Har du en HDMI skjerm tilkoblet? isåfall kan det være at den prøver og sende lyden ut via HDMI kabelen.
Kenpachi's Avatar
Trådstarter
I playback devices står det en Sony Tv-1, men den står som Disabled,unplugged.
Vil det da påvirke de interne høyttalerne?
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
ikke da det står unplugged, da skal lyden gå til andre enheter. var det eneste som jeg kan komme på kan være feil, uten og se problemet selv og feilsøke selv er det vanskelig. du får rett og slett prøve deg frem.

Jeg ville startet med og lete litt på control-panel -> Change sound card settings.
Kenpachi's Avatar
Trådstarter
Sitat av Harabo Vis innlegg
ikke da det står unplugged, da skal lyden gå til andre enheter. var det eneste som jeg kan komme på kan være feil, uten og se problemet selv og feilsøke selv er det vanskelig. du får rett og slett prøve deg frem.

Jeg ville startet med og lete litt på control-panel -> Change sound card settings.
Vis hele sitatet...
Det er mye mulig jeg er langt ifra det som kan være feilen. Men er det muligheter for at det kan være et hardware-problem? F.eks at laptopen registrerer at det står ett headset i?
Jeg lurer litt ettersom at jeg ikke får opp noen notifikasjon om at headsettet blir satt i.