Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2534
Heisann.
Mottok denne lenken på MSN og ble ganske sjokkert over hva jeg så. Oppfører nordmenn seg slik? Jeg har prøvd å finne ut hva greia dreier seg om, da jeg ikke kan skjønne at nordmenn oppfører seg slik uten god grunn, men har ikke funnet noe. I begynnelsen av filmen står forresten datoen 21.04.1990. Noen som vet hva dette dreier seg om?
Er de nazister/extreme nasjonalister eller?
Noen som veit bakrunnshistorien til dette?
Dette er et opptak fra fevik-slaget
Hovedpersonen bak dette er Arne Myrdal.
Les gjerne på http://no.wikipedia.org/wiki/Arne_Myrdal
Sitat av klumpen
Dette er et opptak fra fevik-slaget
Hovedpersonen bak dette er Arne Myrdal.
Les gjerne på http://no.wikipedia.org/wiki/Arne_Myrdal
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

Måtte jo være ekstreme høyrefolk...kunne ikke for en gangs skyld være at noen skremte vekk et busslast med ankommende ekstreme høyrefolk?
Dette er da ikke franskmenn, men tilreisende demonstranter.
Sitat av commie
Dette er da ikke franskmenn, men tilreisende demonstranter.
Vis hele sitatet...
Riktig, men beskrivelsen til videoen sa at det var franskmenn (og -kvinner, for å være politisk korrekt), og jeg hadde der og da ingen grunn til å tvile på dette.
Sist endret av charz0r; 22. september 2007 kl. 00:09.
haha "Er du edru eller?"
Ganske morsomt å se på
King of Spooning
Acidous's Avatar
Ja, må si de var tøffe disse FMI folka.
Tør jo ikke stå for det de gjør engang, må gjemme seg bak finlandshetter og tørkler!
Tragisk, spør du meg!

Forsåvidt... Når jeg leser FMI på en litt "feil" måte, så ligner det styggelig på ordet femi
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Haha, jeg elsker han gamle karen som slår med stokken sin.

Selv om jeg ikke vil si jeg sympatiserer med FMI, må si jeg ikke ser problemet her. Historien tilsier at dette er en av flere ulovlige demonstrasjoner som gjentatte ganger har hindret FMI å utøve sine landsmøter som, om enn er ekstremistiske, er fullt lovlige. Når styresmaktene ikke beskytter dem syns jeg ikke det er urimelig at de langer ut selv.
Det var 90tallet, det.
HAHAHAHA dette er jo überhot. En gjeng med rasistiske gamlinger som denger en hel busslast. Det er jo dette crewet de skulle ha hyrt inn når det blir trøbbel med blitzere og sånne lowlifes.
lol ass,en gjeng med gamlinger greier å skremme bort en buss last med 30-40 åringer!
Haha, må si jeg lo litt av han karen med nun-chuks.
haha, skøy med den gammle mannen som slår med stokken sin
Men F så feige mange av dem var med finnlandshetter turte ikke vise tryne sitt, jaja er jo snart 18år siden
"Er du edru eller?"
"Nei jeg er full, full av faen!"

Dette er vel den saken det er snakk om, sakset fra Wikipedia

I april 1990 ble norske TV-seere vitne til det såkalte Fevik-slaget der innvandringsmotstanderne med Myrdal i spissen tok saken i egne hender og regelrett kjeppjaget en gruppe på 40-50 demonstranter som kom til landsmøtet i egen buss fra Kristiansand (de tilreisende demonstrantene hadde heller ikke denne gangen fått noen tillatelse fra Politiet til å demonstrere [5]). Demonstrantene ble møtt med trekøller og kjetting da de kom til Fevik, hvor FMI holdt landsmøte. Fem personer ble skadet og kjørt til legevakten efter tumultene. Myrdal ble i 1992 idømt fire måneders fengsel for dette angrepet.[6] Myrdal ble tiltalt for å ha slått eller medvirket til å slå fem forskjellige personer som oppholdt seg utenfor møtelokalet. I tiltalen het det at Myrdal oppfordret folk til å legemskrenke demonstrantene som kom. "Kom an, vi tar dem", og "Kom igjen gutter, kom igjen" er utrop statsadvokatene tok med i tiltalebeslutningen for å illustrere Arne Myrdals rolle [7].
Vis hele sitatet...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hooh, skulle skjedd i dag dette Da hadde vel rasist-tilropene sittet løst tipper jeg
Hah, "hva har dere her å gjøre, har dere voks i ørene ?"(1:30)

Sitat av Ond^Sofa
Hooh, skulle skjedd i dag dette Da hadde vel rasist-tilropene sittet løst tipper jeg
Vis hele sitatet...
De hadde ikke løst seg, noen innvandrerne hadde nok blitt enda mer psyko og vi hadde ikke kunne se på dem uten å få slått inn hodet .

edit:
Det var nok ikke bare rasister der, hvis dere ser på noe rundt 4:03 så ser dere han gamlingen i gul genser løfte hånden sånn hitler osv gjorde .
Sist endret av lsrr; 22. september 2007 kl. 20:12.
Sitat av Deviné
Haha, jeg elsker han gamle karen som slår med stokken sin.

Selv om jeg ikke vil si jeg sympatiserer med FMI, må si jeg ikke ser problemet her. Historien tilsier at dette er en av flere ulovlige demonstrasjoner som gjentatte ganger har hindret FMI å utøve sine landsmøter som, om enn er ekstremistiske, er fullt lovlige. Når styresmaktene ikke beskytter dem syns jeg ikke det er urimelig at de langer ut selv.
Vis hele sitatet...
Jeg er delvis enig med deg. Ut i fra det jeg ser har ikke "busslasten", som såvidt jeg forstår er folk fra SOS Rasisme og diverse venstre-orienterte partier, noen intensjoner om å utøve noen form for voldelig demonstrasjon. Det kan hende jeg tar feil her, men det er vel ikke ulovlig å demonstrere mot det man synes er uriktig, uansett hvor mye rett de måtte ha til å holde sitt landsmøte og utøve sin ideologi?

Han som kommer nærmest Myrdal (er du edru-kommentaren) var visst Lars Borgersrud, kjent medlem av AKP, og han ledet demonstrantene.

Jeg fant forøvrig denne videoen også, som kaster litt mer lys over saken (denne videoen er dog aget av en FMI'er, så den er ikke akkurat nøytral).
Sist endret av charz0r; 22. september 2007 kl. 20:31.
Jeg savnet slike folk i Göteborg Øker jo underholdningsverdien på Dagsrevyen betraktelig, og som stadfestet på slutten av videoen, så er det alt for ofte enorme skader etter slike venstreradikale "demonstrasjoner".
Sist endret av Marken; 23. september 2007 kl. 10:52.
"Gutta slår, gutta slår, jaa!"
Ikke glem at Arne Myrdal, i tillegg til å være en stakkarslig gammel taper, også planla å sprenge et asylmottak i lufta, og ble dømt for det, samt for flere andre voldshandlinger. Han døde heldigvis nylig, fullstendig glemt av folk flest, i likhet med FMI.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Marken
Jeg savnet slike folk i Göteborg Øker jo underholdningsverdien på Dagsrevyen betraktelig, og som stadfestet på slutten av videoen, så er det alt for ofte enorme skader etter slike venstreradikale "demonstrasjoner".
Vis hele sitatet...
Ja, for ingen fra høgresida har nokon gang lempa molotov cocktails inn i et bolighus. Dei har heller ikkje planlagt bombing av asylmottak m.m...
Og for alle dem som synes dette klippet er mer enn normalt kuuuult...Her er en mer høyoppløst versjon med bedre bildekvalitet: http://rapidshare.com/files/56618483/Myrdal.avi.html

Ellers, join gjerne filmens fanclub på facebook: http://www.facebook.com/group.php?gid=6058591460
Sitat av MartinB
Haha, må si jeg lo litt av han karen med nun-chuks.
Vis hele sitatet...
indeed
Vel, heldig vis er han glemt av det norske folk allerede.
Den gamle idioten han var.

Men, ellers er det veldig god 90 talls humør
Sitat av Larrek
Ellers, join gjerne filmens fanclub på facebook: http://www.facebook.com/group.php?gid=6058591460
Vis hele sitatet...
Are you fucking shitting me?