Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2758
er nødt å se etter noen måter å tjene litt ekstra da jeg har rundt 60kr i timeslønn som IT lærling, og det strekker bare ikke til. jobber 8-16 hver dag så er ikke helt sikker på hva jeg kan jobbe med? har bilførerkort osv
Deltid i butikk, kiosk eller lignende? Det mest åpenbare og kjedelige svaret kanskje

Tenkte kanskje avisbud eller annet type bud siden du nevner førekort, men det foregår ofte på natten og er ikke ideelt med lærlingplassen sin arbeidstid.
Jeg sykkler just eat etter skolen! De har faktisk en god lønn (Hvertfall i Kjøbenhavn) så du burde sjekke ut just eat, wolt eller foodora!
Alt du behøver er en sykkel, avhengig av hvor i landet du bor kanskje en scooter ville vært det beste Wolt og foodora er hvertfall her i danmark, superflexible! Just eat som jeg sykkler for er derimot ikke like fleksibel da de operer med faste timer, planlagt en måned i forvejen!
Jeg snakker dog ut i fra hvordan firmaene er i Danmark, men tenker de operer rimeligt likt der hjemme og Har 153,- i timen før kl.18 og 168 med aftentillegg 168 tilsvarer 260 NOK
Sikkert dumt spørsmål, men burde ikke dette vært planlagt?

Jeg ville vurdert å tatt opp et midlertidig lån av familie.

Du øker kanskje i lønn etter nyttår også?
Er dette tarif for ikt læring? Jeg hadde 83 kr for 8 ish år siden som elektro lærling.
Sitat av Petruz Vis innlegg
Deltid i butikk, kiosk eller lignende? Det mest åpenbare og kjedelige svaret kanskje

Tenkte kanskje avisbud eller annet type bud siden du nevner førekort, men det foregår ofte på natten og er ikke ideelt med lærlingplassen sin arbeidstid.
Vis hele sitatet...
Vanskelig å jobbe med slikt når jeg bor i bumfuck ingensteds, så vidt noen butikker i bygda og de trenger bare folk 8-16 tiden.

Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Er dette tarif for ikt læring? Jeg hadde 83 kr for 8 ish år siden som elektro lærling.
Vis hele sitatet...
Har kompiser som tjener 190kr timen som maskinfører lærling, og jeg sitter her med 60kr timen uten noen andre måter å tjene penger på

Sitat av puppetwar Vis innlegg
Jeg sykkler just eat etter skolen! De har faktisk en god lønn (Hvertfall i Kjøbenhavn) så du burde sjekke ut just eat, wolt eller foodora!
Alt du behøver er en sykkel, avhengig av hvor i landet du bor kanskje en scooter ville vært det beste Wolt og foodora er hvertfall her i danmark, superflexible! Just eat som jeg sykkler for er derimot ikke like fleksibel da de operer med faste timer, planlagt en måned i forvejen!
Jeg snakker dog ut i fra hvordan firmaene er i Danmark, men tenker de operer rimeligt likt der hjemme og Har 153,- i timen før kl.18 og 168 med aftentillegg 168 tilsvarer 260 NOK
Vis hele sitatet...
stedet jeg bor har INGENTING av matfrakt, er også bare 2 spisesteder her idetheletatt.

Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Sikkert dumt spørsmål, men burde ikke dette vært planlagt?

Jeg ville vurdert å tatt opp et midlertidig lån av familie.

Du øker kanskje i lønn etter nyttår også?
Vis hele sitatet...
startet i Juni, går opp i Mars fra 10060kr i mnd til 11700kr i mnd.

Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Sikkert dumt spørsmål, men burde ikke dette vært planlagt?

Jeg ville vurdert å tatt opp et midlertidig lån av familie.

Du øker kanskje i lønn etter nyttår også?
Vis hele sitatet...
planlagt hva? har råd til mat, diesel, og husleie, men er helt blakk etter det. lønna øker i mars fra 10060 til 11700kr i mnd.
Sist endret av DassBombe3000; 18. oktober 2023 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjekk freelance sider som Upwork, freelancer etc.

Blir ikke rik men du kan tjene litt ekstra på eksempel skrive et blogg innlegg eller oversettelse til norsk.
Du burde kanskje vurdere å flytte til et større sted?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du burde kanskje vurdere å flytte til et større sted?
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?

Større by, betyr sannsynligvis langt flere innbyggere = dermed langt flere søkere og "flere om beinet" til de ledige stillingene også.
Sitat av Fishface Vis innlegg
Hvorfor det?

Større by, betyr sannsynligvis langt flere innbyggere = dermed langt flere søkere og "flere om beinet" til de ledige stillingene også.
Vis hele sitatet...
Og dermed langt flere jobber også? Både større og bedre utvalg. Selv om det er flere om beinet så kan man nok enklere finne en jobb som passer evnene hans.
bodde i trondheim i noen få måneder før jeg ikke orket mer by og flyttet hjem, bøgda is life.
Bøgda is life.

Sjekk opp med firma som distribuerer aviser/post osv, de frakter mye annet også til dagligvarebutikker før de åpner.
Arbeidstider er ofte fra 2-3 på natta til 6-7 på morgenen. Blir litt trøtt dag på jobb, men slik er hustlerlivet i tidlig alder, trenger ikke være våken for å være IT-lærling uansett.
Sitat av Bloomer Vis innlegg
Bøgda is life.
Vis hele sitatet...
Eller enda bedre. Ta steget et skritt til. Si "Fuck penger". kjøp en øks, fiskestang og greier. Flytt inn i villmarken og bo off-grid. Aldri mer regninger, ansvar, eller stress.

Eneste som stopper meg er hvor kjedelig det hadde vært uten internett. Hadde jeg kunne ordnet det hadde jeg bodd i en hule i skogen.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Eller enda bedre. Ta steget et skritt til. Si "Fuck penger". kjøp en øks, fiskestang og greier. Flytt inn i villmarken og bo off-grid. Aldri mer regninger, ansvar, eller stress.

Eneste som stopper meg er hvor kjedelig det hadde vært uten internett. Hadde jeg kunne ordnet det hadde jeg bodd i en hule i skogen.
Vis hele sitatet...
Mobilt bredbånd. Værsågod.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Mobilt bredbånd. Værsågod.
Vis hele sitatet...
Vil ikke kreditorene få politiet inn i bildet og spore meg via telefonen da? For å sa gripe meg i øret og dra meg tilbake til et liv i slaveri i samfunnet?
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Vil ikke kreditorene få politiet inn i bildet og spore meg via telefonen da? For å sa gripe meg i øret og dra meg tilbake til et liv i slaveri i samfunnet?
Vis hele sitatet...
Håper kreditorer ikke har såpass til drahjelp, men det skulle ikke forundre meg. Last ned sjit på lokale biblioteket?
Ice junior er gratis 1gb per mnd til barn. Så få et mobilabo tegnet for et barn one way or another, og så skaffer du solcellepanel og batteribank (du får starterkits på Clas Ohlson til 1500kr elns som bør gi mer enn nok minus vinteren), så kan du leve 100% off grid med internettilkobling.

Eller så kan du spørre en slektning om å få låne datasim kort elns.