Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 2203
Fra http://www.abc.net.au/news/newsitems/s1035353.htm:
Bush, Blair nominated for Nobel Peace Prize

Two of the architects of the Iraq war, United States President George W Bush and British Prime Minister Tony Blair, are among nominees for the 2004 Nobel Peace Prize.

Nominations for the prestigious award close tomorrow.

After sending thousands of soldiers to war and failing to find weapons of mass destruction in Iraq, Mr Bush and Mr Blair have been put forward to receive the Nobel peace prize.

They were nominated by Jan Simonsen, an independent member of Norway's Parliament who says the pair got rid of a dictator and made the world safer.

"Bush and Blair definitely still deserve it," he said.

"Even though they haven't found those weapons they got rid of a dictator and made the world more safe. They got rid of a madman."

Saddam's alleged weapons of mass destruction were a main justification for the war.

Nobel watchers say neither Mr Bush nor Mr Blair has much chance of winning.

Other nominees are varied and include: Pope John Paul II; the European Union to mark its expansion to include former East bloc states; the Salvation Army; former Nazi dictator Adolf Hitler; former Czech president Vaclav Havel; former Yugoslav president Slobodan Milosevic; and Chinese dissidents.

The 2003 prize went to Iranian human rights lawyer Shirin Ebadi from a record field of 165 nominees.

The prize winner is announced in October.
Vis hele sitatet...
er det sant? LOL
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Åh herre jesus. Det er direkte usmakelig. Får Bush fredspris, så... nei faen...
Nei! Det går ikke ann! Jeg blir så lei meg om de vinner!
Haha, de får ikke den, slapp helt av.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Får Bush eller Blair eller begge Nobels Fredspris flytter jeg fra denne planeten..
Nominasjonene holdes hemmelig, men det er vanlig at de som har nominert offentliggjør sin kandidat. Blair og Bush er nominert flere år på rad, og også i år – av Jan Simonsen.
Vis hele sitatet...
Mannen har jo seriøst hengt seg opp?
Bush har INGENTING, jeg gjentar: INGENTING, med en fredspris og gjøre! Bush gjikk til KRIG mot Irak jo! Det har ingenting med fred og gjøre.
Og nei, det har ikke skapt noe merkbar fred der nede heller. Bare enda mer tull.
Tony blair har heller ingenting med den og gjøre, da han støttet Bush! Jeg ville heller nominert Cher fremfor Bush!
Usmakelig, kan neppe tenke meg at de er i nærheten av å få fredsprisen. Det faktum at Adolf Hitler er nominert sier litt om utvalget.
Hvem kan være dum nok til å gi dem den prisen???
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Denne nyheten er bullshit.

Nobel's fredspris blir aldri utdelt etter en persons død. Dette vil si at Adolf Hitler ikke kan være nominert.

Uansett er det jo triste greier.

h
Det er forskjell på å bli nominert av en eller annen dust, og på å motta prisen. Finnes vel nok av høyreekstreme folk som sikkert synes Hitler var en god kandidat.
Other nominees are varied and include: Pope John Paul II; the European Union to mark its expansion to include former East bloc states; the Salvation Army; former Nazi dictator Adolf Hitler; former Czech president Vaclav Havel; former Yugoslav president Slobodan Milosevic; and Chinese dissidents.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva verken Bush, Adolf eller Slobodan skal med fredsprisen.
Dette høres ut som dårlig humor!

Den eneste aktuelle på denne lista er jo Pave Johannes Paul 2. (?)
They were nominated by Jan Simonsen, an independent member of Norway's Parliament who says the pair got rid of a dictator and made the world safer.
Vis hele sitatet...
Jeg skammer meg over å være nordmann.
Men, Adolf Hitler ble jo nominert, så kanskje det ikke er så ille likevel?

Når kommer Nobels Krigspris? Kan tenke meg at den er lite ettertraktet..

"For flere års kamp for undertrykkelse av arabere går i år Nobels Krigspris til Presidenten av USA(United Stupid Assholes), Mr. George "Dum som et brød" W. Bush"


edit: Ville heller ikke gitt fredspris til en pave som prinsipielt er mot fri tanke.
Sist endret av lars?; 2. februar 2004 kl. 00:19.
Opprinnelig postet av Golder
Den eneste aktuelle på denne lista er jo Pave Johannes Paul 2. (?)
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjerne like å vite noe konkret Paven har gjort for å fortjene så mye som inngangsbillet til fredsprisutdelingen.
Denne lista var trolig et utdrag av de mest banale forslag og mest kjennte personer.

edit: Det hender jo Paven, og andre handlekraftige (?) personer fordømmer hendelser osv. Finnes det noe mindre nyttig enn å fordømme andres handlinger?
Nåja, Salvation Army(Frelserarmeen,right?) kan vell få den.
De gjør jo mye bra.
Det var snakk om at Paven hjalp Polen etter andre verdenskrig... Husker ikke nå, og har heller ikke boka her.
For en overraskelse, det bor en del katolikker i Polen gjør det ikke?
- Frelsesarmeen derimot.
henger meg på mantus forslag jeg..
er også mange andre som kunne fått den..
min stemme tror jeg kanskje hadde gått til FN..
de prøvde iallefall en fredlig måte, selv om saddam hadde halt ut tida litt.. et helt klart forsøk på en fredlig løsning..
Slapp av, de er jo ikke nominert i den forstand. Det er fritt frem for en mengde mennesker å fremme tåpelige forslag til hvem som skal få fredsprisen.

Utfyllende: http://www.nobel.no/nor_kom_nom.html
Ministry of Love
sptz's Avatar
Men de fortjener da den vel?

Men det skal jo ikke så mye til for å bli nominert..
Bush var jo også nominert til forrige Nobels fredspris, han fikk den ikke da, han kommer ikke til å få den nå, særlig ikke etter at han har startet en ny krig siden forrige gang.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
På den annen side kan jo hvem som helst nominere hvem som helst. Om jeg vil nominere nso fordi han har bragt sjelefred til masse norske datageeker, så må nobelkomiteen lese anbefalingen og bestemme om de synes det er en god ide eller ikke.

nso FOR NOBELS FREDSPRIS!!
Det gjennstår bare da å overbevise komiteen om at nso er den kanidaten som faktisk har utrettet mest for å skape fred her i verden..... bestikke komiteen kanskje ?
jeg har.. 14,50 kr..
*bestikke*
Er det bare nordmenn som kan nominere kandidater?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
kermit-:
Følgende personer har rett til å fremme forslag om kandidater til Nobels fredspris:

* medlemmer av staters nasjonalforsamlinger og regjeringer;
* medlemmer av internasjonale domstoler;
* universitetsrektorer; professorer i samfunnsvitenskap, historie, filosofi, jus og teologi; ledere ved fredsforskningsinstitutt og utenrikspolitiske institutt;
* personer som har fått Nobels fredspris;
* medlemmer av styret i organisasjoner som har fått Nobels fredspris;
* fungerende og tidligere medlemmer av Den Norske Nobelkomite; (komitemedlemmer må fremme sine forslag senest på første komitemøte etter 1. februar.)
* tidligere konsulenter ved Det Norske Nobelinstitutt.

http://www.nobel.no/nor_kom_nom.html
Vis hele sitatet...
Litt usikker på nummer 3 der, og de to siste krever muligens norsk statsborgerskap, men resten kan vel være folk fra hele verden...
Det er jo så MANGE andre enn bush og Blair som fortjener Nobels Fredspris, dette virker nesten som om det er bullshit...
Jeg mener seff att ikke Bush & Co fortjener en fredspris, men la oss ikke glemme hvor mye ondskapsfult Saddam har gjor mot folket sitt. Jeg syst det fokuseres alt for masse på hva Bush gjør, og diverse etniske folkemord kommer i skyggen av det.. Bare fordi Bush ikke hadde en saklig grunn å invadere Iraq så gjør ikke det Saddam uskyldig inoe av det han har gjort. Gå bort til hvem som helst Iraq'er som er flyktning i Norge og spør hvorfor de er her.... Jeg tviler på de sier att de liker snø, eller vil ha dyrere tobakk. Det har ihverfall ikke de som jeg har snakket med sagt...
Det er skam at bush og blair er nominert i det hele tatt
Jeg håper Bush vinner!
At han angrep Irak var genialt!
"kill'em all!"
"kill`em all"-mentalitet er noe positivt med en fredspris-kandidat?
du burde søke hjelp lillegutt.
Jeg håper nobelkomiteen er ironisk...
Dette var seriøst det dummeste jeg har hørt i dag.
De er kanskje nominert, men de kommer ALDRI til å vinne...

Jan Simonsen tror jeg har fått mange kommentarer etter og i det hele tatt ha nominert dem.
Opprinnelig postet av bakkus
Får Bush eller Blair eller begge Nobels Fredspris flytter jeg fra denne planeten..
Vis hele sitatet...
Og jeg følger med deg! De kan jo bare ikke vinne nobels fredspris! Finnes da folk som har gjort bedre ting enn dem uten å drepe noen.
Det er jo bare syke Jan Simonsen som har nominert dem, de vinner aldri uansett. Men Jan burde seriøst gå i skammekroken og lese litt fakta om hva som har skjedd det siste året...
Har en teori etter listen over hvem som kan nominere kom, at Jan simonsen nominerte Bush og Blair for at de igjen kan nominere Jan selv neste år. Uvisst på hvilket grunnlag.
jan skøyt seg nok i ræva med denne. vg sier(i en annens sak) at erna sin familie forbereder seg på at hun skal bli høyres neste leder :P
De burde ha forkastet nominasjonen/e til Jan Simonsen
Jeg tror faktisk ikke det er fullstendig usannsynlig at Bush faktisk kan få prisen. Nobelkomiteen har gjort enorme feil tidligere : Kissinger og Peres vant, og de har begge store mengder blod på hendene, som også Bush har. Nå er jo verdensopionen (utenom USA) omtrent enstemmige i fordømmingen av Bush så kjempesannsynlig er det ikke, men likevel fullt mulig.
Husker du kanskje også hvorfor disse mennene vant Don Tomaso? Under litt andre omstendigheter enn det Bush og Blair ble nominert.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Haha, Rambo91 registrerte seg 29. Januar 2004 og ble bannet 3. Februar 2004. Sier litt om personen.

Ny rekord?

At han har hørt om nFF gjennom IvI er bare beklagelig .
Other nominees are varied and include: Pope John Paul II; the European Union to mark its expansion to include former East bloc states; the Salvation Army; former Nazi dictator Adolf Hitler; former Czech president Vaclav Havel; former Yugoslav president Slobodan Milosevic; and Chinese dissidents.
Vis hele sitatet...
Synes de tre første var tåpelige intill jeg leste resten. Dette må vel være henta fra en humorside eller noe sånt, lenken funka ikke her...
Tias: tror fortsatt tisseklump har rekorden, men jeg vet ikke helt.
Bush og Blair kan umulig få den! Det blir som å si at vår venn Osama skulle få en eller annen liknende pris!

Skjønner ikke egentlig hva Paven har gjort for å fortjene den heller!