Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 623
Hei,
Har lyst til å dra til enten colombia eller brazil.
Noen tips,ting jeg burde vite.
Vet at prostitusjon er lovlig i Colombia hvis jeg husker riktig. Usikker om det er noe jeg skal gjøre tviler veldig sterkt at jeg gjør det.

Har lyst til å dra til en av de landene pga kulturen, mat og menneskene.

Hvordan burde ejg sørge for at jeg er trygg?
Hvor lenge burde jeg være der?
Tror jeg mest sannsynlig kommer til å dra alene vet det er større risiko er åpen for å dra emd andre!

Om du har erfaring fra en av de landene gjerne kom med dine tanker!
Takk freaks🥂
Trygg? Alder? kjønn? Er du flåsete når du er ute blandt andre? Lett å oppdage?
Sist endret av ketoDaddy; 5 dager siden kl. 19:32.
Trådstarter
35 9
Sitat av ketoDaddy Vis innlegg
Trygg? Alder? kjønn? Er du flåsete når du er ute blandt andre? Lett å oppdage?
Vis hele sitatet...
Jeg er 21 vurderer å reise senere i livet.
Mann
Resten av det du skrev skjønner jeg ikke noe av sorry😅
Det kommer litt på mye reise/livs erfaring du har, selv har jeg vært i Brasil noen ganger og det gikk fint men snakket meg ut av bullshit situasjoner noen ganger. Har du vurdert Thailand?
Trådstarter
35 9
Sitat av gibbe Vis innlegg
Det kommer litt på mye reise/livs erfaring du har, selv har jeg vært i Brasil noen ganger og det gikk fint men snakket meg ut av bullshit situasjoner noen ganger. Har du vurdert Thailand?
Vis hele sitatet...
Ja samt Filippinene
Jeg var i colombia i desember i fjor. Jeg hadde en bra opplevelse. Folk var ærlige og snille og greie og hjelpsomme. Trur det eneste jeg var borti var en bussjåfør som prøvde seg på å gi meg tilbake 20kr for lite i vekslepenger.

Jeg hadde jo som mange andre litt "fordommer" før jeg kom dit, om at dette er narko-land, og mye kriminalitet. Men merka ikke noe til det jeg værtfall. Haika av og til med random motorsyklister o.l, mot en liten sum som vi ble enige om der og da. Fikk sitte på dit jeg skulle. Ikke noe tull.
Husker spes ene gangen, så sa jeg at jeg bare ville sitte på til sentrum og finne et sted jeg kunne sette meg og ta en øl. Da sa han at han hadde en kompis som dreiv ei sjappe, og så bare kjørte vi uten at jeg nesten rakk å si så mye. Kjente at jeg var litt skeptisk da, hva om han lurer meg i ei felle? Satt klar til å hoppe av sykkelen når han sakka ned i veikryssa liksom. Men joda, kompisen hans hadde ei sjappe, og vi satt der ei hel stund og skravla.

Ble og bitt av en hund en dag, og stakk på sykehus. Fikk all den hjelp jeg trengte, selv om kommunikasjon på engelsk var vanskelig.

Men tror det kommer en del an på hvor i colombia man ferdes. Har sett på UD sine sider at man bør holde seg unna grenseområder mot Venesuela og Equador. Jeg var i en liten by som heter Roldanillo, og området rundt. Omtrent mellom Cali og Medellin.

Det er dårlig mobildekning på bygda der, skal ikke langt utafor byene/tettstedene før du ikke har nett.

Colombia er langt fra det værste landet jeg har vært i.
Sist endret av Sarv_2; 4 dager siden kl. 18:27.