Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1372
Alle med versjon 6.4, 7.1 av Windows Media Player, samt alle med Media Player til Windows XP, bør umiddelbart oppgradere programmet.

Microsoft advarer i en sikkerhets-bulletin om at det er et «kritisk» sikkerhetshull i programmet som i verste fall kan gi andre ubegrenset tilgang til datamaskinen din.

Last ned sikkerhetsoppdatering her

copy+paste fra vgnett
øh, tviler på at den er så bad at en hacker kan infisere pcen din
altså,den er nøyaktig så bad som at en uvedkommende kan kjøre hvilke som helst kommandoer på din maskin.Ergo er den like farlig som de fleste virus og feil og bør tas alvorlig spørr du meg
hørtes litt snodig ut det der... men insta patchen for å være på den sikre sida liksom
tror det bare er noe tull MS har funnet på for å virke helteaktige
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Noen som har en måte å utnytte dette på?
tja... du kan jo legge inn ASM kode i en .asx fil, som da kan kjøres, men det er jo gammelt...
leste denne vg artikkelen tidligere idag.. leste threaden her nå å så at den ikke var nevnt, så her er hvertfall noe "interessant lesestoff".

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4079034
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hmm, hvorfor er jeg ikke overrasket?
Er det noen som vet hvilken 'nettside' det var snakk om (der hvor MS skulle poste disse oppgraderingene sine)?
Dette kan du ordne ved å trykke på "Windows Update" på start menyen din. Da ordner det meste seg selv omtrent. Hvis du ikke finner linken kan du gå inn på denne adressen "" http://v4.windowsupdate.microsoft.com/no/default.asp
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg bruker aldri MediaPlayer lengre, det er det sikreste