Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3002
Om du har shell på netonline.no så finnes det en liten bugg der.
om du stikker til /home/users .
der har du tilgang til og lese andres hjemme kataloger, som feks stikk til en brukers .muh og les muhrc fila og kobl deg inn på muhen hans/hennes. du kan også endre user fila til eggdroppen hans/hennes og adde deg
▼ ... over en uke senere ... ▼
hvis dette faktisk funker, så hadde jeg startet og stille tvil på om jeg faktisk brukte pengene mine rett (på et netonline shell)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hm. ettersom jeg nesten bør smiske med disse karene fordi jeg skal flytte inn i huset deres, så tror jeg at jeg skal være den som sladdrer
nso: du trenger ikke å ta deg bryet, jeg sladra dagen etter det ble postet på forumet her

det ble faktisk ikke funnet noen feil. iflg. teknisk ansvarlig.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kjedelig dere a :=)
dette problemet er ikke sjelden nesten alle sånne steder har sånne problemer
eh, det vil jeg nok si imot ja. da bør du se over shellvalgene dine litt bedre..

hvis ikke security er prioritet nr 1 hos dem, er det kanskje best å se etter shell ett annet sted?

se forøvrig http://www.shellreview.com/
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Eventuelt shells.no
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
som om NOEN av de shellreview-sidene er upartisk da.. tvers igjennom korrupte alle som en..

eksempelvis.. shells.no er hosta av linuxnation (som forøvrig ER den beste shell-leverandøren ) og shellreview.com er hosta av skall.no hvis jeg ikke husker feil
Opprinnelig postet av nso
som om NOEN av de shellreview-sidene er upartisk da.. tvers igjennom korrupte alle som en..

eksempelvis.. shells.no er hosta av linuxnation (som forøvrig ER den beste shell-leverandøren ) og shellreview.com er hosta av skall.no hvis jeg ikke husker feil
Vis hele sitatet...
men der har du hvertfall en pekepinn ville jeg mene.. og norske shellevrandører holder man seg somregel unna uansett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av reallife
dette problemet er ikke sjelden nesten alle sånne steder har sånne problemer
Vis hele sitatet...
øøø nei? Bruker1 har vanligvis ikke tilgang til og lese home mappen til bruker2 som default. Hvertfall ikke skrivetilgang, så du tar feil
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
han ene i netonline sitter vedisden av meg akkurat nå, jeg leste den øverste posten her høyt og det han sa var "hah, in your dreams"
dumme brukere som endrer chmod er ikke deres problem
Opprinnelig postet av nso

dumme brukere som endrer chmod er ikke deres problem
Vis hele sitatet...
sant som det er sagt, er ikke admin sine feil at brukere selv ikke gjør sine ting skikkelig