Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 30610
Cannabis, verdenst best likte ugress. Denne planten har vært brukt i tusenvis av år, og det finnes uendelig mange kreative måter å innta planten på, enten det er i form av å røyke planten rett ifra stilken, eller å innta den i form av hasj, olje, spray, i mat, på bong, vaporizer, eller som hasjsprøyte rett i blodet (Nei). Nylig kom jeg over en oppskrift på cannabiskapsler som grep interessen. Cannabiskapsler er akkurat hva det høres ut som, nemlig kapsler fylt med cannabis.

Så da satt jeg her en dag da, uten noe særlig å gjøre og med en del hasj liggende. Dro ut på en innkjøpsrunde, og tanken slo meg at jeg skulle dokumentere prosessen. Dette er første forsøk, så det kan helst sikkert forbedres, men dette er altså slik jeg gjorde det.
For å gjenomføre trengs følgende produkter:

Cocosa Extra Virgin Coconut Oil. 500ml av denne koster rundt 200 kroner og kan kjøpes i de fleste helsekostbutikker rundt om i landet. Kokosnøttolje holder veldig godt på THC, og anbefales over vanlig smør eller olje om du skal få god effekt. Nå lurer du kanskje på hvorfor jeg betalte 200 kroner for et glass med fett, og min tankegang her er at når cannabis er såpass dyrt, så er det like greit å investere en del i olje så du får mest mulig ut av cannabisen.
http://www.tentaclehaven.com/cannakapsler/2.png

Du trenger også en vekt for å måle opp ingrediensene. Jeg tok det på øyemål i mangel på skikkelig vekt, men ratio er rundt 10 gram kokosolje per gram med cannabis.

Selve kapslene kan kjøpes på helsekostbutikker. Det koster rundt 30 kroner for 60 stk. Ikke gjør den feilen at du går på apoteket for å kjøpe disse, for der skal de nemlig ha 250 kroner for akkurat de samme kapslene.
Til slutt trenger du en sprøyte. Jeg kjøpte en 10ml sprøyte på apoteket for 5 kr. Denne er til å fylle kapslene.

http://www.tentaclehaven.com/cannakapsler/1.png

Startet med å varme opp kokosoljen i et vannbad. På min ovn har jeg innstillinger mellom 1 og 6. Satte ovnen på 4 og hadde oljen oppi den innerste kjelen som vist på bildet.

http://www.tentaclehaven.com/cannakapsler/4.png

Når oljen var smeltet og blitt klar hadde jeg oppi hasjen. Smuldret den så godt jeg kunne og rørte den ut i oljen med en skje. Når alt la seg fint på bunn som en gjennomsiktig brun blanding satte jeg på lokket og lot hele blandingen stå på komfyren i litt over en time. Den trenger å stå såpass lenge for at mest mulig av cannabisen skal løse seg opp i oljen. Pass på å justere varmen om det blir for varmt. Vi vil ikke at den hellige cannabisen skal fordampe.
Etter en time hadde passert helte jeg oljeblandingen over i en liten skål for avkjøling. For høy varme smelter nemlig kapselen den skal oppi.

http://www.tentaclehaven.com/cannakapsler/7.png


Når oljeblandingen har kjølt seg ned nok er det på tide å fylle kapslene. Dette gjøres enkelt ved å fylle sprøyten med oljeblandingen og fylle opp kapslene. Fra 2 gram cannabis og 20 gram olje fikk jeg 32 kapsler.

http://www.tentaclehaven.com/cannakapsler/8.png

Kan melde om at disse kapslene virkelig sparker. Det tar litt tid før effekten kommer på, som det gjerne gjør ved oralt inntak, men herregud for noe futt det var i dem. Hele moroa varte i rundt 4-6 timer.

Håper det smaker
Har tenkt på dette flere ganger, genialt Hvor mange kapsler spiste du for å få den moroa på rundt 4-6 timer?
Det er som de sier, veien er ikke lang fra cannabis til piller...
Sitat av frø Vis innlegg
Har tenkt på dette flere ganger, genialt Hvor mange kapsler spiste du for å få den moroa på rundt 4-6 timer?
Vis hele sitatet...
Jeg tok 2 stk og tenkte det skulle bli en fin liten bakgrunnsbuzz. Dette er definitivt den mest økonomiske måten jeg har vært borti for å innta cannabis til dags dato.
Det her skal definitivt prøves ut.

Må ned på helsekosten en tur så er vi i gang. Har samme olje stående i kjøkkenskapet. Kvaliteten på varen du sitter med bestemmer selvfølgelig mye av styrken på kapslene, men hvor mange inntok du? Det er ikke store greiene det er snakk på siden det er 32 kapsler fordelt på 2 gram.

Fikk fatt på tidenes for min del her om dagen, så 2 gram skal vi klare avse for litt "Kappsling"

http://imageshack.us/a/img713/1356/x4h9.jpg
Sist endret av dØlLe dØcK; 19. november 2013 kl. 17:16.
Sitat av j1123 Vis innlegg
Det er som de sier, veien er ikke lang fra cannabis til piller...
Vis hele sitatet...
Vil nå ikke akkurat kalle dette for piller. Det er gelatinkapsler fyllt med cannabisolje, og er egentlig ikke spesielt annerledes enn å innta det gjennom f.eks brownies. Dette kan være en ganske praktisk måte å få i seg thc på hvis en skal ut på noe hvor andre metoder ikke egner seg.

Interessant post! Har aldri hørt om at kokosolje er bedre enn melange ol, men det skal absolutt testes da jeg har ei krukke med samme greia liggende.
Sitat av dØlLe dØcK Vis innlegg
Kvaliteten på varen du sitter med bestemmer selvfølgelig mye av styrken på kapslene, men hvor mange inntok du? Det er ikke store greiene det er snakk på siden det er 32 kapsler fordelt på 2 gram.
Vis hele sitatet...
Som nevnt over, jeg tok 2 kapsler. Hasjen er noe av det bedre jeg har hatt på lenge, så har du ikke prima hasj vil jeg anbefale å øke mengden til 3 eller kanskje til og med 4 gram.
Sist endret av Detectable; 19. november 2013 kl. 17:40.
Funker med grønt også?
Selvsagt, det er bare en lengre og vanskeligere prosess å få virkestoffene ut av det grønne og inn i oljen.
Ja det vil fungere. Ville nok gått for å la oljemiksturen surre en ekstra halvtime i gryta om du bruker grønt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Selvsagt, det er bare en lengre og vanskeligere prosess å få virkestoffene ut av det grønne og inn i oljen.
Vis hele sitatet...
Hvor finner jeg fremgangsmåten på grønt?
Hater å røyke, men får bare tak i grønt her :-/
Hvorfor hater du det? Hva med å invistere i en vape?
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Hvorfor hater du det? Hva med å invistere i en vape?
Vis hele sitatet...
Fordi det er ubehagelig, stinker og varer ikke like lenge som når du spiser det.
Har vape, men en billig en, gidder ikke å invistere en i det når jeg kan spise istedenfor.
Er dette forresten slike kapsler man kan dra fra hverandre, altså to-delt?
Sist endret av TylerDurden; 20. februar 2014 kl. 20:08.
Det er todelte kapsler når de skal fylles, men så fort kokosfettet størkner vil de klistres sammen. For grønt kan du bruke akkurat samme oppskrift. Ville nok kanskje økt mengden cannabis i forhold til fett.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Det er todelte kapsler når de skal fylles, men så fort kokosfettet størkner vil de klistres sammen. For grønt kan du bruke akkurat samme oppskrift. Ville nok kanskje økt mengden cannabis i forhold til fett.
Vis hele sitatet...
Trodde at kapslene gikk i oppløsning når de ble våte, men dersom de ikke gjør det så er det supert da jeg har mange slike!

Har du selv prøvd med grønt?
Sist endret av TylerDurden; 21. februar 2014 kl. 13:14.
De går i oppløsning i kontakt med vann. Men siden det ikke er vann de skal fylles med, men fett, så vil det gå greit. Har bare prøvd de med brunt men jeg ser ingen grunn til at det ikke skal fungere like bra med grønt.
Fantastisk! Dette skal jeg teste ut når muligheten byr seg. Interessant guide trådstarter.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
for de som vil spare litt penger og har tid til å vente en uke, kan kokosolje kjøpes billigere på iherb..

http://www.iherb.com/Kevala-Organic-...7&sr=null&ic=3

rundt 60-70kr ink. frakt.
Har du testa hvordan det er å lagre disse over lengre tid? Du sier de ikke blir ødelagte pga at det er fett og ikke veske som er i de, men holder de over lengre tid og?
Tja, kokosfett skal holde seg ganske lenge. Har hatt de liggende i opptil en måned på det meste men er sikker på at de kan vare mye lenger og.
Supert Lurer også litt på, hvorfor bruker du så dyr kokosolje? Vet de selges for en mye lavere pris på sånne asiabutikker osv.. Men kanskje du har prøvd det og funnet ut at det ikke funker så bra?
Det er det en veldig god grunn for. Jeg er en latsabb som ikke orket å fly byen rundt for å finne billigere kokosolje
Ja stusset på prisen da jeg kjøpte 500g i Sverige nettopp for 29 kronor
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvor finner jeg fremgangsmåten på grønt?
Hater å røyke, men får bare tak i grønt her :-/
Vis hele sitatet...
Du min gode mann har ett luksusproblem
Sliter tidvis med å få tak i grønt her, og det er det som foretrekkes av meg ialletjall.
Kapsler fåes billig på ebay for dere som ikke gidder å gå i butikken.
Parkettetterligning
Det er vel bare å grinde det skikkelig for så å la det trekke litt lenger. Går utifra at det skal gå. Må legge til at jeg ikke har prøvd noen av delene.
Tenkte jeg skulle prøve meg på dette idag , hvor høy varme brukte du? Komfyren min viser ikke temperaturer men har jo disse tallene fra 1-6, hva ville du brukt?
Vet ikke. Jeg brukte vannbad, så det skal ikke ha så mye å si hva du har så lenge ikke vannet når kokepunktet. Du vil ikke ha for høy temperatur pga fordampning, men samtidig trekker THC'en mye bedre inn i olja om du har det forholdsvis varmt.

Kom med en oppdatering når du har prøvd
Sist endret av Detectable; 24. februar 2014 kl. 16:04.
Sitter her nå da, poppa 3 av disse kapslene og er relativt skuffet, men jeg tror jeg bomma på ratioen og lagde de for svake, føler definitivt en funk men den er ikke stor nok, har gått litt over 1 time nå.

Så, det ble egentlig ikke noen konstruktiv tilbakemelding å få fra meg, blir nødt til å gjøre de sterkere, samt røyke mindre til vanlig ta jeg tipper jeg er ganske bra innrøykt nå.

Dessuten så brukte jeg pot som bare er et par hakk over standarden, og jeg lot det kanskje ikke trekke lenge nok. Uansett jeg ser potensialet i dette tar jeg et par til så blir det nok litt funk
Det var kjedelig å høre. Lyst til å fortelle litt om prosessen din? Hvor lenge du lot det trekke og slikt?
Sist endret av Detectable; 25. februar 2014 kl. 14:57.
Åja, det kan jeg selvsagt, prosessen min var omtrent den samme som din, bortsett fra at jeg bare testa på 0.5 med decent pot, jeg lot det trekke i nøyaktig en time, i ettertid så leser jeg jo i denne tråden at pot kanskje tar enda lengre tid. Så burde definitivt latt det stå lengre.

Ratioen min ble litt kjip i mangel på vekt (kamerat låner min) så jeg fikk fylt 13 kapsler på 0.5g. Sier seg selv at de ble svake. Men nå som jeg har tatt 5 av disse greiene så skal jeg si meg enig i at det er ganske god funk i dem

Så har du jo den faktoren at jeg også var dagligstoner, og en bortskjemt en sådan, hatt bra tilgang på både bra pot og kjempefin brun, typ White widow/blomstermarokk.

Så det har nok med doseringa og min egen toleranse å gjøre mest av alt. Jeg er ikke under noen tvil på at denne metoden kan være genial.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Faen, det begynte å koke for meg. Håper ikke det er merkbart med THC som fordampet.
Det kan fosskoke uten at noe THC fordamper, vann går ikke over 100 grader under normale omstendigheter. Får du oljen/smøret til å koke derimot, så er det litt verre.
Sist endret av Snilepisk; 5. mars 2014 kl. 20:35.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lukter dette? tenker på prosessen hvor hasjen blir smeltet inn i oljen
Hasjen blir ikke smeltet inn i oljen, man skiller plantematerialet og oljene i hasjen, som er virkestoffene. Og ja, dette kommer nok til å lukte både hasj og isopropanol/hjemmebrent.
Free Yourself
Chakra's Avatar
7 11
Heftig, aldri blitt så skækk før, har røyka i 7 år. Brukte 2g med ekstremt bra kief, blanda ut med 20g kokosolje som det stod her. Jeg fikk 36 kapsler ut av det. Tok 20 stykker på rappen, går jo ikke ann å ta overdose så why not, og fy. faen.
Det kicka inn etter ca. en halvtime og "peeken" var vel på rundt 2 timer.
Ble liggende på sofaen og klarte ikke å skille mellom virkelighet og hva som var i hodet mitt. Prøvde å gå lit rundt i huset, men jeg hadde null balanse og jeg var 90% døv og blind. Føltes ut som jeg hadde propper i øra, og hørte masse rare lyder som bare foregikk inne i hodet mitt. Når det kommer til synet mitt, så var alt jeg kunne se gule og lilla firkanter som flimra i ett slags tunnelsyn foran meg, kunne ikke se noe av den virkelige verden.. fikk noia for at jeg skulle bli blind/hadde blitt blind.
Men etter en stund så begynte det å gå over, og jeg hadde bare den mest insane deilige highen resten av dagen, før jeg sovna hardt og lenge.

[COLOR="Red"]ANBEFALES[/COLOR]. Tusen hjertlig takk for guiden.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ja, har brukt den før.
Sitat av Cityreefer Vis innlegg
Har du testa hvordan det er å lagre disse over lengre tid? Du sier de ikke blir ødelagte pga at det er fett og ikke veske som er i de, men holder de over lengre tid og?
Vis hele sitatet...

Har lest at det er med brunt/grønt som med det meste av planter/matvarer. Det er oksidering som tar knekken på virkestoffene. Altså oksygen.

I tidligere tider brukte de alt fra saltlake til honning for å sikre god lagringsevne. Fortsatt så brukes metoden på feks andeconfeit. Som er andelår lagret i andefett. Fett "hermetiserer" eller kapsler inn andelåret.

Tenker det blir det samme med THC. Når THC trekkes inn i oljen også sprøytes inn i kapslene så vil jo kokosoljen stivne og kapslene vil også hindre oksidering. Vil du gå ennå ett hakk mer ekstremt så kan du jo vakuumpakke kapslene i små poser og fryse de. Så tar du bare opp en "partypose" fra fryseren når lysten på gøy melder seg.

Mener å ha lest at frysing alene kan gjøre HTC holdbar i et par år. Så her er det bare å være kreativ og mekke "partyposer".

Sliten etter jobb på fredag? Ta deg et par kapsler fra frysa og svelg før du mekker middag. Drikk og svelg og trivelig helg.
Takk for inspirasjonen. Skal garantert prøves ut
Jeg fatter ikke hvorfor dere kjøper noe i helsekostbutikker, det er jo ran!
De fleste asiatiske butikker har tilsvarende til 1/3 av prisen, og tro meg de funker!
Jeg lurer på om man er nødt å bruke 10g olje på 1g produkt? Jeg tenker; er det mulig å lage mer potente kapsler? Eller vil det bli bortkast av produkt/funk?

Etter denne oppskrigten er 10g fett + 2g produkt = 32kapsler som inneholder 0.0625g pr kapsel.
Dette virker lite, til og med til oralt bruk.
Sist endret av WayGone; 7. juni 2014 kl. 19:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Jeg lurer på om man er nødt å bruke 10g olje på 1g produkt? Jeg tenker; er det mulig å lage mer potente kapsler? Eller vil det bli bortkast av produkt/funk?

Etter denne oppskrigten er 10g fett + 2g produkt = 32kapsler som inneholder 0.0625g pr kapsel.
Dette virker lite, til og med til oralt bruk.
Vis hele sitatet...
Fettet du bruker kan ikke holde på uendelige mengder thc. Det er et punkt der tetrahydrocannabinolen ikke binder seg til fettet mer, og biotilgjengligheten synker igjen, noe som igjen vil gi mindre rus for pengene.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Fettet du bruker kan ikke holde på uendelige mengder thc.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg lurte på.
Er 10g. pr. g. den minste verdien som er optimal for miksturen, for å få mest potent kapsel?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om man røyker daglig så kan man glemme kapsler, har laget det ved et par anledninger og med gode varer, skuffende og bortkastet....
Sitat av HvittPulver Vis innlegg
Om man røyker daglig så kan man glemme kapsler, har laget det ved et par anledninger og med gode varer, skuffende og bortkastet....
Vis hele sitatet...
Du må jo tenke på at der et individuelt med rusvirkning, hva vedkommende skal bruke det til, og hva man tåler. Noen vil kanskje ikke ha røyk i lungene sine, andre vil kanskje bruke det til å slutte med weed, noen bruker det som medisin for kreftpasienter. Kan nevne en god del fler bruksområder, men skulle få frem et poeng, ikke lage ei liste. Det er kanskje bortkastet for deg, men ikke nødvendigvis for alle.
Sist endret av Relevant; 17. juni 2014 kl. 23:57.
Sitat av Chakra Vis innlegg
Heftig, aldri blitt så skækk før, har røyka i 7 år. Brukte 2g med ekstremt bra kief, blanda ut med 20g kokosolje som det stod her. Jeg fikk 36 kapsler ut av det. Tok 20 stykker på rappen, går jo ikke ann å ta overdose så why not, og fy. faen.
Det kicka inn etter ca. en halvtime og "peeken" var vel på rundt 2 timer.
Ble liggende på sofaen og klarte ikke å skille mellom virkelighet og hva som var i hodet mitt. Prøvde å gå lit rundt i huset, men jeg hadde null balanse og jeg var 90% døv og blind. Føltes ut som jeg hadde propper i øra, og hørte masse rare lyder som bare foregikk inne i hodet mitt. Når det kommer til synet mitt, så var alt jeg kunne se gule og lilla firkanter som flimra i ett slags tunnelsyn foran meg, kunne ikke se noe av den virkelige verden.. fikk noia for at jeg skulle bli blind/hadde blitt blind.
Men etter en stund så begynte det å gå over, og jeg hadde bare den mest insane deilige highen resten av dagen, før jeg sovna hardt og lenge.

[COLOR="Red"]ANBEFALES[/COLOR]. Tusen hjertlig takk for guiden.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for god tilbakemelding. Godt å høre at du setter pris på de

Apropo mengde så går det helt sikkert veldig fint å øke mengden cannabis i forhold til fett. Jeg har ikke eksperimentert så veldig med det men om noen her prøver høyere mengder så gjerne informer om dette i tråden så andre også kan se det
▼ ... over en måned senere ... ▼
Lagde det igjen, men tilsatte ren piperine i blandingen. Jeg spiste en moden mango, drakk 100% ren grapefruktjuice og tok 200 mg Ginkgo Biloba og 500 mg 5-HTP. Daaamn! Dette sparket mye mer enn før, kjappere, mer intenst og lengere varighet.

Ikke at jeg oppfordrer noen til å prøve, men dersom du skal så Google alle ingrediensene hver for seg, så søk sammen med "cannabis" (eks. "cannabis 5-HTP"). Noen av ingrediensene kan være farlige for enkelte, spesielt om du tar medisiner fra før!
Sist endret av TylerDurden; 13. august 2014 kl. 23:14.
Er ikke mango en myte (og dersom den ikke er det er humle billigere med samme virkestoff)? Grapefruit skal da ikke ha noen effekt? 5-HTP er også omstridt...
Grunnen til jeg anbefalte å Google er at det er veldig omstridte diskusjoner om det, og jeg gidder ikke begynne å diskutere det her. Jeg selv tar ingen skade av urtene og fruktene er jo bare deilige, så jeg tok bare alt uansett.

Dere kan jo selv teste med litt av frukten, som bare er sunn i moderate mengder ;-)

Men vær nøye med piperine dosering, jeg tok for mye og ble plaget av noe magesmerter.
Sist endret av TylerDurden; 13. august 2014 kl. 23:47.