Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2985
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Halla

Noen som har anbefalinger på gode bøker om graffiti? Kan egentlig være alt innen graffiti, roman, bildebok, faktabok, anything!

På forhånd, takk!
Gategallerier kan vell være verdt å nevne.
Jeg har DENNE og kan fortsatt sette meg ned å titte i den fra tid til annen.
Sitat av Knarq Vis innlegg
Gategallerier kan vell være verdt å nevne.
Vis hele sitatet...
Denne er et must.


I tillegg kan jeg anbefale boken Oslo Graffiti, som er en tjukk bildebok med 500 sider eller noe slikt, med bilder fra Oslos vegger og t-baner fra 1984 og frem til 2009 eller noe slikt. Veldig spennende å se stilutviklingen, og det er garantert mange piecer du aldri har sett før. Boken kan lånes hos deichmanske bibliotek.
Sist endret av BirkirBjarnason; 26. april 2013 kl. 17:29.
Oslo Graffiti 1984 - 2008 er et must. Vet ikke om det er flere eksemplarer igjen, da det kun ble trykket opp 500 stk. Men du kan høre med Oslo farge & tusj som ligger på Carl br. i Oslo.
Jeg kan også anbefale Kaos - Vandals in Motion der Kaos, en svensk graffitilegende fortelle sin historie.
Som 3RD sa. Oslo Graffiti 1984 - 2008, er et must.
Wizard Of Oz
Empog's Avatar
6 0
Subway Art anbefales på det sterkeste!
Subway Art. Den hører hjemme i enhver writer's bokhylle.
Og så synes jeg Graff Wars er totalt awesome.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Den absolutt feteste boka jeg eier om graffiti/streetart (det har blitt endel etterhvert);

http://www.amazon.com/Street-Sketchb...8144444&sr=8-1

Haugevis av kule skisser og piecer. En fantastisk fin bok jeg som regel bare måper av hver gang jeg titter i.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Eller kanskje "banksy" og "street arr Norway"...!