Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1681
Jeg skal kjøpe meg en brukt Xbox men har levd i en verden med Playstation tidligere så har lite kjennskap til konsollen.

Hvis jeg kjøper en brukt maskin, kan jeg da formatere den og "gjenopprette til fabrikkinnstillinger" uten at det finnes spor av den forrige eier/bruker?

Jeg ser også at det finnes 3 basic typer 360'er. Den eldste som er hvit uten HDMI, den hvite med kompositt òg HDMI, og de nyeste som er svarte.
Hvilke av disse er best? Jeg vet at man får HD gjennom kompositt så det er ikke noe problem. Det jeg derimot lurer på er faren for RROD og garantitid?! Hvis du er en xbox-gutt; hvilken ville du kjøpt? Er det større sjangs for RROD på de hvite enn på de svarte?

..eller; hva mer bør en være oppmerksom på når man kjøper brukt Xbox?

Hjertelig takk!
Ja det skal gå ann å gjenopprette xbox når du har kjøpt den brukt. Og den svarte slim modellen er best egentlig ikke forskjell på de annet enn at slim er mindre, har større HDD og bråker mindre
btw hvis du vil kan du kjøpe min xbox (slim) har nesten ikke brukt den kan gi deg mer info på PM hvis du er inntresert
jeg kjøpte akkurat (1mnd siden) den nyeste xBoxen, pass på at du har en stor hardisk. Bråker "litt" om du ikke innstallerer spillene på hardisken.
Også bør du kjøpe xBox Live fra cdon.com, der er det billigt :P
Sist endret av Vod0; 4. mars 2012 kl. 18:57.
jeg selger en med spill og utstyr jeg.. PM meg så kan jeg fortelle litt om den og sånt!

Og om jeg skulle kjøpt en, som jeg en gang gjorde. Gå for Xbox 360 Slim. den er ny, mer stabil og har innebygget WiFi. har composite og HDMI
Sist endret av LarsHalal; 4. mars 2012 kl. 19:19.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Ja det skal gå ann å gjenopprette xbox når du har kjøpt den brukt. Og den svarte slim modellen er best egentlig ikke forskjell på de annet enn at slim er mindre, har større HDD og bråker mindre
Vis hele sitatet...
Innebygget Wi-fi har den også.
Wintrade's Avatar
Trådstarter
Ok, så forskjellen er ikke så veldig stor altså. Tror det kan være greit å ha en av de nyere typen da siden RROD kan fikses ved å bytte den inn i ny så lenge garantitiden ikke er utløpt.

Jeg er interessert i dere som vil selge, men jeg er ikke interessert i noe som koster over 1.500,- (inkl. frakt). Dette fordi det koster 1.500,- med en helt ny en i butikken.

Send meg gjerne en PM om det skulle være interessant å selge til meg.
Jeg så 250gb 360 slim til 1298,- på Spaceworld sist uke. 798,- for 4gb. Du må betale fullpris i butikk (+500 kr), men Microsoft kjører en cashback kampanje hvor de refunderer 500kr når du sender inn ett skjema Tror tilbudet varte til slutten av måneden.
Anbefaler ihvertfall slimmen, den er musestille i forhold til de gamle monstrene.
Du får også 500kroner tilbake om du kjøper helt ny denne mnd
http://www.xbox.com/nb-NO/moneyback_nb-NO
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg hadde kjøpt dn nyeste, eller hvertfall en av "slim" modellene, da er RROD lite sannsynlig at det forekommer

Den er også mest stille
Wintrade's Avatar
Trådstarter
Takk for all hjelpen folkens.
Er derimot ikke noen fan av dette med cashbacks. Her må ALLE kriterier innfris og konseptet er bygget opp rundt å tilby rabatter, MEN du må både ditt og datt (liten skrift). Hehe.
I tillegg ønsker jeg 2 kontroller og gjerne et spill eller 3 på kjøpet. Velger heller da å gå for en brukt slim - som er mindre utsatt for RROD og bråker mindre
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Good go! Jeg elsker min "gamle" slim. sørg for den med harddisk og ikke flash minne på 4GB da :P