Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1026
Jeg er på jakt etter et spill som har stort fokus rettet mot multiplayer, og gjerne ett spill hvor det kan være litt "stas" å være god. Helst noe som er litt mainstream med mange spillere og communities.

FPS eller strategy er ett fett.
Kan nevne noen spill som jeg har vært helt forelsket i tidligere, cs1.6 samt WoW (pga arenapvp stortsett), wc3, red alert 2 og League of legends til en hvis grad.

Har vurdert Starcraft2, men er jeg litt sent ute?? Å gå tilbake til WoW har jeg også vurdert men tror nok det hadde blitt ganske tamt, mistet litt av "flammen" når Cataclysm kom desverre.

Noen som kan si noe i forhold til hvor mye liv det er i Starcraft2 den dag i dag, eventuelt komme med anbefalinger til andre spill? Er på utkikk etter et spill jeg kan nerde en stund hvor det som er mest avgjørende er ferdigheten til spilleren. Gleder meg forresten mye til BF3, tror det kan bli gøy (synd det ikke kommer tidligere) :/ Takk for alle svar.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Det er fremdeles masse liv i SC2, og det vil sannsynligvis forsette å være det i tiden fremmover grunnet de to kommende utvidelsespakkene. Så der har du muligheten til å hoppe på. Innenfor FPS vil jeg anbefale Team Fortress 2 (Som nå har blitt gratis på steam) Battlefield 2 og Battlefield Bad Company 2.
Mw2, Black ops og TF2!
Trådstarter
Ikke dumme forslag. Har allerede BlackOps og det er gøy det, har forsåvidt ikke kjøpt noe DLC til det (kanskje det er derfor det virker som om det er lite aktivitet?:s)

Awesome å høre at det enda er liv i SC2 tep0sen, det ser ganske fett ut! Men det har jo vært ute på markedet en liten stund allerede og jeg har ikke spilt Starcraft 1 heller. Hvordan er spillet å sette seg inn i? Tenker kanskje at skillnivået har blitt ganske høyt og at det vil ta en stund før man kan konkurere og ikke bli helt overkjørt? Bare regn spekulasjon tho. Hvis jeg kjøper spillet, noe som ser mer og mer sannsynlig ut, har du noen forslag til hvordan jeg burde starte for å catch up fort? (Om du spiller selv da, naturligvis) XD
Hvordan du burde catche opp er ved å se en haug med replays, lære builds og spille masse!
det er forskjellige ligaer på sc2 (viss du ikke visste det) og det er mange i de lavere ligaer som ALDRI blir gode i spillet viss du finner ut hvordan du skal spille, så kan du vinne noen matcher etter noen få timer
BTW IKKE VELG TERRAN! det er bare n00b!

Edit:
søl på day9 han har mange tutorials om hvordan du blir bedre/begynner med starcraft

søk* titegn
Age of Mythology & The Titans. PM meg på Freak for kamp!
er et ganske bra å starte med starcraft 2 nå.. s2 har akkorat slutta å s3 starter om en uke!

team liquid er et veldig kjent starcraft 2 lag å siden demmes er en av de beste comunitysidene.. de linker til progamers, kommende tuneringer og siste nytt ofc:P

om du vil se no tuneringer vil jeg også tipse om MLG og GSL!

GSL: http://www.gomtv.net/
MLG: http://pro.majorleaguegaming.com/competitions/16

et tips til om du skal starte å spille er vel vertfal å bli flink til å bruke hotkeys(også på bygninger). får du en god makro er du allerede et hakk forran de fleste bronze spillerne

sorry for dårlig skrivd og mye stavefeil! dysleksi + veldig trøtt er en dårlig mix
Trådstarter
Success!
You’ve successfully activated StarCraft II: Wings of Liberty.

^ klar til krig! Gardiner trukket for, dørene låst, lyset av, pizza i ovn og øl i coolern. GRRR
Tusen takk for starter tips anmarix og miss-bruk. Er allerede någelunde kjent med bruk av makroer i den type spill, så har jo som du sier en fordel der.

Peace
Svett som faen.
Counter Strike 1,6 and Source always in my <3
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Herlig! Velkommen til det absolutt beste communityet innen gaming. Siden du er ny innen starcraft er det noen sider og personer jeg må henvise deg til. Forresten ikke hør på fyren over her som sier at terran er noob, alle racene har hver sine utfordringer og restrictions, og er godt balansert. Velg den racen du vil

Sider du burde sjekke ut:

Team liquid - Her henger bla. Amerikas beste spillere, LiquidHuk, IdrA osv, ett fantastisk community som du kommer til å lære masse av. Ville tatt en tur innom "streams" og se på hvordan de virkelig gode spiller. Du kan plukke opp mange gode strategier og triks fra de beste som du kan implementere i ditt eget gameplay.

Day9.tv Vi snakker starcraft's Ghandi, Jesus om ikke Gud. Sean Plott aka Day[9] er en proffesjonell sc2 spiller (tidligere BW spiller) Som alle dager, bortsett fra i helgene om jeg ikke tar helt feil, har noe som kalles Day[9] daily's. Dette er 1-1,5 times lange liveshow hvor han snakker om forskjellige strategier, builds osv. Han hjelper deg rett og slett til å bli en bedre spiller. Kudos til Day!

I tilegg er det en haug av casters, eller kommentatorer på Youtube, jeg har noen personlige favoritter, men velgerå kun poste en her. HuskyStarcraft er nok ikke like proffesjonell som f.eks Day[9], men treffer et stort publikum med sine humoristiske kommentarer, munndiarè og overbevisende engasjement. Anbefalt på det sterkeste!

Til slutt vil jeg anbefale deg å ta en titt på GomTV Denne siden poster VOD's og direkte sendinger fra GSL (Global starcraft 2 League). Dette er vel det absolutt høyeste nivået innen starcraft og de beste av de beste møter hverandre i episke matcher. Skal si deg at det har blitt mange lange netter med popcorn og skriking foran skjermen Husk at GSL inneholder spillere fra hele verden, men det er som regel koreanerne som dominerer. Starcraft er en sport på lik linje med fotball og basket der nede!

Håper dette var en grei introduksjon til stracraft universet, GL HF!
Sist endret av LesPaul; 21. juli 2011 kl. 12:08.
Minecraft er jo en ting. Bygge akkuratbhva dunilog slikt :P
Om du begynner med minecraft så bør du skjekle thprcraft.no.
Trådstarter
LesPaul, u the man!
Ikke bli sint om jeg sender deg en pm på et eller annet tidspunkt, skulle jeg noen gang havne i nød!
Why so serious?
StarCraft 2 er vell det spillet med den beste og mest seriøse multiplayeren. Folk som lever av å spille det! Turneringer nesten hver dag på esl.eu, der du kan vinne cash. Og mange andre store turneringer ute i Europa og resten av verden.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Den er grei vet du robz, mine ferdigheter innen spillet er rimelig begrenset, men begnner å kunne rimelig mye om Pro scenen, builds, communities ol.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Add meg på starcraft.
Bomba 979.

Kan være med å spille litt fra tid til annen.
Trådstarter
Addet deg nå Bombasa!
Har spilt nesten konstant siden jeg kjøpte spillet nå haha, helt rått spill. Sett noen videoer av day9.tv og ett par av Huskystarcraft også.

Spiller Terran like a baws. siege tanks + marines + noen flyvende tepper som kan bli udødelige(sender de i bakhold for å fuck up resourcen demmes) = win! : D
APB: All Points Bulletin må jo også nevnes MMORPG, fps skytespill, du kan vel sammenligne det med GTA ell. bare det er online.
Prøv å samle en liten vennegjeng å begynn, det er ikke det samme å spille alene
sist men ikke minst det er jo gratis
Heroes of Newerth burde du teste hvis du har spilt en del LoL.
Trådstarter
Har prøvd å søke litt rundt, men har hatt lite hell :S
Noen som vet om noen sider hvor det går an å laste ned starcraft2 replays fra pro`s?

commentary osv er jo nice, men får ikke se alle detaljene man kanskje trenger for å bruke strategiene
effektivt:/

Tusen takk