Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1102
Hei, jeg er nå 22 år, og jeg begynte vel med design av ting fra jeg var liten, men har holdt på med en del PS og div andre redigerings (2D) bilder. Men er blitt mer bitt av 3d modulasjonsdelen og animeringen.

Drømmen hadde vært å kunne lage scener og animere til f.eks spill/film.

Jeg bruker nå for det meste Blender (brukt før) og Bryce 3d (brukt før) DaZ 3d (nytt, men spennende)

Men alle overnevnte er vanskelige å bruke, siden jeg ikke kjenner til 3d modulasjonsspråket så godt enda, mye ukjent og vanskelig stoff å få inn.

Er det noen forenklede 3d modulasjonprogrammer, men som samtidig kan redndre opp syk kvalitet på frames/bilder ?

Takk på forhånd.

Kun svar on topic please
Hei! Hva vil du egentlig lære? Animering, modelering eller rendering? Det finnes ingen magiske programmer som gjør alt med et tastetrykk. Det er en meget lang prosess fra konsept til ferdig spill/film. Vil du lære animering anbefaler jeg deg at du skaffer Autodesk Maya, eller en annen god 3D-pakke og laster ned en gratis karakter-rigg fra f.eks highend3D.

Og btw. Modulasjon har ingenting med 3D å gjøre!
Kan jo alltid søke litt på YouTube etter noen filmer som lærer deg og bruke litt mere i programmene?
Trådstarter
11 0
Sitat av Damio Vis innlegg
Hei! Hva vil du egentlig lære? Animering, modelering eller rendering? Det finnes ingen magiske programmer som gjør alt med et tastetrykk. Det er en meget lang prosess fra konsept til ferdig spill/film. Vil du lære animering anbefaler jeg deg at du skaffer Autodesk Maya, eller en annen god 3D-pakke og laster ned en gratis karakter-rigg fra f.eks highend3D.

Og btw. Modulasjon har ingenting med 3D å gjøre!
Vis hele sitatet...
Takk for et godt svar på et kanskje vanskelig spørsmål ja :P

Vel jeg må jo starte i det små, men intensjonen er å mestre alle de forskjellige delene etter en god del år. Men vil bare ha litt tips hvor det er lurt å begynne i forhold til både, modulasjon, animering og rendring. Bruker for det meste Bryce 3d 7 om dagen.. Men syntes redering prosessen går veldig merkelig, og resultatet ligner ikke på animeringen i det hele tatt :S

Du vil anbefale de overnevnte programmene til å starte med ?
cinema 4d er tingen, du kunne jo testa adobe after effects og

endring:
sjekk utube for vids om hvordan du bruker det, er bedre det enn at jeg forklarer hvor "bra" det er
Sist endret av trønderfår; 18. mai 2011 kl. 11:08. Grunn: forklare pisset
▼ ... over en uke senere ... ▼
Last ned 3d studio max max (finner trail på autodesk sine sider.) når du har gjort det så kan vi ta det i tråden her. Greia med animering er keyframes å timing. akkurat nå holder vi på med Character animasjon på skolen her.

UniQqE
har lest litt rundt dette på andre forumer og div. før å jeg kom fram til at Blender var det beste.. alt jeg klarte å lage i det var et ape hode men..
Jeg synes 3ds max har en finere interface enn maya, men man er mer avhengig av plugins og "manuelt" arbeid.
Men programmer som blir brukt i industrier er, maya, 3d studio max, hudini, cinema 4d og div andre.
Virker som bransjen er ute etter folk som er flinke med hudini, ifølge en som jobbet i bransjen.
Mudbox, z-brush er og programmer som kommer godt med.
Mudbox er noe lettere og lære enn z-brush, men synes sistnevnte har flere verktøy\muligheter mens mudbox er ett rent sculpting-program.
Hva program man liker best er smak og behag.

Selv har jeg brukt 3d studio max med plugins og mudbox.
Ikke at jeg har laget noe spesielt bra, men du noe av det jeg har prøvd meg her. http://freak.no/forum/showthread.php?t=174935
Bidra du og viss du har laget noe, alltid morsomt å se hva andre har laget.


Finn ett program du trives med, og finn tutorials på nettet. Så lærer du etter hvert.
Sist endret av sneipen; 31. mai 2011 kl. 14:43.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Cinema 4d ja, og for og lage 3d plasser f.eks. Google SketchUp, veldig lett og bruke