Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 757
Hallo,
Jeg har en windows server 2003 med VPN, men ser jo at når vi bruker den går ALL datatrafikk igjennom den serveren, og det er ikke ønskelig. Vi vil at kun bestemte porter/programmer med trafikk skal til den. Og nei, å åpne porter på routeren er ikke aktuelt, da hadde vi heller gjort det
...det høres ut som du ønsker deg en proxy fremfor et VPN-oppsett. Mener SocksCap er en fin Windows-klient om du setter opp en SOCKS-proxy på Windows-serveren din.
Vel, jeg har kun 1 port inn da, og det er snakk om at vi skal kjøre 2-4 servere.
Vil ha noe likt hamachi (ikke hamachi) som gjør at vi er på et viretuelt nettverk, og kan koble oss til serveren om vi vil, og ikke at all data skal igjennom
Hvis jeg forstår deg riktig så bør dette løse problemet ditt:

Under "egenskaper" for VPN-tilkoblingen går du på "Nettverk" og velger "IPv4", klikker på "egenskaper" og "avansert". Huk VEKK "Bruk standard gateway på eksterne nettverk".

Sånn ca.
Ah, Tuuuusen takk!
Akkurat det jeg var ute etter, eller, var ute etter noe serverside men dette funker det og!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Av ren kurositet, hvorfor bruker dere VPN for noe som kan løses så enkelt som med en vanlig server i ene enden og en portforwarding ?

Hva er det slags tjeneste du absolutt har behov for VPN på ?
Fordi vi ikke får lov til å åpne så mange porter, trenger ikke VPN, men er greit for å slippe å åpne så mye porter.
Er også en del styr fordi vi har 3 plasser vi må åpne, ikke at det gjør noe
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tre plasser ?

Host servere på en plass, åpne de 3-5 portene det er snakk om, have fun.

Hvorfor lage trøffelsuppe når blomkålsuppe holder i massevis.

Mangler forøvrig masse info om hva du egentlig skal oppnå til slutt og hva dere skal spille\bruke.
Vi hoster servern 1 plass, problemet er at vi har 3 rutere før vi kommer til serveren (har god grunn, vil bare ikke si den :P kan begynne med at det ikke er helt lovlig). Probleme er at jeg i utgangspunktet ikke har tilgang til ruteren, og han som har den ene ruteren liker ikke at jeg åpner så mange porter. Skal kun foreløbig spille minecraft og openTTD og remote desktop. men blir mer etterhvert som garrysmod osv.