Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1612
Så, tirsdagen spist jeg litt sopp, ikke høye dosen (rundt 1g) Jeg vet at toleransen for sopp øker for hver gang du bruker (hørt noe om at man må doble dosen for å få samme effekt) Men så har det seg slik at jeg fremdeles sitter på ett gram jeg har lyst til å spise.

Er det noe vits å spise dette eller burde jeg vente lengre? Hvor lenge må du la vær å ta for å bli "clean"?

Takk for svar
For drøyt et par uker sida spiste jeg sopp på fredag og lørdag. Fredagen gikk det kanskje litt over 1 g. Kjørte deretter på med ca dobbel dose dagen derpå, et sted mellom 2 og 3 kanskje. Dag 2 var desidert sykest, hadde mer visuals og generelt mer tankekjør samt latterkick. Så i mine øyne er det ikke slik at sopp ikke funker dersom du har gjort det dagen før, men det forutsetter at du har mer sopp på dag 2 enn første dag.
hmm, problemet mitt er jo at jeg ikke kan doble dosen, har bare 1g. Og det er 3-4 dager siden jeg spiste 1g sist.
Digital nomade
trippy's Avatar
http://www.shroomery.org/9065/How-often-can-I-trip


Tolerance to psilocybin builds up quickly. Using mushrooms two days in a row is likely to lead to a strongly diminished experience (if dosage is the same) the second day. The tolerance greatly diminishes during the next 4-7 days.

You may not have the desire to trip that often though, especially if you have tripped recently.

A mushroom trip can be a very spiritual gift, and should not be taken for granted or abused. The longer you wait between trips, the stronger your next trip will be.

However, in some cases people have reported that multiple days of tripping resulted in one of their best experiences in their lives. So, your results may, and will vary.

Generally after you trip multiple consecutive days, you feel less "enveloped" in the psychedelic world. You may find that you get used to it and become less surprised/excited by it. It can become familiar and less profound; even with increased dosage.

Psilocybin has a cross-tolerance to LSD and mescaline (to a lesser degree) meaning the use of one will add to the cumulative tolerance of the other.

Not only are psilocybin/psilocin, LSD, and mescaline all cross tolerant, but they also effect the tolerance of the nuerotransmitters they imitate. When an individual gains a tolerance to psychedelics that increase mood or the feeling of significance, you can expect that the individual has also gained a tolerance to the natural chemicals that induce the same feelings. Don't be suprised if after tripping every day for seven days you feel a lack of significance, specialness, or feelings that new understandings aquired are profound. Not to worry though, just like the psychedelics, the tolerance will fade.
Vis hele sitatet...
Takk 10chars
Det vil nok ikke være totalt bortkasta, effekt får du garantert. Spørsmålet er jo om du vil ha mest mulig utbytte av rusen, eller bare noe morro å gjøre en fredag kveld.