Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 975
Hei, har nå sittet en del dager i studio og fått pressa ut en sang til. Noe kluss da ikke alt er på plass, sånn som skikkelig trommis.

Og jeg hater gitarsoloen, men det får være inntil videre.

Men her er linken til sangen

Vokal: Kompis
Koring: Meg
Gitar, bass og trommer: Meg

Konstruktiv kritikk tas selvfølgelig godt i mot
Hei igjen!
Likte godt utgangspunktet i låta selv om den kanskje er litt røff i kantene.
Som du selv sier så kunne nok gitar soloen vert litt bedre spikret. Låta generelt vil nok og komme seg betraktelig med en "skikkelig trommis" (det går og ann å "stramme" trommene i daw om dere har tilgang til det).
For utenom dette så følte eg låta mistet litt energi når den begynte rundt 0:35. Kanskje det er bassen som drukner litt? Følte hvertfall det manglet noe ettersom partiet med bass gitar som kom rett før hørtes veldig smooth ut og mer og mindre forsvant etterpå.

Dette er bare en smaksak, men dybde er kanskje noe dere kan prøve å vektlegge litt mer.. følte det bare var trommene som styrte rommet i låta. Sånn sett var kanskje gitarene og vokalene litt tørre.. for min smak

Lykke til videre hvertfall
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Hei igjen!
Likte godt utgangspunktet i låta selv om den kanskje er litt røff i kantene.
Som du selv sier så kunne nok gitar soloen vert litt bedre spikret. Låta generelt vil nok og komme seg betraktelig med en "skikkelig trommis" (det går og ann å "stramme" trommene i daw om dere har tilgang til det).
For utenom dette så følte eg låta mistet litt energi når den begynte rundt 0:35. Kanskje det er bassen som drukner litt? Følte hvertfall det manglet noe ettersom partiet med bass gitar som kom rett før hørtes veldig smooth ut og mer og mindre forsvant etterpå.

Dette er bare en smaksak, men dybde er kanskje noe dere kan prøve å vektlegge litt mer.. følte det bare var trommene som styrte rommet i låta. Sånn sett var kanskje gitarene og vokalene litt tørre.. for min smak

Lykke til videre hvertfall
Vis hele sitatet...
Takker for konstruktiv kritikk!

Har nå fått en med utdanning innenfor dette til å se på det, fått fikset opp i en del rot og fått balansert lyden en god del. Trommis kommer forhåpentligvis over nyåret og fikser den delen, soloen er snekra inn på nytt. Vi har nå satt den på vent til å fikse noe mer. Har et par låter til å spille inn, deretter blir det fiksing og triksing med lyden til vi er fornøyde før vi slepper EP!
Jeg likte ikke så godt at det var "distortion" på vokalen eller hva det var. Det ble for grøtaktig da det var ganske lik lyd som gitaren. Også veldig skarp lyd i cymbalen. Låta begynte veldig kult synes jeg. Dere burde fortsatt med den litt mørke sounden!