Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2291
Er du lei dårlige reality program? Du er ikke alene!

http://1.bp.blogspot.com/_f3SZ5Tu916o/TE-f_nfxfgI/AAAAAAAARXE/bJI0BRijnok/s1600/colony.jpg


The Colony handler om å overleve i en post apocalyptisk periode, hvor vann, mat, elektrisitet og det man bruker daglig, er lite tilgjengelig.

En gruppe blir satt i et lagerhus/fabrikk med litt mat og noen verktøy. De må så finne urent vann i elver, for så å rense det før de kan drikke.
De må også finne måter til å lage egen energi. De treffer på problemer når "slemme gjenger" prøver å stjele fra dem.


Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=6Hv4ADUr-0E

Denne reality serien er absolutt vært å ta en titt på!

Serien går på Discovery, men fins også i bukter hvor pirater herjer!
KP!

Anbefalte denne i en eller annen tråd for noen mnd siden!
Fantastisk bra

Gruppen er satt sammen av folk med forskjellige egenskaper,
en lege, kampsport- instruktør, flere typer ingeniører etc.

Har bare sett sesong 1, har du sett 2?
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Ser jævlig bra ut De burde ha tatt med en fallout ekspert også men
trees
Trådstarter
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Har bare sett sesong 1, har du sett 2?
Vis hele sitatet...
Nei, holder på med sesong 1, men er veldig hekta:P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Helt genial serie, et bedre sosialt-eksperiment satt på tv skal du lete lenge etter. Pusher på deltakerne både mentalt og fysisk som bare pokker, og det er satt opp så bra at deltagerne til slutt begynner å leve seg inn i situasjonen. Sitter og ser på s01e08 akkurat nå og gleder meg til å se resten.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Har sett begge sesonger, likte sesong 2 best.. Håper det kommer flere i fremtiden, noen som vet?
Fantastisk serie, er på andre sesongen nå =)

Kunne gjerne tenkt meg å ha vært med på et slikt prosjekt selv!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Ser ut som det er planlagt en tredje sesong ja, men de har ikke startet produksjonen.
http://dsc.discovery.com/tv/colony/about/colony.html (nederst)

I følge twitter acount'en til produsenten er: season 3 of The Colony is on semi-permanent hold.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
hadde ikke hele greia vært stappfullt av skuespillere så hadde jeg fattet mer interesse enn bare første sesong.
Det er jo for å teste deltakerne, gjøre serien mer spennende, sette det mentale på prøve og pushe de enda mer.
Har kun sett sesong 1, men dette er en den mest bisarre serien jeg noensinne har sett. Jeg tok meg selv mange ganger i og sitte og lure på om dette var en fakta eller fiksjonsserie, og at disse personene er noen kanon gode skuespillere.

SPOILER

I vær episode finner de ut at de skal lage noe nytt og nyttig. "Tilfeldigvis" finner de akuratt det de trenger inne på lageret. Samtidig som de gjør dette lever de seg så sinnsykt inn i situasjonen og det virker som de tror at de er de siste overlevende igjen på jorden. Alle personene er så endimensjonale, sterotype og karikerte at dette umulig kan være sant.

Fin underholdning men muligens den mest "spaca" og bisarre serien jeg har sett noen gang.
Jeg har sett reklame for dette på TV, emn ikke sjekket ut enda. Får vel kanskje gjøre det, da... Takk for tips!
er det fake? har tenkt å begynne på sesong 1. Men jeg må vite on det er fake før jeg skaffer meg season 1.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
skulle hatt bear grylls. better drink my own piss !
Ja det er fake. Deltagerne blir fortalt hva de skal si og oppføre seg, noe man legger godt merke til og som kan bli veldig cheesy i enkelte episoder. Nå brydde ikke jeg meg så mye om akkurat dette, for man lærer en del småting her og der som er ganske interessant.
Har...kjøpt det og gleder meg til å se det, OM det ikke er som mye annet reality-skvip hvor 80+% av spilletiden er fokusert på deltagere som snakker taktikk på utstemning, hvem de vil skal ut osv osv.
Det er ingen utstemning i The colony, så det slepper du =)
Har sett begge sesongene, likte de godt begge to. Fant nok sesong 1 bedre enn sesong 2, trolig pga. de møtte flere iscenesatte problemer fra "utsiden", jeg likte bedre når de dreiv og bygde seg opp og lagde ting de hadde bruk for. Det ble ikke så veldig realistisk med skuespillerne på utsiden som skulle spille andre overlevende, da det i mange av situasjonene var åpenbart at man i en ordentlig "fallout" situasjon ville tydd til vold og fysisk makt, mens i serien viste alle at det bare var en simulasjon og begge parter ble veldig lammet av at de ikke kunne utøve fysisk makt i "sammenstøtene".
Så 1. sesong i går, og jeg tenkte ikke at de var skuespillere før ca i midten av sesongen. Det virket som at de trodde de var de siste på jorda. Det verste var helt klart på slutten når en person *SPOILER* blir igjen for å "bygge opp" byen igjen. Det var latterlig.
Lastet ned sesong 1. Allerede 20 minutter ut i første episode merket man at dette er skuespill til de grader. Nesten litt kleint å se på. De går rundt med våpen og greier. Akuratt som om de kommer til å sloss på ordentlig med "the intruders".

Hvorfor kan de ikke bare lage ordentlig reality isteden. Opplegget er jo drit kult.
Sist endret av Source; 8. juli 2011 kl. 20:48.
Snart ferdig med sesong 1. En ting jeg virkelig misliker er hvor mye fokus det er på byging av ting og forskjellige maskiner.
Mer overleving, mindre tregass/ozoninator osv