Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1877
Da har vi levert inn sisste innleverings oppgave for i år.
er en kortfilm, oppgaven gikk ut på å lage en short film på rundt 1 minutt
som skulle fortelle om noe vi hadde lært iår.
filmen skal illustrere oppbyggning av en character. nå er det vel ikke helt sånn det fungerer men.

Tar kritikk med et smil

Link til filmen :

http://www.youtube.com/watch?v=smx2xLc3Mvc

Programmer som er brukt.
3D studio max for modellering og animering.
Adobe Premiere for sammensetting av filmen

24fps..

enjoy!!!!
I scene 2 ville det vært naturlig om døren svingte litt tilbake.
Mellom 0:53 og 0:59 er det en "ball" under bordet som er synkronisert med hånden, hva er dette?

Ellers var det ganske greit. Det var litt småpirk, som kontinuitet. Dere kunne vist at når den blå kassen er lagt på bordet, så blir den veltet, istedenfor at i neste scene er alt spredt på bordet.
Trådstarter
Du har helt rett i det meste.
den ballen er egetnlig en Helper. som ikke ville forsvinne på render. så vi oppdaget det ikke før den 14 timers renderen var over. så det ble slik. takk for tilbakemeldig. åpen for mer, eventuelt hva dere liker med det.

Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Regner med motioncapture ikke er brukt? Store ting jeg la merke til; unaturlig gange, hånda som ble heist opp falt for sakte, når øynene sperres opp er det ikke helt klart hvem de tilhører. Zoome ut litt? (Selv om oppsperrede øyne ikke er like dramatiske da. Kan zoome inn for så å sperre opp). Veldig lang intro. Rykkelyden på 00:36 passer ikke med plystringa (som høres ut som om den er del av bakgrunnsmusikken.)

Fin film.
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Regner med motioncapture ikke er brukt? Store ting jeg la merke til; unaturlig gange, hånda som ble heist opp falt for sakte, når øynene sperres opp er det ikke helt klart hvem de tilhører. Zoome ut litt? (Selv om oppsperrede øyne ikke er like dramatiske da. Kan zoome inn for så å sperre opp). Veldig lang intro. Rykkelyden på 00:36 passer ikke med plystringa (som høres ut som om den er del av bakgrunnsmusikken.)

Fin film.
Vis hele sitatet...
Nei var ikke Montioncap, vi har jobbet litt med gange, men somsagt er på læringens veg, ingen av oss har planer om å fortsette med animasjon men modellering og gameplay. du har helt rett med hvem er hvem, introen er litt lang yes, men ville jo ha med hele thx introen

Takk for en fin beskrivelse av det du så.

Da vet jeg hva vi trenger å jobbe med
Noen ting jeg ser i farta:
*stiv animasjon. Brukte dere "Animators survival kit"? Det er en veldig fin bok for tips og triks innen animasjon.
*Veldig lys render, og fravær av skygger?
*Flimmering, som jeg regner med kommer av FG.
*Du kunne hatt med at dere brukte en ferdig rigget karakter.

Eller ville jeg kuttet ut introen og tatt logoen til Noroff helt til slutt.
Trådstarter
Sitat av Damio Vis innlegg
Noen ting jeg ser i farta:
*stiv animasjon. Brukte dere "Animators survival kit"? Det er en veldig fin bok for tips og triks innen animasjon.
*Veldig lys render, og fravær av skygger?
*Flimmering, som jeg regner med kommer av FG.
*Du kunne hatt med at dere brukte en ferdig rigget karakter.

Eller ville jeg kuttet ut introen og tatt logoen til Noroff helt til slutt.
Vis hele sitatet...
Nei vi brukte ikke survival kit, har den som PDF..
y fg..
det står i arbeids journalen vår, å de fleste som er kjent med programmet vet vel at lowmax er en ferdig rigg.. men som du sier kunne vært greit å la folk som ser den få vite om det.
Somsakt Intoren varte så lenge rett og slett fordi lyden varer så lenge, å jeg ville ha med hele, fordi jeg synest det er en Awsome Lyd..

Godt å få høre dine synspunkt på det.
Skal sies at vi har ikke holdt på så veldig lenge med dette. å som tidligere nevnt er det nok ikke animasjon som er vår lidenskap..

takk

Må bare Si at jeg er utrolig takknemmelig for å få slik feedback så vet jeg hva jeg skal jobbe med.
Bare å Komme med mer om dere finner noe. Forresten er det noe dere synest er bra? er bakrunns musikken ifra bajo and kazooie fengende? er det noen lyd effekter som er bra. er det noe bra med story`en. vil gjærne høre litt om selve scenen utenom stiv animasjon, noen bommerter her og der

ty.
Plystre-lyden lagde mye statisk støy. Er det noen fra lyd og musikkproduksjon som har laget lydene?
Trådstarter
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Plystre-lyden lagde mye statisk støy. Er det noen fra lyd og musikkproduksjon som har laget lydene?
Vis hele sitatet...
Nei det er bare funnet på en Sound effect side..
Jeg vet det er litt merkelig lyd, men jeg er ganske fornøyd med den til å være den første character animation filmen vi har laget
Skjønner
Si ifra neste gang du skal ha lyder, så kan jeg spille det inn for deg.
Begynner forresten på Noroff til høsten. (Lyd- og musikkproduksjon)