Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 866
Jeg har en venn som har et problem med datamaskinen sin, når han prøver å slå den på kommer den ikke lengre en til DOS og så kommer feilmeldingen; "Finner ikke MTLDR". hva er dette?

Takk på forhånd!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Feilposting; Windows er riktig kategori.

Går ut ifra du mener "NTLDR", altså NT loader. Her er forklaring og løsning på problemet.
Sliv's Avatar
Trådstarter
20 0
Ok, takk skal du ha, men vil det hjelpe å sette i XP- cd'en og se om den installerer den manglende filen?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det vet jeg ikke, men i følge guiden så må du kopiere den over selv:
Windows XP users
Insert the Windows XP bootable CD into the computer.
When prompted to press any key to boot from the CD, press any key.
Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows.
Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter.
You will then be prompted for your administrator password, enter that password.
Copy the below two files to the root directory of the primary hard disk. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter "E". This letter may be different on your computer.

copy ei386\ntldr c:
copy ntdetect.com c:


Once both of these files have been successfully copied, remove the CD from the computer and reboot.
Vis hele sitatet...
Ellers så er det mange andre alternativer dere kan prøve. Ta å les litt på siden og se om du finner noe som hjelper
Sliv's Avatar
Trådstarter
20 0
Ok, takk skal du ha, men vil det hjelpe å sette i XP- cd'en og se om den installerer den manglende filen?
Problemet kan vær at den prøver å boote fra feil disk. Har han gjort noen forandringer på disk oppsettet i det siste?

Edit: var vist nevnt i linkene over. Skal sjekke bedre neste gang.
søk også på forumet, jeg fant masse info her, når jeg hadde samme problem.