Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 764
Har nettopp mekka meg ny maskin:

AMD XP2000+
512 ddr ram
Asus hovedkort
Asus Geforce 4 128 mb
osv osv..

Samtlige 3D-spill jeg spiller..lagger. Det er akkurat som jeg blir "trukket tilbake" når jeg eks. løper i q2/q3.

Har prøvd en del forskjellige ting. Har eks. den nyeste driveren til skjermkortet (nvidia..)

Noen som har peil på hva som er galt??! kanskje hatt det samme problemet?
Har du prøvd noen andre drivere enn den nyeste nvidia-driveren?

Har du installert de driverne som fulgte med hovedkortet?
Capish's Avatar
Trådstarter
16 0
Ja, har brukt driverene som fulgte med hovedkortet, og lastet ned de siste driverene til nvidia
Capish's Avatar
Trådstarter
16 0
hmm..hvilke andre drivere kan jeg bruke enn nvidia sine?!
Better than thou.
Noen andre enn de nyeste Nvidia driverene.
Hvis du kan finne 23.11 (eller no sånt) av Nvidia sine driver så vil jeg anbefale den. Har aldri hatt noen problemer med den versjonen.
slik hakking kan også bety at cpuen er for varm. sjekk temperaturen på den.
Opprinnelig postet av Blitzer
slik hakking kan også bety at cpuen er for varm. sjekk temperaturen på den.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Jeg hadde noen lignende problemer og alt løste seg når jeg instalerte de nyeste VIA4In1 driverene. http://www.viaarena.com/?PageID=2 Men asså vet ikke om asus bruker via chipsett ( følger ikke med på HW fronten lengere ) men jeg går ut i fra at de gjør det. verdt et forsøk.
via drivere? bios drivere? skjerm driver? gfx drivere?
Opprinnelig postet av Psyc0re


Ikke nødvendigvis. Jeg hadde noen lignende problemer og alt løste seg når jeg instalerte de nyeste VIA4In1 driverene. http://www.viaarena.com/?PageID=2 Men asså vet ikke om asus bruker via chipsett ( følger ikke med på HW fronten lengere ) men jeg går ut i fra at de gjør det. verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...
hva snakker du om?

jeg sa: "det kan OGSÅ bety at cpuen er for varm". ikke at den ER for varm.

faen til mistolkning det går an da.
Capish's Avatar
Trådstarter
16 0
Hvor varm kan cpu`en bli før det blir "merkbart" i spill som q3? Jeg ligger på ca. 65 grader.

Er det ting i bios som kan være galt instillt som har innvirkning på 3d-spill?
blitzer: han sa kun "ikke nødvendigvis", resten av posten hadde ikke noe med det å gjøre, så det var ikke faen til mistolking

hvis du ikke har gjort det burde du gå gjennom bios og stille på det du synes er vits som du skjønner... bla. 2x eller 4x osv på agp... men det er vel ikke så enormt mye som har noen stor innvirkning på cpu'en, nei...
anbef. at du kjøler vcool uansett, hvis du ikke gjør det... finner det hvis du søker, enten her på forumet eller i en søkemotor
65 grader!!?!?!?!!!

Skaff deg et bedre kjølesystem (bedre vifte, vannkjøling, flytende nitrogen etc.).