Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 4569
Ok, det har seg sånn at jeg nå har funnet ut at min msn blir logget ved hjelp av Messengerlog360pro. Det er helt sikkert faren min som har installert dette.

1: Jeg er Noob når det gjelder data, så jeg sliter med å fjerne programmet,
Hvordan blir jeg kvitt dette?!

2: La oss lage en liten diskusjon om moral her. Jeg har fått forelegg av politiet for bruk av cannabis ( går fortsatt på pissings hos de, men jeg er rein) Jeg er under 18 år så på en måte har han jo lov til å overvåke meg, eller har han?

3: logger dette programmet ALT jeg gjør med kontoen min eller kun alt jeg skriver fra denne dataen, altså er jeg trygg hvis jeg bare slutter å buke denne dataen? Jeg har en laptop jeg vet han ikke har rørt.




Admin, er usikker på hvor jeg skulle legge Threaden, så jeg la den her, feel free til å flytte den.
Jeg antar at du ikke har admin rights?
Trådstarter
Trodde det frem til jeg fikk opp "ingen tilgang" da jeg prøvde å slette det.

Nimrad: Ikke nevneverdig mye
Sist endret av Diepod; 19. desember 2008 kl. 22:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Benytt en annen MSN klient, f.eks AMSN :
http://www.amsn-project.net/

Såvidt jeg kan se er MessengerLog 360 kun kompatibel med følgende klienter :
"MSN/Windows Live messenger (including version 9.x), Yahoo Messenger (including version 9.x), AIM/AOL (including version 6.x, with encrypted protocol), ICQ (included version 6.x), Google GTalk, and Skype."
http://www.formessengers.com/mlog.htm
Gjør deg selv adminstrator da?
Tipper faren din ikke har blokkert den muligheten via CMD.
Sitat av Kosy Vis innlegg
Gjør deg selv adminstrator da?
Tipper faren din ikke har blokkert den muligheten via CMD.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare å gå inn i cmd og gjøre deg selv til administrator. Hvis du er på en begrenset bruker så vil ikke net users eller net localgroup gi deg tilgang til å endre adgangsnivået ditt til et høyere.

Alternativet er selvfølgelig hvis "at" kommandoen er tilgjengelig. Da kan man elevere seg til system og så forandre brukertilgangen.
Sist endret av Acin; 20. desember 2008 kl. 12:21.
Det er så enkelt, jo - hvis du har tilgang.

net localgroup >username< administrators /add

Tror jeg det var?
Det går ikke hvis du har en begrenset bruker og hvis du ikke har en begrenset bruker så er det ikke noe poeng ved å gjøre det. Ser du problemet?
FREE download and FREE to try for 30 days!

Tror du faren din gidder å betale for det?

MessengerLog 360 Pro - $26.95

Sakset fra ForMessengers:
* Record chat from MSN Live Messenger (including version 9.x)
* Record chat from Yahoo Messenger (including version 9.x)
* Record chat from AIM/AOL messenger (including version 6.x, with encrypted protocol)
* Record chat from ICQ (included version 6.x)
* Record chat from Google GTalk
* Record chat from Skype
* Support record chat in both plain text and HTML/Rich text* format, including emotion icons, font and colors...
* Compatible with Windows Vista.
* Automatic upload chat log by email or FTP. Support Email authorization. Support specific port for FTP and Email connection. Support specific FTP folder.
* Improved upload scheduler.
* Designed to support multi-user system, it will monitor chat from all windows users on the same computer.
* Suitable for parent control and other monitoring purpose.
* Suitable for your company to record custom supports which is provided via instant messengers.
* Ignore list - you can select which contact you want to ignore from recording the chat.
* Chat monitor auto start and running as a background service, do not need to open the main window to monitor chat.
* Easy-to-use interface, makes recording and monitoring so simple.
* Full unicode support.
* Accessing and setting are all password protected.
* Save, search and edit chat log easily and efficiently.
* Set your favorite color. Fifteen color themes provided!
* Date time stamp added to every chat.
* FREE download and FREE to try for 30 days!
* FREE lifetime upgrade!
* FREE lifetime technical support via email in English!
Sist endret av fulloggal; 20. desember 2008 kl. 13:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruk laptopen din. Programmet overvåker bare dataen med programmet på.

Men om faren din er virkelig dreven kan ha lese det du skriver uansett om du bruker et ukryptert trådløst nettverk.
Sitat av Acin Vis innlegg
Det går ikke hvis du har en begrenset bruker og hvis du ikke har en begrenset bruker så er det ikke noe poeng ved å gjøre det. Ser du problemet?
Vis hele sitatet...
Funka på skolen.
Trådstarter kan jo benytte BT3, da kan han få admin rettigheter.
Er en tråd på det i forumet.
Kosy:
Dersom du har fått bærbar PC, så skal du ligge i Administrator gruppen fra før av. Dette er noe vi har satt som standard på alle pcer i Akershus FK. Bærbare altså.
Reinstaller maskinen...
Hvor glad faren din blir er vel noe annet
Da slenger han tilbake til faren sin: Hvilke rett har du til å logge hva jeg driver med på msn da? Det er mine ting, og forblir mine. Eller noe i den duren.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av fomox Vis innlegg
Reinstaller maskinen...
Hvor glad faren din blir er vel noe annet
Vis hele sitatet...
Jeg antar det du mener er "reformater maskinen"? Makan til vrøvl tror jeg ikke jeg har hørt i dag.

Om han reformaterer maskinen (sett at han har tilgang til det) vil faren bare installere det på nytt igjen. I tillegg er det mye styr med backup og faenskap når du skal reformatere. Å reformatere maskinen for å fjerne ett program er som å reinstallere windows for å resette skrivebordsbakgrunn. Ja, meningsløst.

Det beste vil være å ta deg en prat med faren din. Vi vet ikke bakgrunnene for dette; kanskje han har sine grunner, hva vet vi.

Om ikke dette hjelper; bruk amsn eller laptop. Men snakk med far din først! (Synes forresten det er merkelig at en 45-åring må bry seg med slikt..)
Neida, er ganske enkelt, og han har tilgang til det.
Han driter i backup og skyller på farn som har installert msn logger.
Hvis han installerer det på nytt igjen formaterer han bare maskinen igjen.
Vil tro farn tar et hint
Beste hadde vært å ikke slettet programmet, så faren din ikke mistenkte noe.

Hvordan få åpnet loggen så du kan redigere/slette fra loggen. Eller hvordan stoppe prosessen som kjører Messengerlog360pro.
Google kanskje "stop process limited user"
Hadde faren min gjort det hadde jeg formatert samma faen, og satt opp han som gjest.

selvom det ikke var min maskin
Webmessenger burde fungere. Ikke så mye fancy funksjoner, med det mest basic fungere.


Siden han bor hos faren, så bør man kanskje være litt mere diskre. Så ikke pappaen sier "Skaff deg din egen telefonlinje/bredbånds linje. Skal du bruke min så er det jeg som bestemmer."
Sitat av Pippole Vis innlegg
Kosy:
Dersom du har fått bærbar PC, så skal du ligge i Administrator gruppen fra før av. Dette er noe vi har satt som standard på alle pcer i Akershus FK. Bærbare altså.
Vis hele sitatet...
Nei, alle på skolen bruker fellese PCer.
Zagge: Hadde faren min overvåket meg hadde han faen meg merka det. Verste jeg vet er foreldre som overvåker barna sine, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde funnet ut om foreldrene mine hadde gjort det.

Det jeg hadde gjort er, skaffe adminrettigheter, fjerna alle rettighetene hans på maskina og kryptert og satt passord på alt som bare går an.
Tviler på at han er veldig datakyndig siden han betaler for et program som gjør samme nytten som en innebygd funksjon i WLM.

Så hadde jeg vel fått ut sinnet mitt på ett eller annet.
Sitat av Kosy Vis innlegg
Nei, alle på skolen bruker fellese PCer.
Vis hele sitatet...
Huh, fellese? Gotta admit, første gangen jeg ser akkurat den feilen

Last ned Ubuntu, brenn og liveboot. Gå inn på harddisken, slett mappa med messengerblabla360 .exe-fila i, så har du en enkel løsning ..hvis du har brenner, da
Sitat av drittunge Vis innlegg
Zagge: Hadde faren min overvåket meg hadde han faen meg merka det. Verste jeg vet er foreldre som overvåker barna sine, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde funnet ut om foreldrene mine hadde gjort det.

Det jeg hadde gjort er, skaffe adminrettigheter, fjerna alle rettighetene hans på maskina og kryptert og satt passord på alt som bare går an.
Tviler på at han er veldig datakyndig siden han betaler for et program som gjør samme nytten som en innebygd funksjon i WLM.

Så hadde jeg vel fått ut sinnet mitt på ett eller annet.
Vis hele sitatet...
Skjønner deg. Men skjønner det er en bekymret far også, som er redd for at sønnen skal havne på rus kjøret. Tror nok faren har mistanke om avtaler-dealing osv skjer på messenger.

Beste hadde kanskje vært å kunne stoppet loggingen da det var ønsklig. Så hadde nok faren avinstallert programmet etter hvert da han ser sønnen er en snill og grei gutt
For jeg lov å spørre hvordan du fant ut det?
Trådstarter
Sitat av Zagge Vis innlegg
Skjønner deg. Men skjønner det er en bekymret far også, som er redd for at sønnen skal havne på rus kjøret. Tror nok faren har mistanke om avtaler-dealing osv skjer på messenger.

Beste hadde kanskje vært å kunne stoppet loggingen da det var ønsklig. Så hadde nok faren avinstallert programmet etter hvert da han ser sønnen er en snill og grei gutt
Vis hele sitatet...
Jeg er snill og grei jeg

Er ikke så gøy å flørte med folk når du veit faren din kan lese det..

Han vet at jeg vet nå da, han så på loggen at jeg hadde skrevet en kommentar til han
Sitat av excubated Vis innlegg
Huh, fellese? Gotta admit, første gangen jeg ser akkurat den feilen

Last ned Ubuntu, brenn og liveboot. Gå inn på harddisken, slett mappa med messengerblabla360 .exe-fila i, så har du en enkel løsning ..hvis du har brenner, da
Vis hele sitatet...
Haha, jeg må unnskylde meg.
Får skylde på at det var 5minutter før senga var neste stopp.

Diepod: Jeg foreslår at du prøver å få tak i Admin rettigheter. Det er ikke så vanskelig
Sist endret av Kosy; 21. desember 2008 kl. 10:31.
En kamerat av meg er litt god på det med CMD.
Hvis faren din har passord på sin account så lærte han kameraten min meg hvordan man bytta passord uten og kunne det gamle.
Husker ikke hvordan men ihvertfall.
når du er inne på han sin account, så kan du bare endre din account til admin?
amsn........
Sitat av zebbern Vis innlegg
En kamerat av meg er litt god på det med CMD.
Hvis faren din har passord på sin account så lærte han kameraten min meg hvordan man bytta passord uten og kunne det gamle.
Husker ikke hvordan men ihvertfall.
når du er inne på han sin account, så kan du bare endre din account til admin?
Vis hele sitatet...
net user user_name new_password

Funker ikke uten admin rettigheter, tho.
Hmm, da er vel vitsen borte
Ikke hvis han skaffer seg Backtrack 3.
Sitat av Kosy Vis innlegg
Ikke hvis han skaffer seg Backtrack 3.
Vis hele sitatet...
Eller hvilket som helst linux-basert OS som kan boote fra CD/USB.
www.youtube.com sier jeg bare, hvis han bestemmer seg for å skaffe seg det.
Trådstarter
Problemet er borte. Jeg konfronterte han med det, så nå er det slettet
Det enkle er ofte det beste.
Be fatteren din logge på hans bruker fordi du skal fikse noe, og se ditt snitt når han har gått ;P
Det er ikke snakk om han har lov til å gjøre dette eller ikke, det er snakk om respekt for privatliv. Snakk med han, det er latterlig at han gjør noe sånt mot deg.
Før dette utføres lag en fil der du skriver at det er kødd som du lagrer for senere fremvisning.

Avtal med en kammerat og start pratingen, bla ivei om at du skal ordne noe hasj til ikveld, og at en kammerat har ordna sprit så det skal bli skikkelig fest.

Faren din kommer mest sannsynlig til å konfrontere deg med dette, og du fremviser du notatet fra tideligere om at det var en spøk. Så kommer da samtalen dere burde hatt i utgangspunktet om at du fortjener privatliv.

Et annet alternativ om du ikke vil at han skal merke det, bruk en annen msn klient/eventuelt installer vmware og kjør msn derfra.

*memo*
Alltid les hele posten før svar
Sist endret av Unsub; 24. desember 2008 kl. 23:59.
Sitat av Pippole Vis innlegg
Kosy:
Dersom du har fått bærbar PC, så skal du ligge i Administrator gruppen fra før av. Dette er noe vi har satt som standard på alle pcer i Akershus FK. Bærbare altså.
Vis hele sitatet...
Nei, det har vi ikke
Du kan bruke krypterte sendingar. Men eg ville anbefale at du finner Administratorens LM eller NTLM hash. Kan bruke same taktikk om HFK sine laptopper vart utsatt for i fjord. Viss du legger LM og NTLM ut her så kansje me kan gjøre noe med da. Eg e lat, så eg gidde ikkje forklare i detalj kordan man gjør da, søk på forumet. Kan du installere program? I så fall sjekk ut cain, I love that program. Ellers så må du ta ein litt lenger utveg som inneholder booting og kopiering, bruk søk på NFF eller google for detaljene.
Tips for søkeord: Find Administrator password
Sist endret av FuzzT; 25. desember 2008 kl. 00:09. Grunn: Typos
Problem soloved; og det finnes jo mange flere løsninger, som alle de over f.eks
ikke for sent med en liten revansj? skaff deg hashen (via bt3 elns), og post den her. så kommer ranvik og cracker for deg
Ophcrack skaffer jo Admin passord da, hvis han er ute etter dette.
Selvom jeg ikke hadde suksess med dette på fattern sin PC, noe jeg fortsatt lurer på hvorfor...
for å slette noe uansett, bare legg in Gipo MoveOnBoot, så kan du bare høyreklikke på file å trykke delete on next boot så er den borte neste gang du restarter pcn din
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
for å slette noe uansett, bare legg in Gipo MoveOnBoot, så kan du bare høyreklikke på file å trykke delete on next boot så er den borte neste gang du restarter pcn din
Vis hele sitatet...
Filer du ikke har tilgang til også?
Jeg tror det, du kan jo prøve. Det sletter filen du har valgt før maskinen har startet opp, tror jeg..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Okei, nå orket ikke jeg å lese gjennom alt, men som jeg har forstått dette her så overvåker han din msn, faren din hørtess ikke dum ut så han kan sikkert ha andre overvåkninger. har selv KGB keylogger på min pc, og den logger hele nettverke og alle brukerene på pcen ;] så fins det MSN sniffer, den fanger opp alle som e på det samme nettverket.. så du bør bare vær forsiktig me hva du gjør på alle pc'ene i huse ditt.. så lenge du er under 18år og bor hjemme så bestemmer han over deg, så vist han merker at han mangler logg så kan han gå inn på den andre pcen uansett hva du sier, så var jeg deg ville jeg bare ha slettet alt som har med logg å gjøre og bare vær forsiktig med hva du skriver på pcen..

-Remi