Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1432
Jeg bruker telefonbanken til Nordea titt og ofte, for å sjekke saldoen o.l. Et tips jeg fant ett eller annet sted gjør at man slipper å taste inn kontonummer, kode og alt det der hver eneste gang man ringer, da man kan lagre det i telefonboka på telefonen.

På de aller fleste telefoner kommer det fram "P" og "W" om man trykker flere ganger på stjerneknappen(evt holder inne, trykker på firkant e.l.).
Om du legger inn "P", betyr det at det blir en pause(?) i dtmf-innsendingen.

Eksempel:

Jeg vil ringe og sjekke saldoen hos Nordea. Da ringer jeg 06001, trykker 1 for saldo og kontoinformasjon, taster inn kontonummer, og til slutt koden, så får jeg saldoen lest opp. Jeg har da lagret alle disse tallene som et telefonnummer, med "P" i mellom.

Nordea telefonbank: 06001P1PkontonummerPkode.
Da taster den inn det selv(man må selvfølgelig lagre nummerene i riktig rekkefølge ifh valgene man har).

Det eneste kjipe er at man lagrer siden egen kode på telefonen, så ikke mist telefonen
Smart! Skulle nesten gjort det om jeg ikke nettopp har fått en egen app som gjør at jeg bare taster kode, så blir det mye billigere enn å ringe.

Sparebank1 har faktisk 3 valg til å skjekke saldo nå (via mobil).
SMS, koster 2-5 kr, er litt usikker, noenganger er det gratis, andre ikke.
Iphone APP, koster bare for internett, ikke mange kronene.
Telefonbank, tar rundt 40 sec om alt går fort.
Latechs's Avatar
Trådstarter
Sitat av EivindH Vis innlegg
Telefonbank, tar rundt 40 sec om alt går fort.
Vis hele sitatet...
Ja, kan ta med at samtalen min tar 26 sekunder fra maskinen svarer til jeg har fått lest opp saldoen, men dette kan nok variere fra bank til bank.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ofte kan man sende en sms "Saldo" til det nummeret man har som nettbank, så får du saldoen på sms.