Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3083
Hallo !

Lenge siden jeg har posta nå, men jeg så denne filmen på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=ivO6h...eature=related

Hva er brukt i tilleg til sukker her ?
jeg vet ikke hva som ble brukt i videoen men jeg prøvde litt erythritol og KNO3 nå. funka faktisk vanvittig bra bare det også.
Trådstarter
hva er erythritol ? Noen som har noen idè om åssen man kan få til sånn ekstremt tjukk og lavtliggende røyk ?
Sitat av Atec Vis innlegg
hva er erythritol ?
Vis hele sitatet...
sukker uten sukker "sukrin" det er brukt til ETN også.
Erythritol er en type sukker som f.eks blir brukt i ETN, du får kjøpt det på de fleste helsekostbutikker. Om det funker bra sammen med KNO3 vet jeg dog ikke.
Trådstarter
Hvorfor skulle dette fungere bedre ? eller gjør det det ? hvor får man evnt. kjøpt det ?
KAS tipper jeg står for kalkammonsalpeter. Så det er nok det som blir brukt sammen med sukker i denne videoen.
Et kjappt søk på google:

http://gamekeeper.deds.nl/kas_suiker_rookbom.html

Chemicaliën:
- Kalkammonsalpeter/KAS (te koop bij het tuincentrum)
- Suiker
- Water
Vis hele sitatet...
Uansett, en fin røykbombe, spesielt med brannbilen i bakgrunnen.

Har noen testet hvilken type røykbombe som gir mest røyk i forhold til vekt?

salpeter/sukker varianter er sikkert mest kompakt, men AN/papir er nok billigst..
Trådstarter
Sitat av Sabesto
salpeter/sukker varianter er sikkert mest kompakt, men AN/papir er nok billigst..
Vis hele sitatet...
Nja veit ikke det. salpeter er jo ganske billig hvis du kjøper på fk ellernoe

Edit:
Uansett, hva er dette stoffet, og hvor kan man evnt. skaffe det?
På videoen, så så dette ut som AN avispapir.

Fannt denne filmen og tror den hjelper http://www.youtube.com/watch?v=8ry37...eature=related
Trådstarter
kan være enig i det, men ettersom det står KAS + Sukker er vel ikke det realistisk
Sitat av Atec Vis innlegg

Edit:
Uansett, hva er dette stoffet, og hvor kan man evnt. skaffe det?
Vis hele sitatet...
hvis det er sukerin du snakker om så er det en erstattning for sukker i mat og det kan kjøpest på :life, sundkost ,naturli vis å i helios butikker å mer info om sukerin får du her :http://www.funksjonellmat.no/sukrin-hva.php
Trådstarter
Sitat av kaffe Vis innlegg
hvis det er sukerin du snakker om så er det en erstattning for sukker i mat og det kan kjøpest på :life, sundkost ,naturli vis å i helios butikker å mer info om sukerin får du her :http://www.funksjonellmat.no/sukrin-hva.php
Vis hele sitatet...
ok, tusentakk, men jeg siktet egentlig til "kas" greia
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg har brukt KNO3 og erytritol... Funker MYE bedre med vanlig sukker...

PS. KAS er ingenting og satse på...
Er som og bruke Natriumnitrat fra apotek i svartkrutt...
Forde om det er billigere og bedre med KNO3.
Enig med Up. Dyrere å skaffe enn KNO3, og røykutviklinga vil jeg si er bedre med god, gammeldags KNSU.
Kan anbefale denne "oppskriften" for en fin røykbombe med meget tett og lavtliggende røyk:

- 40g sukker
- 60g natriumnitrat
- 40g parafin
Sitat av Up Vis innlegg
Jeg har brukt KNO3 og erytritol... Funker MYE bedre med vanlig sukker...
Vis hele sitatet...
jeg prøvde dette i møket med 2g så jeg har ikke mye og si men det brenner mye lengre og utvikler mer røyk. om den er tett kan jeg ikke uttale meg om siden det var i mørket i går.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
At det brenner lenge er jo ikke en fordel... Bruker lengre tid på og få frigjort gassene...
Sitat av Up Vis innlegg
At det brenner lenge er jo ikke en fordel... Bruker lengre tid på og få frigjort gassene...
Vis hele sitatet...
jeg sa ikke att det var en fordel
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Kan anbefale denne "oppskriften" for en fin røykbombe med meget tett og lavtliggende røyk:

- 40g sukker
- 60g natriumnitrat
- 40g parafin
Vis hele sitatet...
mener du flytende parafin eller parafinvoks?
jeg har også erfaring med denne blandingen hvis det er parafinvoks, og må si at dette er kansje den mest effektive røykblandingen jeg har prøvd, både pris og vektmessig.
vil også anbefale å ha parafinen i mindre biter, men ikke helt pulverisert. størrelse på ett til to fyrstikkhoder bør duge. kjøper selv min parafin som er i prillsaktig form, på denne størrelsen, til støping av lys ol. man kan også bruke stearinlys, men ikke bruk telys som er bygget opp av små "kuler"(du vil skjønne det når du ser de). de er ikke smeltet sammen, men presset, og bindemidlet mellom kulene er olje av noe slag, og ødelegger røykeffekten ganske bra. uansett hva slags lys du bruker, så er det enkelt å kutte de opp i riktig størrelse med kniv, eller bare bruke en mandelkværn eller no(bare ikke mammas, den blir nok ikke så fin etterpå!).

det eneste du må huske på med denne blandingen er at den må ikke være i direkte kontakt med luft der den brenner, for da vil parafinen brenne opp, og du vik ikke få spesiellt mye røyk. en hermetikkboks med noen hull nær kanten, med et lokk( f.eks syltetøylokk)festet med ståltråd fungerer utmerket.

det går også an å smelte denne miksen, og den enkleste måten å gjøre det på er å først smelte parafinen i et vannbad, for så å tilsette knsu til den blir mettet. hvis du gjør det riktig er dette en ganske mye sikrere måte enn å smelte knsu på stekeplate. etter den er mettet, kan du bare fulle den i en dorullhylse eller noe slik, for så å putte den i hermetikkboksen. mye enklere å ha med seg enn en hullete hermetikkboks med pulver i

lykke til, og husk: ha det gøy, men også vær forsiktig
Denne "KAS" røykbomben du linker til ser ut som det blir laget på samme måte som ANSU bare med KAS som kan sikkert bli erstattet av vanlig kno3.

http://www.youtube.com/watch?v=8ry37...eature=related
Jeg vet... Jeg posta den videoen på side 1
Men på den første filmen, så ser en også at det er noe som er tapa sammen, Som ANSU
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av cazadores de mitos Vis innlegg
det går også an å smelte denne miksen, og den enkleste måten å gjøre det på er å først smelte parafinen i et vannbad, for så å tilsette knsu til den blir mettet. hvis du gjør det riktig er dette en ganske mye sikrere måte enn å smelte knsu på stekeplate. etter den er mettet, kan du bare fulle den i en dorullhylse eller noe slik, for så å putte den i hermetikkboksen. mye enklere å ha med seg enn en hullete hermetikkboks med pulver i
Vis hele sitatet...
Har du noen gang prøvd og pulverisere KNO3 og sukker for og så tilsette voks prillsene, og så rekrystalisere det på vanlig måte med prills inni?

Høres for meg ut som den ultimate røykbomba

Om du ikke har prøvd, så prøv det!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
UP: Denne ideen likte eg veldig godt, kan du skrive ein ny post med meir detaljer om rekrystaliseringa og
vekta (kor masse av KNO3, SUKKER og voks prillene?)..
Og om du har noen andre geniale ideer til dette